Alveniskogen Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 I morgen får jeg til meg en hjemløs kattemor som nettopp har klekket ut 7 bittesmå! En venn av meg fant kattemor, men hadde ingen mulighet til å ha dem videre. Dyrebeskyttelsen kunne ikke ta dem inn... jeg hilste på, og hjertet mitt smeltet, jeg sa ja til å være fostermor inntil de finner nye hjem. Dyrebeskyttelsen er i bildet, og dekker veterinær etc.. Jeg er vant med katter, og har pr. d.d 1 katt. Men kattunger under 12 uker har jeg ikke hatt. Går vel greit så lenge de bare ligger ved puppen, men snart løper de rundt og klatrer i gardinene her Jeg får altså 9 katter i min lille leilighet! Håper det er mulig å finne nye hjem til dem når de etterhvert er leveringsklare, for jeg kan ikke ha 9 voksne katter her. Men dere som er vant til bittesmå kattunger... hvor tidlig kan jeg gi dem ormekur? Jeg vet at kattemor har orm (hostet opp en spolorm), så jeg har gitt henne en tablett. Men disse små kan jo allerede ha blitt smittet av mammaen... Og da smitter de moren igjen? Moren slikker jo i seg avføringen deres... Blir det mye tiss og bæsj på gulvet og andre steder når man har kattunger? Gru-gleder meg til å få disse vakre nøstene i hus:-)
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Katta mi fikk kattunger for 6 år siden. det var 8-10 HERLIGE uker. fy søren du kan glede deg til de begynner å vandre rundt ass! :D Husker ikke når jeg ga første ormekur da, dessverre. Ring en dyrlege å spør du De må jo inn for å få vaksine etterhvert også, slå det sammen med det kanskje? Mine kattunger var det aldri noe problem med når det kom til å få dem husren. Kattemor fiksa det. Så der slapp vel jeg egentlig ganske billig unna da I tillegg var det veldig "snille" kattunger i grunn. klatrer ikke i gardiner, gikk ikke på bord osv. De hadde en eksemplarisk mor da, så det er ikke så rart at de var så medgjørlige egentlig. Men som sagt, jeg er en av de heldige. Jeg fikk BARE positive opplevelser. de første 8-10 ukene! :D Masse lykke til. Tro meg, det er givende, fantastisk og spennende! :D
tigerpus1 Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 hei jeg ville gitt de markkur med en gang siden mamman har påvist mark. men ring en dyrlege for å være helt sikker. (må jo uansett ha ormkur på resept nå) vet ikke om man kan gi de små trollene dryppene i nakken men pasta fungerer fint. jeg hadde kattunger for 7 mnd siden og det var bare glede :D mamman fikk ormkur mens hun var gravid. så fikk de alle sammen kur ved 3 uker, 5 uker og 9 uker. men vet ikke om det er lurt å vente til da så lenge mamman har orm. småtrollene går raskt på kattedo og trenger ikke noe læring om den bare ha den i umiddelbar nærhet av kassen de bor i. vann og mat lærer mamman dem å spise/drikke. jeg hadde det framme hele tiden sånn at de så på mamman. kos deg med kattungene det er en utrolig opplevelse. jeg tok tusenvis av bilder av de ettersom de vokste.. anbefaler et litt stort klorestativ når de er 5-6 uker og framover så får de stilt klatrelysten der.
Gjest herlig :) Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Du har noe å glede deg til. Kattunger kan velte blomsterkrukker, søle mold (det er gøy!!!), henge i gardinene osv. Men de er sammen så de leker vel heller med hverandre da. Håper alle blir omplassert. Hvor lenge har du avtale om å være fostermamma? Fortell hvordan det går.
Alveniskogen Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2009 :rødme: Nå er jeg fostermor til 8!!!!! Og jeg tror nesten jeg er litt forelsket.. herlighet, så skjønne de er!!! Gruer meg allerede til jeg skal gi dem vekk.. enda skal jeg ha dem i minst 3 måneder til, og bli enda mer glad i dem. Mulig jeg er mer klar for det når alle 7 løper rundt og raserer leiligheten Kattemor fikk ormekur i går, og kattungene i dag, etter anbefaling fra dyrlegen. Men hva om kattungene allerede smittet moren, etter den ormekuren hun fikk i går? Mye rart å tenke på... Kattemor med barn bor midlertidig på badet.. Foreløpig vil hun jo bare ligge i kassa sammen med ungene, avbrutt av mat og dobesøk. men hun er veldig sinna på katten som bor her fra før.. Håper det går over etterhvert! Blir kanskje lettere når ungene blir mer selvstendige.
Gjest herlig : ) Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Tror du kan være trygg når du har gitt ormkur, selv om det er en dag i mellom. Jeg skal følge med i denne tråden, mor til åtte kattunger - jeg må le. Og du skal ha de til de er cirka tre måneder, kanskje lenger også? Du blir frustert mange ganger, men vi får håpe de leker med hverandre og ikke klorer ned tapetet og river ned potteplanter og gardiner. Det blir ikke lett å gi de bort, og har du bare en igjen vil den i alle fall gå propell gjennom leiligheten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå