Gjest Gjest_kelly_* Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Både jeg og venninnen min er kunder hos samme leverandør. Vi bestilte samme mobiltelefon som var på tilbud med ett års bindingstid. Jeg er ikke helt fornøyd med mobilen, en Nokia 2760, men det verste er at den er tom for strøm etter to dager og da har jeg nesten ikke snakket i telefonen. Hun har det samme problemet. Jeg er vant til at mobilen bare trenger å lades cirka en gang i uka, så det må jo være noe feil med telefonen og jeg er avhengig av en telefon som holder litt. Hvordan gå frem for å klage? Hun kjøpte telefonen noen dager før meg, men tenkte ikke over det og mente hun kanskje hadde snakket mye - jeg vet at jeg i løpet av to døgn bare har snakket ca 30 min. Jeg fikk min mobil på mandag. I går måtte jeg lade den.
Gjest _Leela_ Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Hvis du sjekker spesifikasjonene på nett så kan du se hvilken standbytid og taletid telefonen/batteriet skal ha. Du må vel ta kontakt med leverandøren om du vil klage og det kommer jo ann på om du kjøpte telefonenen på nett eller butikk hva slags rettigheter du har. Ellers kjenner jeg ikke så godt til denne telefonen, men vet at min Sony Ericsson bruker veldig mye strøm når den bruker 3G nettet. Derfor er den vanligvis innstilt til kun å bruke GSM, når den gjør dette er den en helt annen telefon med tanke på batteriholdbarhet.
Gjest ts Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Takk for svar. Jeg visste ikke om 3G og GSM, men jeg skal sjekke det. Venninna mi ringte leverandøren og de sa at vi kunne sende inn telefonene, og i løpet av tre uker ville vi få vite om noe var galt med selve mobilene. Jeg snakket med henne, og hun har i løpet av to uker ladet tre ganger. I begynnelsen fiklet hun mye med mobilen, siden hun aldri har hatt Nokia, mens for meg var det lett, var bare å lade, stille dato og klokke så var jeg i gang fordi jeg alltid har hatt Nokia. Nå har jeg sett på mobilen, men jeg vet ikke hvor jeg finner ut av om telefonen bruker 3G nettet eller GSM? Jeg har som sagt aldri hørt om dette før.
Gjest Mann på 44 Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Takk for svar. Jeg visste ikke om 3G og GSM, men jeg skal sjekke det. Venninna mi ringte leverandøren og de sa at vi kunne sende inn telefonene, og i løpet av tre uker ville vi få vite om noe var galt med selve mobilene. Jeg snakket med henne, og hun har i løpet av to uker ladet tre ganger. I begynnelsen fiklet hun mye med mobilen, siden hun aldri har hatt Nokia, mens for meg var det lett, var bare å lade, stille dato og klokke så var jeg i gang fordi jeg alltid har hatt Nokia. Nå har jeg sett på mobilen, men jeg vet ikke hvor jeg finner ut av om telefonen bruker 3G nettet eller GSM? Jeg har som sagt aldri hørt om dette før. Vær glad for at du ikke har iPhone. Jeg lader min minst en gang om dagen. Om jeg bruker den så må jeg ofte lade sen to ganger om dagen.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Takk for svar. Jeg visste ikke om 3G og GSM, men jeg skal sjekke det. Venninna mi ringte leverandøren og de sa at vi kunne sende inn telefonene, og i løpet av tre uker ville vi få vite om noe var galt med selve mobilene. Jeg snakket med henne, og hun har i løpet av to uker ladet tre ganger. I begynnelsen fiklet hun mye med mobilen, siden hun aldri har hatt Nokia, mens for meg var det lett, var bare å lade, stille dato og klokke så var jeg i gang fordi jeg alltid har hatt Nokia. Nå har jeg sett på mobilen, men jeg vet ikke hvor jeg finner ut av om telefonen bruker 3G nettet eller GSM? Jeg har som sagt aldri hørt om dette før. Å lade opp tlf 3 ganger på 2 uker er vel ikke mye?? Selvfølgelig avhenger det jo av bruk, men selv om du ikke skulle benytte deg av mobilen i det hele tatt er vel 4-5 døgn lang stand-by tid?? (Uten at jeg har sjekket, riktignok) Jeg har ny nokia-tlf og lader kanskje hver 3. dag, prater en del i den også da.
Gjest Coarvi Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Det er sikkert 3G som er aktivert, den er som regel det første gang du bruker telefonen. Og det bruker mye strøm ja, og er helt unødvendig å ha på i det daglige. Hvordan du slår det av? Vel, bruksanvisning er en fin bil....
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Noen mobiler bruker enormt med strøm om du har dem på standardinstillingene. Det er ikke noen standard på hvor lenge et batteri skal holde, men du kan jo prøve å reklamere. Har du prøvd å skru ned lysstyrken? Mange telefoner har overdrevet sterkt lys, og dette tærer på batteriet. Jeg har min telefon på halv lysstyrke, og det er mer enn nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå