Gjest Bestevennen Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Min bestevenninde er uto, og jeg vet det. Vi har pratet om det og jeg skjønner at hun har det vannskelig, men er samtidig sint og skuffet over henne. Mitt største problem er at jeg er utrolig god venn med mannen hennes og har vanskelig for å forholde meg til han nå. Jeg har bedt henne kutte ut, eller fortelle alt. Men hadde jeg vært han så ville jeg ha villet vite. Veldig vanskelig dette, hun er min aller nærmeste, og jeg vil ikke ødelegge vennskapet.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Hold deg utenfor. Det er hennes valg, men du kan si til henne at du ikke vil at hun skal fortelle deg mer om hun er utro eller ikke.
kristian82 Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Min bestevenninde er uto, og jeg vet det. Vi har pratet om det og jeg skjønner at hun har det vannskelig, men er samtidig sint og skuffet over henne. Mitt største problem er at jeg er utrolig god venn med mannen hennes og har vanskelig for å forholde meg til han nå. Jeg har bedt henne kutte ut, eller fortelle alt. Men hadde jeg vært han så ville jeg ha villet vite. Veldig vanskelig dette, hun er min aller nærmeste, og jeg vil ikke ødelegge vennskapet. Har problemer med å ha slike folk som venner jeg, i alle fall gode venner. Det sier så mye om henne. Om du skal si noe får du avgjøre selv, jeg hadde i alle fall satt pris på å vite det. Men da mister du kanskje veninna di, så det beste er vel om du får henne til å si det. Har hun vært utro lenge da? Med flere menn?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Min bestevenninde er uto, og jeg vet det. Vi har pratet om det og jeg skjønner at hun har det vannskelig, men er samtidig sint og skuffet over henne. Mitt største problem er at jeg er utrolig god venn med mannen hennes og har vanskelig for å forholde meg til han nå. Jeg har bedt henne kutte ut, eller fortelle alt. Men hadde jeg vært han så ville jeg ha villet vite. Veldig vanskelig dette, hun er min aller nærmeste, og jeg vil ikke ødelegge vennskapet. Vil du egentlig ha en slik venninne? Neste gang kan det være din kjæreste hun er utro med. Tenk på det.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Vil du egentlig ha en slik venninne? Neste gang kan det være din kjæreste hun er utro med. Tenk på det. For noe tull. Å være utro mot sin partner er ikke ensbetydende med å være en dårlig venn. Eller mener du at ett menneske som har en dårlig side skal dømmes for hele personligheten? Jeg er singel, men har tidligere hatt partnere og vært utro. Men jeg har ALLTID vært en god venn. For meg er vennskap hellig og det mest dyrebare jeg har. Forhold til en partner som jeg er istand til å være utro mot er ikke hellig. Men jeg hadde virkelig ikke pult mine venniners typer. Helt utrolig at du kan fatte en slik konklusjon. Utifra din konklusjon bør jo konklusjonen bli at alle må kutte ned på sine venner med 50%. Og bortsett fra å fortelle dette til ts, hva vondt har hun gjort mot henne? Hadde alle tenkt som deg var det mange der ute som ikke hadde hatt noen venner, jeg er sjeleglad for at ingen av mine venner er så snever og moralske som deg, der du sitter på hesten din og dømmer. Tullkjerring. Jeg hadde som nevnt over her, gitt beskjed om at hun ikke skal fortelle mer om sånt til deg, ettersom du har ett godt forhold til typen hennes. Og for all del, ikke døm henne. Dette skjer de beste, og hun er hverken en bedre eller dårligere venninne av denne grunn.
