Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 hei. har akkurat funnet ut at jeg er blitt gravid! jeg er 20 år. samboern min er 26 år. vi har lenge pratet om det å få barn! han har ofte sagt til meg at han vil ha en liten en osv, og han er glad i barn! men vi hadde tenkt til å kjøpe hus og sånn først! få litt orden i ting før vi setter ett nytt liv til verden! men så ble jeg nå uplanlagt gravid! og nå er han virkelig redd! når jeg fortalte han at jeg hadde tatt en test og den var positiv så sa han "huff".. og så sa han "vi kan ikke bli foreldre nå" ! og han er livredd for å bli pappa nå! sier at timinga ikke kunne vært dårligere! så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! jeg har tatt en abort før, og jeg vil ikke gjennom det igjen! jeg syntes også det passer veldig dårlig nå pga jobb og planer om husbygging og sånn, men jeg vil alikevel beholde barnet! men vanskelig når barnefaren er så negativ til det og ikke vil! han vil ha barn, men ikke nå sier han! ..vanskelig :/ noen som har opplevd det samme? noen råd å gi?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg synes i hvert fall IKKE du skal ta abort når du ikke vil det selv. Jeg har også tatt abort, men da var det fullt ut mitt eget valg, så selv om det var tungt likevel har jeg levd greit med det i ettertid. Jeg tror ikke det blir like greit om man lar seg overtale til abort... De praktiske tingene er bagateller det går an å endre på. Legge om planene. Dere trenger jo ikke kjøpe eller bygge hus førs? Mange jeg kjenner har fått barn mens de har leid leilighet, eller eid en leilighet som er for liten når barnet blir eldre. Akkurat det er lett å leve med!! Jobb vet jeg ikke - hvor vanskelig for dere er det å ordne dette? Men jeg vil tro dere kan klare det også, evt får dere ta kontakt med NAV og forklare situasjonen, og be om hjelp til å finne jobb eller arbeidstrening e.l betalt av NAV. Jeg foreslår at du bestemmer deg for hva DU vil gjøre og at du er klar ovenfor samboern med dette. Dessuten bør dere begge tenke gjennom mulighetene for å gjennomføre ting på en litt annen måte enn det som var planen. Klart det kan være skummelt og et sjokk å bli uplanlagt gravid, men jeg tror ikke dere har så dårlige forutsetninger for å klare dette helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg var 19, han var 24 og en idiot av en annen verden. Jeg bestemte meg for å beholde barnet, og etter en stund gikk jeg ifra barnefaren. Barnefar viste seg å bli en flott pappa, og tok sin del av ansvaret for barnet. Men vi ble aldri sammen igjen. Jeg fikk meg utdannelse, jobb, kjøpte egen bopel og bor nå sammen med verdens beste tenåring/datter. En uplanlagt graviditet trenger ikke få katastrofale følger
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg synes det mest høres ut som han fikk litt panikk jeg. At dette kom litt brått på. La det hele synke inn så han får tid til å vende seg til tanken. Et svangerskap er på 9 måneder, så på den tiden rekker man å planlegge videre fremtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå