Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det for en får farge av solarium altså hvor mange ganger må jeg ta på hvor lenge pr gang?

Og hvor ofte må jeg ta for å opprettholde fargen?

Kan alle bli brune? jeg har ganske lys hud, men soler jeg meg om sommeren kan jeg bli ganske brun, er bare det at fargen går bort så fort.

Tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske lys selv. Naturlig lys blondine, relativt lys hud og grønne øyne. Dersom jeg tar solarium midt på svarteste vinteren tar det vel en 2-4 ganger før jeg ser resultater. Jeg er veldig forsiktig med mengden sol, og hvor ofte jeg tar det. Pleier å ligge ca 15 min første gang, også øker jeg til 18 min, men aldri mer. Da får jeg til slutt en fin farge. Er veldig dårlig til å opprettholde fargen, men vil vel si at en gang i uka eller noe sånt, spørs hvor mye farge du skal beholde egentlig.

Og for all del, smør deg godt inn med fuktighetskrem, da holder fargen lengre. Med det visste du nok. :)

Skrevet

Hei hei:)

Jeg sliter med akkurat det samme "problemet" jeg er lysblond, har blå øyne og relativt lys i huden. På de fleste solariumene står det hvor ofte du bør ta sol og hvor lenge du bør ta.

Hvis du er helt lys i huden ville jeg ikke tatt mer enn 15 min første gang.. det kan faktisk holde med 10 minutter med ekstra sol som du kan regulere på solsengene. For å få en fin farge er det lurt å ta solarium annenhver dag til du har fått den fargen du ønsker, etter dette holder det med en til to ganger i uken.

MEN det er stor hudkreftfare med solarium og hvis du tar solarium regelmessig økes sjangsene for å få hudkreft med 75%. (statistikken er tatt fra en forskning som er gjort for ikke så lenge siden- har ikke kilden)SÅ det som er å anbefale er å heller ta litt for lite sol, enn for mye hver gang.. da slipper du å bli solbrent:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...