kristian82 Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 For noe tull. Å være utro mot sin partner er ikke ensbetydende med å være en dårlig venn. Eller mener du at ett menneske som har en dårlig side skal dømmes for hele personligheten? Jeg er singel, men har tidligere hatt partnere og vært utro. Men jeg har ALLTID vært en god venn. For meg er vennskap hellig og det mest dyrebare jeg har. Forhold til en partner som jeg er istand til å være utro mot er ikke hellig. Men jeg hadde virkelig ikke pult mine venniners typer. Helt utrolig at du kan fatte en slik konklusjon. Utifra din konklusjon bør jo konklusjonen bli at alle må kutte ned på sine venner med 50%. Og bortsett fra å fortelle dette til ts, hva vondt har hun gjort mot henne? Hadde alle tenkt som deg var det mange der ute som ikke hadde hatt noen venner, jeg er sjeleglad for at ingen av mine venner er så snever og moralske som deg, der du sitter på hesten din og dømmer. Tullkjerring. Jeg hadde som nevnt over her, gitt beskjed om at hun ikke skal fortelle mer om sånt til deg, ettersom du har ett godt forhold til typen hennes. Og for all del, ikke døm henne. Dette skjer de beste, og hun er hverken en bedre eller dårligere venninne av denne grunn. Å stille spm om du virkelig vil ha en slik venn er vel ikke noe rart. Folk er forskjellige, for min del er det 3 ulike typer folk - litt grovt sagt. De som ikke er utro. De som har vært utro og angrer svært på dette, sier det til partneren og "gjør opp for seg" og lærer av sine feil, og de som er utro og skylder på forholdet - fortsetter som før og går inn i neste forhold og er utro. Sånne som ikke har noe problem med å leve nært med en de bedrar og lyve han rett opp i ansiktet dag inn og dag ut, sistnevnte sier veeeldig mye om deg som menneske og personligheten din. Å ja, da er du i min bok null og nix og satse på som venn. Alle kan gjøre feil, men de fleste - som har en viss samvittighet - klarer ikke da å lyve og bedre måned etter måned mens de ser partneren i øya, og de unnskylder heller ikke dette, eller sier "det er slik jeg er i forhold, det sier ikke noe om meg som menneske". Så "gruppe nr.3" vil jeg ikke ha venner som tilhører nei.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Å stille spm om du virkelig vil ha en slik venn er vel ikke noe rart. Folk er forskjellige, for min del er det 3 ulike typer folk - litt grovt sagt. De som ikke er utro. De som har vært utro og angrer svært på dette, sier det til partneren og "gjør opp for seg" og lærer av sine feil, og de som er utro og skylder på forholdet - fortsetter som før og går inn i neste forhold og er utro. Sånne som ikke har noe problem med å leve nært med en de bedrar og lyve han rett opp i ansiktet dag inn og dag ut, sistnevnte sier veeeldig mye om deg som menneske og personligheten din. Å ja, da er du i min bok null og nix og satse på som venn. Alle kan gjøre feil, men de fleste - som har en viss samvittighet - klarer ikke da å lyve og bedre måned etter måned mens de ser partneren i øya, og de unnskylder heller ikke dette, eller sier "det er slik jeg er i forhold, det sier ikke noe om meg som menneske". Så "gruppe nr.3" vil jeg ikke ha venner som tilhører nei. Vel, etter min erfaring kan jeg ikke generalisere mennesker slik. Det jeg har fått ut av innlegget ditt er at enten kjenner du/har erfart veldig lite av mennesket, og at du muligens er ung. Men som du sier, folk er forskjellige. Min erfaring er derimot at folk er mye mer forskjellige enn de 3 gruppene du deler de inn i. Folk som lyver om det vil jeg tro er fordi de er feige og redde for å evnt. miste partneren sin. Jeg har imidlertid ennå aldri opplevd at en venninne som har vært utro har vært en dårlig venn. Utroskap innenfor min vennekrets er ikke akseptert, men det er mye mindre akseptert å vende en venn ryggen fordi denne har begått ett feilgrep, og ett feilgrep som overhodet ikke har konsekvenser for noen av oss andre. Det er helt ok at noen velger vekk venner som har vært/er utro, men det sier enten de vil erkjenne det eller ei, mer om dem enn om vennen som er utro. For god til å ha en utro venn?
kristian82 Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Vel, etter min erfaring kan jeg ikke generalisere mennesker slik. Det jeg har fått ut av innlegget ditt er at enten kjenner du/har erfart veldig lite av mennesket, og at du muligens er ung. Men som du sier, folk er forskjellige. Min erfaring er derimot at folk er mye mer forskjellige enn de 3 gruppene du deler de inn i. Folk som lyver om det vil jeg tro er fordi de er feige og redde for å evnt. miste partneren sin. Jeg har imidlertid ennå aldri opplevd at en venninne som har vært utro har vært en dårlig venn. Utroskap innenfor min vennekrets er ikke akseptert, men det er mye mindre akseptert å vende en venn ryggen fordi denne har begått ett feilgrep, og ett feilgrep som overhodet ikke har konsekvenser for noen av oss andre. Det er helt ok at noen velger vekk venner som har vært/er utro, men det sier enten de vil erkjenne det eller ei, mer om dem enn om vennen som er utro. For god til å ha en utro venn? Min antagelse om deg var helt rett bare ut i fra hva jeg UNDERSTREKET I INNLEGGET DITT. Det er så vakkert med mennesker som sier "men det har jo overhodet ikke konsekvenser for meg" ergo så gir jeg jo faen i det. Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som blir begått mot andre enn deg selv - flåsete sagt, men sant. Jo, "gruppe 3 " venner vil jeg ikke ha, de er jeg faktisk for god til å ha ja. De fortjener ikke en venn som meg.
