janine75 Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 har kommet i ett forferdelig uføre når det gjelder økonomi. mange saker har gått til inkasso. det er mange årsaker til dette, og det er like forferdelig uansett! saken er den at jeg engasjerte en gjeldsrådgiver (ett firma) som det dessverre var mer prat i enn noe annet! han brukte halvannet år på tomprat og bortforklaringer etc etc og kom med masse lovnader! og da jeg tok kontakt med han første gangen var det en stor personlig seier i det hele tatt å tørre snakke med noen om det!! nå viser det seg at denne mannen faktisk døde i sommer!! jada. max uflaks for meg.. (veldig tragisk for de rundt han så klart) så nå er jeg tilbake til start.. jeg har derfor isolert meg enda mer og blitt enda mer deprimert.. for jeg ville så gjerne tro på han!! han fikk fortløpende brever og slikt som jeg fikk i posten. mitt problem nå er at jeg ikke klarer å få kona hans til å sende "mappen" min tilbake til meg! hun sier hun skal gjøre det men det skjer ikke.. så det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å nøste opp i alt sammen på egenhånd. jeg har søkt mye inne på sidene her. og plukket opp noen råd fra dere, gitt til andre. men jeg har noen spørsmål: -finnes det ett sted det er oversikt over alle inkassobyråene her til lands? -hvordan kan jeg finne ut om en sak har vært hos forliksrådet eller ikke. vedr evt foreldelse? jeg vil så gjerne løse dette uten å gå til det skritt å søke om gjeldsordning via kommunen.. jeg mener ikke at jeg ikke vil betale for meg, jeg vil få en oversikt og prøve finne en løsning med de ulike kreditorene. jeg vil komme videre med livet mitt!! har noen ett råd eller to så blir jeg veldig takknemlig!!
Gjest farge Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 har kommet i ett forferdelig uføre når det gjelder økonomi. mange saker har gått til inkasso. det er mange årsaker til dette, og det er like forferdelig uansett! saken er den at jeg engasjerte en gjeldsrådgiver (ett firma) som det dessverre var mer prat i enn noe annet! han brukte halvannet år på tomprat og bortforklaringer etc etc og kom med masse lovnader! og da jeg tok kontakt med han første gangen var det en stor personlig seier i det hele tatt å tørre snakke med noen om det!! nå viser det seg at denne mannen faktisk døde i sommer!! jada. max uflaks for meg.. (veldig tragisk for de rundt han så klart) så nå er jeg tilbake til start.. jeg har derfor isolert meg enda mer og blitt enda mer deprimert.. for jeg ville så gjerne tro på han!! han fikk fortløpende brever og slikt som jeg fikk i posten. mitt problem nå er at jeg ikke klarer å få kona hans til å sende "mappen" min tilbake til meg! hun sier hun skal gjøre det men det skjer ikke.. så det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å nøste opp i alt sammen på egenhånd. jeg har søkt mye inne på sidene her. og plukket opp noen råd fra dere, gitt til andre. men jeg har noen spørsmål: -finnes det ett sted det er oversikt over alle inkassobyråene her til lands? -hvordan kan jeg finne ut om en sak har vært hos forliksrådet eller ikke. vedr evt foreldelse? jeg vil så gjerne løse dette uten å gå til det skritt å søke om gjeldsordning via kommunen.. jeg mener ikke at jeg ikke vil betale for meg, jeg vil få en oversikt og prøve finne en løsning med de ulike kreditorene. jeg vil komme videre med livet mitt!! har noen ett råd eller to så blir jeg veldig takknemlig!! Har du tatt kontakt med firmaet (den avdøde) gjeldsrådgiveren din var ansatt hos? Det er vel deres ansvar å i det minste få tilbake mappa di, og evt. videreføre saken for deg om du ønsker det? Du kan vel få oversikt over/vet vel hvor mye gjeld du har, og hvilke inkassobyråer som har vært i kontakt med deg uten mappa el?
janine75 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2009 han var tydeligvis eneste ansatte i firmaet!! så er ikke så lett...
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 han var tydeligvis eneste ansatte i firmaet!! så er ikke så lett... Så firmaet eksisterer ikke lenger? Hvilket firma er/var dette? Har du ingen oversikt over hvor mye gjeld du har hos hvem? Hvis ikke, regner jeg med du får brev/post jevnlig av innkassobyråene om du ikke betaler noen regninger, hva med å kontakte hver av dem umiddelbart etter du har mottatt neste brev?
janine75 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2009 regina as... det kom masse om han i media rundt årsskiftet.. ting jeg ikke visste om på forhånd.. at han døde i sommer fant jeg helt tilfeldig ut. men det er liksom ikke så viktig nå. nå er det mer viktig for meg å få nøstet sammen alt som har skjedd.. det er saker som er ti år tilbake i tid. noen har byttet innkasso byrå og det er mye rot.. så nei jeg har ikke den fulle oversikten.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Kommunen plikter å tilby gratis gjeldsrådgivning. Henvend deg til dem, de kan hjelpe og gi gode råd. Lykke til.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Adressen hans kom opp ved søk på firmaet, kanskje kona hans bor der ennå og du kan stikke innom og kreve å få mappa? Hun vil sikkert ikke nekte deg den om du står på trappa, hun har vel ingen bruk for den?
GinaK Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Sidden dette firmaet er et AS så har de mye inmfor liggende på Brønnøysundregisteret, som regnskapsfører, aksjeeiere osv. Om det er under oppløsning så har de vel en bostyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå