Gå til innhold

fotografbilder

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Nå nærmer fotograftimen vi har gledet oss til. Men da dukker problemet opp: Hva i alle dager skal vi ha på oss??? vi er mor, far, barn 1,5 år.

Også har jeg noen kilo uønsket så jeg ser for meg litt mørke klær til meg, iallefall overdelen. Men så sa hun jeg bestilte hos at lyse klær var bra. Bør vi matche helt og holdent?? Noen som har tatt eller sett noen skikkelig bra bilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare tatt bilder av barnet da, men han var da 15 mnd. Hadde på seg matrosdress :) Matrosdress/kjole til barnet er jo alltid fint, eller bunad?

Skrevet

Jeg ville ikke valgt penklær, men (gjerne fine) klær man har på seg mer eller mindre til vanlig, i og med at dette gir et mer "ekte" fotografi av familien.

Personlig syns jeg det er kulere og stiligere at bildene presenterer familien slik den er (også med tanke på at man skal ha fotografiene fremme i mange år og se tilbake på den tiden det ble tatt) og ikke stivpyntet. Da sier bare bildet "her har vi pyntet oss for fotografen", istedenfor "dette er vår familie" .

Men sort er jo absolutt kledelig og stilrent i de fleste anledninger da. Som kontrast kan kanskje far og barn stille i sterke eller klare farger. Hvis alle er sorte kan kanskje dette virke litt dystert? Bare noen tanker :)

Skrevet

Til barnehagefotografering prøver jeg alltid å få til at barna har på seg noen av yndlingsklærne sine (altså akkurat de klærne som omtrent blir utslitt fordi de har dem på hver dag i barnehagen), for det synes jeg blir et enda koseligere minne. Og da tenker jeg det samme gjelder for voksne? Altså at du bør ta på de klærne du trives best i og som regel går med. Og at dere matcher, er sikkert fint - men ikke stress for mye med det.

(Vi fikk forresten tatt et supert bilde av hele familien da jeg var barn. Mams og paps i jobbklær og med jobbutstyr, ungene i skoleklær og med bøker og utstyr. Det bildet har overlevd mye bedre enn alle som er tatt i penklær.)

Skrevet

Er kjempekoselig med bilder litt mer vanlig klær - fremfor stivpyntet :) Føler det blir litt mer ekte. Kommer an på hvordan bilder man skal ta.. Om det er det klassiske stille opp og smile - eller noe litt mer moderne.

Så noen tøffe familiebilder her om dagen :) De hoppet, lå på gulvet med hodene mot hverandre osv.. Skikkelig morsomme! Sånne skal vi også ta med tiden

Skrevet

Bruk hverdagsklær i hvert fall!

Vi tok bilde og alle hadde jeans og hvite topper. Ungen en t-skjorte med krave, vi voksne hadde skjorte og hhv bluse. Barbeinte alle sammen. Jeg har også en heftig overkropp, men si det til fortografen, så finner h*n et oppsett som passer og som du kan være fornøyd med. De ble faktisk råfine. Vi hadde også et skift med med litt farger - det ble ikke så fint i det hele tatt. Følte jeg ble skikkelig feit og alt ble bare feil. For oss - men det kan jo bli noe annet for dere. Vi snakket med fotografen i forkant og fikk tips derfra også.

Gjest bambi bell
Skrevet

Synes du allerede har fått mange gode råd. Selv hadde jeg nok valgt det antrekket som så best ut på meg uansett om det er pent eller hverdagsklær. Fordi det skinner så igjennom hvis du ikke føler deg 100% vel. Min mann og barn har et veldig avslappet forhold til å bli fotografert, mens jeg hater å bli tatt bilde av. De ser bra ut uansett hva de har på seg. Synes man skal tenke litt sånn også har man en tenåring f.eks som føler seg litt ukonfertabel synes jeg det barnet kan velge sine klær også velger resten utifra det. Eller har man en mann som hater dress og slips så slipper han det.

Skrevet

Unngå klær med skrift og figurer på. Det kan bli rotete på bilde.

Men både striper og ensfargede klær er fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...