Gjest hør på meg Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Min bestevenninde er uto, og jeg vet det. Vi har pratet om det og jeg skjønner at hun har det vannskelig, men er samtidig sint og skuffet over henne. Mitt største problem er at jeg er utrolig god venn med mannen hennes og har vanskelig for å forholde meg til han nå. Jeg har bedt henne kutte ut, eller fortelle alt. Men hadde jeg vært han så ville jeg ha villet vite. Veldig vanskelig dette, hun er min aller nærmeste, og jeg vil ikke ødelegge vennskapet. Bare hør på meg, finner han ut av utroskapen og får vite at du har vist det hele tiden , kommer han til og be deg dra til helvete. Det gjorde iallefall jeg med min ex bestevenn, som også VAR en god venn av meg.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 Min antagelse om deg var helt rett bare ut i fra hva jeg UNDERSTREKET I INNLEGGET DITT. Det er så vakkert med mennesker som sier "men det har jo overhodet ikke konsekvenser for meg" ergo så gir jeg jo faen i det. Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som blir begått mot andre enn deg selv - flåsete sagt, men sant. Jo, "gruppe 3 " venner vil jeg ikke ha, de er jeg faktisk for god til å ha ja. De fortjener ikke en venn som meg. Om din antagelse om meg er rett eller ikke vet du ingenting om. Jeg har bare opplevd så mye sorg og faenskap at for meg er ikke verden det minste svart/hvit. Og, jeg mener det jeg mener.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 For noe tull. Å være utro mot sin partner er ikke ensbetydende med å være en dårlig venn. Eller mener du at ett menneske som har en dårlig side skal dømmes for hele personligheten? Jeg er singel, men har tidligere hatt partnere og vært utro. Men jeg har ALLTID vært en god venn. For meg er vennskap hellig og det mest dyrebare jeg har. Forhold til en partner som jeg er istand til å være utro mot er ikke hellig. Men jeg hadde virkelig ikke pult mine venniners typer. Helt utrolig at du kan fatte en slik konklusjon. Utifra din konklusjon bør jo konklusjonen bli at alle må kutte ned på sine venner med 50%. Og bortsett fra å fortelle dette til ts, hva vondt har hun gjort mot henne? Hadde alle tenkt som deg var det mange der ute som ikke hadde hatt noen venner, jeg er sjeleglad for at ingen av mine venner er så snever og moralske som deg, der du sitter på hesten din og dømmer. Tullkjerring. Jeg hadde som nevnt over her, gitt beskjed om at hun ikke skal fortelle mer om sånt til deg, ettersom du har ett godt forhold til typen hennes. Og for all del, ikke døm henne. Dette skjer de beste, og hun er hverken en bedre eller dårligere venninne av denne grunn. Du følte deg tydeligvis truffet siden du hisser deg så voldsomt opp og kaller meg navn? Gidder ikke diskutere mer med deg når du ikke kan ordlegge deg på normalt høflig vis. Er forøvrig enig med Kristian82. Umoralske,egoistiske "tar-hva-jeg-vil-ha"-venner klarer jeg meg fint uten
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 Du følte deg tydeligvis truffet siden du hisser deg så voldsomt opp og kaller meg navn? Gidder ikke diskutere mer med deg når du ikke kan ordlegge deg på normalt høflig vis. Er forøvrig enig med Kristian82. Umoralske,egoistiske "tar-hva-jeg-vil-ha"-venner klarer jeg meg fint uten Les innlegget mitt en gang til før du spør om jeg føler meg truffet Er ikke det innlysende? Dersom det var ditt barn som var utro? Ville du ikke vedkjenne deg dette etterpå? Men som Kristian sa, folk er forskjellige. Det som er riktig for meg, trenger ikke være riktig for deg, og fasiten kan vi lete lenge etter. Jeg mener likevel at dine meninger er veldig nedlatende og dømmende. Men så har jeg opplevd mye faenskap, og har deriblant tilgitt og går overens med personen som forgrep seg på meg i flere år da jeg var liten. Så min terskel for hva jeg tåler fra andre er muligens veldig høy? Og du, Hanne, Tullkjerring er ett ofte brukt ord fra denne gården når jeg er uenig, så det er på ingen måte noe vondt i det.