Gå til innhold

Doc Martens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her har de det aller meste av dr martens. De leverer raskt, og er pålitelige.
Skrevet

Jeg sverger (igjen) til Ebay.

Vet ikke din str, men fant bl.a. disse etter et kjapt søk i UK (søkte på dr martens boots flower)

http://cgi.ebay.co.uk/DR-MARTENS-1460-BLAC...id=p3286.c0.m14

http://cgi.ebay.co.uk/DR-DOC-MARTENS-1460-...id=p3286.c0.m14

(Og med de prisene blir vel totalsummen likevel lavere enn på den nettsiden du har sett på, selv om du også må beregne tolltillegg på 25(?)% på pris+porto.)

Og bruk Paypal ved betaling.

Skrevet

Nå fikk jeg også lysst på nye martens! Men, de høye, hvordan er de- smale i leggen? De ankelhøye har jeg prøvd, de er ok, sikter til mellomstørrelsen!

Gjest Badabing
Skrevet

Fant ikke de i øverste linken i størrelsen min :( Så fant jeg et par andre par jeg falt for, men de var også utsolgt i størrelsen min overalt :(

Ang hvor smale de er i leggen. Siden de har knyting foran, vil det jo gå an å forandre på det, altså vil de nok passe de aller fleste i leggen.

Skrevet

Men her vil jo toll ol. komem til, så det blir kanskje ikke billigere enn å handle i Norge uansett? Noen som har bestilt herfra før?

Gjest Badabing
Skrevet

Her? Brandos er norsk, men den ene linken under er amerikansk ja. Du må nesten bare regne på det. Dollar og pund er en del svakere nå, så det kan fort bli billigere å handle fra utlandet.

Skrevet
Men her vil jo toll ol. komem til, så det blir kanskje ikke billigere enn å handle i Norge uansett? Noen som har bestilt herfra før?

Selv med 25% tolltillegg blir dette billigere enn i Norge :gjeiper:

Skrevet
Selv med 25% tolltillegg blir dette billigere enn i Norge :gjeiper:

25% på pris + frakt, mente jeg

Skrevet
Jaa! Takk for link, jeg vil ha disse: http://www.dmusastore.com/p-2342-1460.aspx

Og jeg bor i Tyskland, så ikke noe tolltull for meg. :)

Er det ikke toll-tillegg når det kommer utenfra EU?? Har vurdert og slått fra meg div. kjøp pga. det.. (henter poste restante Sverige).

Skrevet
Er på leting etter vintersko jeg også, og fant noen knallsøte som de dessverre ikke hadde i størrelsen min:

http://www.brandos.no/dr--martens/lottie-8-eye-9650/

Vintersko? Dr. Martens er jo ekstremt kalde sko da, de der er ikke foret på noen som helst måte.

Nektet å gå i noe annet i min ungdom og det var mange vintre med mer eller mindre frostskader på føttene.. :fnise:

Skrevet
Vintersko? Dr. Martens er jo ekstremt kalde sko da, de der er ikke foret på noen som helst måte.

Nektet å gå i noe annet i min ungdom og det var mange vintre med mer eller mindre frostskader på føttene.. :fnise:

Med en god, tjukk såle nedi så er de ikke så ille. Om du ikke skal være ute i flere timer i mange minus da.

Skrevet

Der er jeg helt uenig med deg, men det kommer kanskje anpå hvor man bor? Der jeg er vokst opp hadde vi 30- mesteparten av vinteren, og Doc Martens-skoene mine var stive, kalde og ekle - de var utrolig gode å gå i når de var gått inn, men fullstendig ubrukelig som vintersko uansett hva jeg puttet oppi av såler og ullsokker.

Skrevet
Om du ikke skal være ute i flere timer i mange minus da.

Der er jeg helt uenig med deg, men det kommer kanskje anpå hvor man bor? Der jeg er vokst opp hadde vi 30- mesteparten av vinteren, og Doc Martens-skoene mine var stive, kalde og ekle - de var utrolig gode å gå i når de var gått inn, men fullstendig ubrukelig som vintersko uansett hva jeg puttet oppi av såler og ullsokker.

Jeg nevner jo at de kanskje ikke er de beste skoene å bruke ute i mange minusgrader da. Så da er vi vel i bunn og grunn enige? Ihvertfall alt over 10- grader er å regne som "mange minus" om man bor i østlandsområdet. Og som sagt, skal man være lenge ute i minusgrader så er de ikke noe særlig å bruke, nei.

Skrevet

Ja, det med minusgrader er vi enige i, men jeg mener at sko som ikke kan brukes ute i over 10- ikke kvalifiserer til vintersko. De gjør kanskje det om man bor på vestlandet, men der er det såpass vått om vinteren at jeg ikke ville valgt Doc Martens da heller.

Men i bunn og grunn er vi enige, ja. :)

Skrevet
Ja, det med minusgrader er vi enige i, men jeg mener at sko som ikke kan brukes ute i over 10- ikke kvalifiserer til vintersko. De gjør kanskje det om man bor på vestlandet, men der er det såpass vått om vinteren at jeg ikke ville valgt Doc Martens da heller.

Men i bunn og grunn er vi enige, ja. :)

Med frykt for virke enda mer uenig og vrang: Ordentlig imprignerte (sp?) og pussede Doc Martens er da tilnærmet lik gummistøvler! :lol:

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har vintersko jeg bruker når jeg går tur med bikkja, men trenger noen flate vintersko jeg kan bruke når jeg går over til kantina fra klasserommet uten å gå på trynet ;)Altså er de perfekte til mitt bruk :)

Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet
Med frykt for virke enda mer uenig og vrang: Ordentlig imprignerte (sp?) og pussede Doc Martens er da tilnærmet lik gummistøvler! :lol:

Ja, men det hjelper ikke på det faktum at de er VELDIG glatte under..... :gjeiper:

Skrevet

Hei,

Jeg bor noe så til de grader på vestlandet, og garanterer; Doc Martens i godt hold gjør jobben i de fleste tilfeller. Dog ikke i vann til over anklene eller ute i regntungt terreng, men det er vel ikke for slikt man kjøper Doc Martens heller. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...