Gjest milkyway Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg venter ennå på min lønning (tror jeg er LURT???) jeg skulle fått for uker siden, og i dag sa pengene stopp, så da var det fram med boksåpneren, og ut med alle 1-kroningene! Så disse skal jeg drasse med meg til butikken nå. Ville du som kassadame blitt kjempesint om jeg kom med alle disse myntene til kassa di? Jeg vet ikke hvorfor dette er et kjempeproblem, men jeg føler folkene i kassa blir like sure hver gang, selv om det ofte er et problem at de ikke kan veksle!
Kara W Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Gå et sted hvor de har slik myntboks, hvis du kan. Har jobbet i butikk, og så lenge kunden ikke skal betale med eeeen og eeeeen mynt og snu på dem for å sjekke valøren, så ble jeg ikke irritert. Ellers hadde jeg vurdert å opprette sak mot arbeidsgiver. Her kan du lese litt om hvordan du går frem.
Gjest milkyway Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg venter til den 10/15, det er vel vanlig lønningsdag (jeg jobba 1 dag i et bryllup rundt den 20, kanskje han betaler vanlig lønningsdag, men jeg er fortsatt frustrert over 1-kroningene hoho! ) Jeg HATER de myntautomatene! Det er da det går seint, så er det noen som ikke vil gjennom, så sukker folk bak meg, og kassamannen tapper med fingrene, å hyl! Endret 8. oktober 2009 av milkyway
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Hva me å gå når det ikke er så mye folk. Tell opp pengene på forhånd. Legg en lapp i med sum. Få kassa dama til å telle opp når hun har tid og veksle med henne, til større penger før du handler. Så slipper du at folk strømmer til bak deg og uffer! Veeeeeeldig stressende:-)
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg venter til den 10/15, det er vel vanlig lønningsdag (jeg jobba 1 dag i et bryllup rundt den 20, kanskje han betaler vanlig lønningsdag, men jeg er fortsatt frustrert over 1-kroningene hoho! ) Jeg HATER de myntautomatene! Det er da det går seint, så er det noen som ikke vil gjennom, så sukker folk bak meg, og kassamannen tapper med fingrene, å hyl! Selvfølgelig betales lønn til vanlig lønningsdag selv om du bare jobbet 1 dag. Hvorfor skulle den komme tidligere?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Kassadamer trenger ikke å ta i mot mer enn 25 stk av en enhet. Vi som har vanelig kassaskrin har jo ikke plass til det, så ikke belag deg på storhandel med mindre du velksler i banken først.
Gjest nn Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Kassadamer trenger ikke å ta i mot mer enn 25 stk av en enhet. Hvor i alle dager har du det fra? Alle næringsdrivende har faktisk plikt til å ta imot kontanter, og kan ikke begrense "antall av hver mynt". Tar gjerne en hjemmel...
Gjest Iah Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Kassadamer trenger ikke å ta i mot mer enn 25 stk av en enhet. Dette lurer jeg også på, dette er en regel jeg aldri har hørt om hverken som kassadame eller kunde.
-Carrie Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Det står i sentralbanklovens §14 http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#14
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg venter til den 10/15, det er vel vanlig lønningsdag (jeg jobba 1 dag i et bryllup rundt den 20, kanskje han betaler vanlig lønningsdag, men jeg er fortsatt frustrert over 1-kroningene hoho! ) Jeg HATER de myntautomatene! Det er da det går seint, så er det noen som ikke vil gjennom, så sukker folk bak meg, og kassamannen tapper med fingrene, å hyl! Jeg har også klart å lage kø med alle kronestykkene mine som skulle i myntautomaten. Det var pinlig og jeg ble mer og mer stresset. Jeg måtte late som om det ikke var kø bak meg, tror jeg hadde cirka 100 kroner og 80 av de var kronestykker...
Aurela Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg HATER de myntautomatene! Det er da det går seint, så er det noen som ikke vil gjennom, så sukker folk bak meg, og kassamannen tapper med fingrene, å hyl! Er du sikker på at ingen av butikkene i nærheten med sånne myntautomater har sånn skål/traktformet innkast da? Ellers, om du har mye mynt, kan du jo skjekke om banken din har sånn myntteller (eller hva det heter) hvor du får det inn på konto, mener at det noen steder er gratis om du er kunde... (Men, det er kanskje litt mye stress å finne/fikse da).
Gjest milkyway Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 det gikk bra, de var bare fornøyd med vekslepenger, og da,ma bak meg lo :D
leirbål Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Så greit at det ordnet seg for deg. Men jeg er ganske sjokkert over holdningene til butikkansatte om de blir irritert og oppgitt over kunder som betaler med småmynt. Har det blitt så lite service i sevice næringen at kunden ikke kan betale med hva som helst av gyldige norske penger? Som ansatt i en butikk for mange år siden opplvde jeg stadig rett før pensjons og lønns utbetalingsdatoer at kunder betalte med småpenger. Og det var gjerne mange varer. Det falt meg aldri inn å bli oppgitt over det. Kunden synes ofte det var flaut, men jeg takket konsekvent for vekslepengene, uansett om vi trengte de eller ei. Service er jo å få kunden til å føle seg ivaretatt. Og en butikkjobb handler jo nettopp om service.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Hehe, jeg har også jobbet i butikk, og opplevde at flere kom med maaaange oppsparte kronestykker. Såfremt de tok det med et smil selv, og spøkte litt unnskyldende "jeg har nettopp tømt sparegrisen" eller "tenkte jeg skulle komme med litt vekslepenger til dere" blir det lettere for både kassadamen og de som venter i køa å ha godt humør. (Det var verre med alle ungdommene som kom med sammenbrettede lapper og betalte. Jeg jobbet i plate/dvd/spillsjappe, og det var mye ungdom der. Vet ikke om dette er en trend fremdeles, men for 5 år siden slengte de lapper som var brettet sammen til bittesmå firkanter på disken. Jeg måtte åpne og brette ut alle sedlene, en for en, og sedlene så ikke så pene ut etter all brettingen, og det var flaut å gi dem tilbake til andre kunder når disse skulle ha vekslepenger...)
Gjest Gjest_anepane_* Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 det har egentlig ingenting med manglende service å gjøre, jeg jobbet selv i butikk og der var det ofte vi fikk kunder med tømte sparegriser, som oftest gikk det greit, men når det kom kunder på lørdag med over 500 kr i smått tok det rett og slett for mye tid å stå å telle når vi kun hadde en kasse. Hos oss ble det også prakk med oppgjør da du skulle ha en viss sum i kassen og ikke kunne sende inn mynt i oppgjørspose, det sier seg selv at kundene som kommer etter ikke blir glade for å få tilbake veksel i kun småmynt... det beste er å ta med seg småmynt i banken, tømme det i myntteller og sette det inn på konto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå