Gå til innhold

Hva koster det å pusse opp et bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om et bad fra 80-tallet, med vinyl på gulvet og plater på veggen i en fæl farge. Toalettet står i rommet ved siden av så jeg er også interessert i å rive veggen for å få alt i samme rom. Skapene kan til nød beholdes hvis det er dyrt å kjøpe nytt.

Ellers vil jeg gjerne ha dusjhjørne der det nå står et badekar.

Hva koster det sånn ca å pusse opp dette badet?

Og hvordan kan man gjøre det billigst mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene mine pusset opp et bad for under 30 000. De la ny vinyl på gulvet og våtromstapet på veggene. Badekaret ble byttet ut med dusjkabinett og klosettet ble kjøpt nytt, men servant og baderomsmøblene ble beholdt. Fagfolk brukte ca tre dager på hele operasjonen.

Intrykket av badet er ikke særlig eksklusivt, men det er rent og delikat, og ikke minst vanntett!

Skrevet

Nå vil jeg ikke gi meg ut å prise en slik jobb, men anbefale deg å ha WC fortsatt i eget rom.

Liker å være på badet eller WC alene jeg!

Er ikke glad i fliser, så jeg ville hatt et belegg.

Det er jo også mulig å bruke tapet og male med våtromsmaling som gjør det mye billigere enn å legge fliser. Utvalget er ikke så stort i belegg, men du kan få et fint bad hvis du holder belegget og malingen i nøytrale farger og heller pynter opp med andre ting.

Har du fliser så må du ha på varmekablene om sommeren også!

Skrevet
Nå vil jeg ikke gi meg ut å prise en slik jobb, men anbefale deg å ha WC fortsatt i eget rom.

Liker å være på badet eller WC alene jeg!

Er ikke glad i fliser, så jeg ville hatt et belegg.

Det er jo også mulig å bruke tapet og male med våtromsmaling som gjør det mye billigere enn å legge fliser. Utvalget er ikke så stort i belegg, men du kan få et fint bad hvis du holder belegget og malingen i nøytrale farger og heller pynter opp med andre ting.

Har du fliser så må du ha på varmekablene om sommeren også!

En kompis ba om pristilbud på full oppussing av badet sitt på 5 kvm, og det billigste var 140 000! men det går an å gjøre det mye billigere enn det!

I vår gamle leilighet hadde badet glassfiberstrie, og den malte vi bare med våtromsmaling. Om det ikke går an å male den veggen du har nå, kan du jo fjerne de platene som er på, og tapetsere og male. malte i en type hvit, og det ble så fint! Lyst og virket mye større.

På dette badet var wc i eget rom, og jeg er uenig m belima som anbefaler deg å beholde den løsningen. Venninnen min hadde samme bad som oss, men rev veggen til wc og fikk et mye flottere, større bad. Ikke noe problem at wc er i baderommet; rsultatet var virkelig verdt det!

Ser også at det sies at varmekablene må være på hele året om du har fliser. Vi har de ikke på om sommeren, og det funker helt fint. Ikke for kaldt det.

Sjekk ut finn.no for hvitevarer og fliser mm. Masse nytt som selges billig, eller nesten nytt som gis bort. Mye grunnet feilbestillinger el.

Skrevet

Vi totalrenoverte et 3 kvm bad i Trondheim for snart 3 år siden. Det var før finanskrisa, og rørleggere var fullbooket overalt. Det kostet den nette sum av 150.000,- alt inkl. Helt vannvittig, og det tok godt over 2 mnd. Men det var faktisk det beste tilbudet.

Nå totalrenoverer vi et bad på 10 kvm, gjør alt selv/har kompiser som hjelper, og det kommer på 50-60.000,- Vi sparer ikke på fliskvalitet og spotter og sånne ting, så det er det som koster.

Alt kommer an på hvor mye du har tenkt til å gjøre selv, og ellers er det gratis og uforpliktende å få et par tre firmaer til å komme og gi en vurdering. Lykke til! :)

Skrevet

Takk for mange fine svar og nyanser på det hele, det ga meg litt og tenke på. Tror at vi kan få gjort noe selv, men må nok ha hjelp til en del også, spesielt hvis vi velger fliser, noe jeg har veldig lyst på.

Veggen blir revet for jeg synes ikke noe om det lille toalettet rett ved siden av badet, synes slikt bør være i samme rom. Ellers burde man heller ha to bad. Men takk for alle innfallsvinkler og svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...