Gå til innhold

Hjelp hva skal jeg gjøre?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min datter (2 år) er så sår på rompa og tissen at hun hyler når hun tisser... Nå ligger hun i senga (stuptrøtt) å roper au au au... Andre gangen hun har hatt det sånn jeg kan ikke forstå hvorfor det blir sånn...

I morges var det ingen tegn til rødhet... Og hun har ikke gått lenge med tunge bleier eller med tiddelibom i dem...

Sistgang smurte jeg med vasselin, og da var det borte dagen etter... Men det er jo så fælt at hun skal ha det vondt. Noen som har andre tips?

Ja ja en liten trøst... Mens jeg har skrevet dette har hun sovnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gutt som hadde det på samme måten. Ble kjempefort!! sår på rompa selv om bleien ikke satt på så lenge. Løsningen ble rett og slett å la han gå uten bleie inne så lenge som mulig av gangen. I tillegg har jeg alltid brukt zink-salve (kjøpes på apotek). Det fungerer utmerket. Det er også viktig å IKKE bruke såpe nedentil da det bare gjør at det blir enda mer sårt. I stedet for å gnikke med et håndkle kan hun jo lufte stumpen litt.... :wink:

Håper det blir bedre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bleiemamma

Dryss på og gni forsiktig inn bleieområdet med potetmel, fungere meget godt på mine barn. Ikke har det vært nødvendig å la de gå bleieløse heller, det vil man jo helst unngå :) Et par dager med potetmel bør gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars lita.

Visst ikke zink salve virker så kan du jo prøve krystall fiolett, fås på apoteket. ( men det skal ikke brukes visst det er åpne sår)Brukte dette når eldste jenta mi var baby og hun hadde bleie utslett. Da ble det bra etter en stund, men ulempen med krystall fiolett er at det farger av så du må være forsiktig så du ikke griser på noe annet, da blir det lilla. Ellers så får du prøve å la henne lufte stumpen litt sånn at det ikke blir så klamt under bleien.

Håper hun blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en zinksalve som heter inotyol. Den fås kjøpt på apotek.

Brukte denne i barnehagen der jeg jobbet, for vi hadde barn med de samme symptomene. Den sitter litt bedre enn de vanlige salvene, så den skylles ikke så fort av..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittykat, ikke innlogget

Her bruker vi SebaMeds myke stellekrem og den anbefales på det aller aller sterkeste!

Den tar vekk sårhet på 1-2-3. Fås på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tenkt å foreslå vidunderkremen Inotyol.

Ser at Celine kom meg i fporkjøpet, så jeg skal bare si at den bruker vi i barnehagen og den fuker supert!

Har brukt den på egne barn ogå......

Helt klart en vidunderkrem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøv å smøre på ringblomstsalve som du kjøper på helsekosten.

Bruker den på sår hud og kan også brukes til andre ting som myggstikk, soleksem, risp ++++

Kjempefin salve!!!!

Ellers så sverger jeg til Sillulen barnesalve som kjøpes på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er jo også en mulighet at det ikke alltid er utslett som gjør at barn får vondt når de tisser i bleien. Mange barn tar seg på tissen og det kan komme små sår eller rifter. Dette kan gjøre kjempevondt når man da skal tisse. Dersom man ellers har utslett man ikke blir kvitt er det lurt å oppsøke legen som kan gi resept på kremer som er litt sterkere enn vanlige stellekremmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Krystallfiolett hjalp ikke på hun lille av mi.. Har kjøpt en Zinksalve på helsekostbutikk som heter babyline fra derma. den syntes jeg funket skikkelig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har det sånn innimellom han også. Jeg ble anbefalt Krystallviolett (noe du får kjøpt på apoteket) og det hjalp det.

Men jeg synes det blir fortere og bedre resultat av og bruke pudder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg er litt overrasket over at ingen nevner Aloe Vera. Jeg brukte alltid det hvis mitt barn ble sår og det hjalp så og si med det samme...MEN det må være ren gele...ikke noe "blandingsprodukt"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...