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #13 Skrevet 8. oktober 2009 Å stille spm om du virkelig vil ha en slik venn er vel ikke noe rart. Folk er forskjellige, for min del er det 3 ulike typer folk - litt grovt sagt. De som ikke er utro. De som har vært utro og angrer svært på dette, sier det til partneren og "gjør opp for seg" og lærer av sine feil, og de som er utro og skylder på forholdet - fortsetter som før og går inn i neste forhold og er utro. Sånne som ikke har noe problem med å leve nært med en de bedrar og lyve han rett opp i ansiktet dag inn og dag ut, sistnevnte sier veeeldig mye om deg som menneske og personligheten din. Å ja, da er du i min bok null og nix og satse på som venn. Alle kan gjøre feil, men de fleste - som har en viss samvittighet - klarer ikke da å lyve og bedre måned etter måned mens de ser partneren i øya, og de unnskylder heller ikke dette, eller sier "det er slik jeg er i forhold, det sier ikke noe om meg som menneske". Så "gruppe nr.3" vil jeg ikke ha venner som tilhører nei. Dette var noe drøyt ja. Du har visst aldri gjort noen feilgrep i livet du, eller kommer til å gjøre? Folk som er utro er ikke nødvendigvis dårlige mennesker, eller dårlige venner. Og du kan fort havne i situasjonen selv, tro meg!! Selv om du nå føler deg veldig trygg, så er du ikke garantert du heller. Mange som har følt seg trygg før deg. Du høres forøvrig ikke ut som en god venn i noe fall. Det virker som du mener at alle må gjøre seg fortjent til å være venn med deg. Er du sikker på at du selv fortjener de vennene du har? Det er nettopp i livskriser og når man gjør feilgrep at man virkelig trenger venner. Da blir man gjerne dømt nord og ned av de som ikke er venner, og det kan være greit å ha venner som støtter deg selv om du har gjort noe dumt. Det betyr ikke nødvendigvis at vennene skal like det. En sånn venn er tydeligvis ikke du. Når verden går på skinner og man svever på en rosa sky, da er det kanskje ikke mindre viktig med venner.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #14 Skrevet 8. oktober 2009 Når verden går på skinner og man svever på en rosa sky, da er det kanskje mindre viktig med venner. ...skulle det stått
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 8. oktober 2009 #15 Skrevet 8. oktober 2009 Ærlig talt du trenger ikke ta sånn på vei d er jo naturlig at folk tenker slik.. d er en grunn til at folk som har stjelt kanskje ikke får jobb i bank eller butikk, pedofile ikke får jobb i barnehage etc du kan være verdens beste person jeg kjenner deg ikke, men likevell når folk gjør en dum ting mot andre så vil d være naturlig å tenke at de er i stand til å gjøre d igjen.. mener ikke å fornærme men sånn er d
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 8. oktober 2009 #16 Skrevet 8. oktober 2009 Det var ment til gjest, men dømmer deg ikke, kjenner deg ikke og jeg vet at d som regel ligger noe bak for at folk gjør som de gjør så d var vondt å høre om d som hadde skjedd deg.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #17 Skrevet 8. oktober 2009 Ærlig talt du trenger ikke ta sånn på vei d er jo naturlig at folk tenker slik.. Vi er 2 forskjellige gjester som har svart her
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 9. oktober 2009 #18 Skrevet 9. oktober 2009 jeg trodde det var en og samme gjest huff da... den første var til gjesten som ble veldig sur pga at hun selv hadde vært utro og den andre var til hun som hadde blitt mishandlet (hjerteskjærende å høre.. jeg trodde d var samme person)
Karoline Skrevet 9. oktober 2009 #19 Skrevet 9. oktober 2009 Når jeg leser tråder som denne lurer jeg på hvilke andre kriterier dere har for vennskap, og hva slags standard dere setter for dere selv. At utroskap ikke er riktig (i de fleste tilfeller) er det vel relativt stor enighet om, men dropper dere venner som er sure og sinte mot partneren, ikke er miljøvennlige, som oppdrar barna på "feil" måte, ikke tar seg av gamle og syke foreldre/besteforeldre/slektninger, ikke har huset like ryddig og rent som dere, snyter på skatten, arbeider svart osv? Jeg syns i grunnen folk får feie for egen dør og så feier jeg for min. Kan selvfølgelig si ifra om jeg mener noen gjør noe feil, og de ber meg om en mening/åpner for at jeg skal komme med min mening. Å droppe venner pga utroskap, med mindre det går ut over meg, ser jeg ingen grunn til, skal nok langt mer alvorlige ting til for å droppe en virkelig venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå