Alatariél_88 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Det jeg lurer på er om man kan erstatte gjær med bakepulver i vanlig brødbakst for hevingens skyld? Noen som vet hvor mye bakepulver du evt trenger for å erstatte 50g gjær f.eks? Kan ikke spise gjær Takk på forhånd
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg syns heller du skal bake grove scones hvis du vil bruke bakepulver. Bakepulverbakst blir veldig lett tørr.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Du finner et par oppskrifter på grove scones i denne tråden. Googler du grove scones + bakepulver er det også mange alternativer.
Alatariél_88 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2009 Takk for tips! men er det mulig å bruke noe annet hevemiddel? Lest mye at det finnes ting som xantangummi, johannebrødkjernemel osv? Har funnet en glutenfri brødmix jeg vil prøve
stjernekyss Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Vet i hvertfall at når man baker glutenfritt bør man bruke noe som heter "husk". Men aner ikke om du kan bruke det som hevemiddel alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå