Gjest lokolo Skrevet 7. oktober 2009 #1 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg føler litt at BI er annerkjent og derfor vil norske arbeidsgivere lettere ansette en som har studert master fra BI enn en som har studert i utlandet?Litt fordi utenlandske institusjoner er mer ukjente for dem, selv om de er kjempe annerkjente betyr jo det ikke at arbeidsgiveren vet det...Hva mener dere? Hvor er det best å ta master?Har ikke mer enn ett snitt på C så jeg ville jo ikke komt inn hvor som helst i utlandet heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 7. januar 2010 #2 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg føler litt at BI er annerkjent og derfor vil norske arbeidsgivere lettere ansette en som har studert master fra BI enn en som har studert i utlandet?Litt fordi utenlandske institusjoner er mer ukjente for dem, selv om de er kjempe annerkjente betyr jo det ikke at arbeidsgiveren vet det...Hva mener dere? Hvor er det best å ta master?Har ikke mer enn ett snitt på C så jeg ville jo ikke komt inn hvor som helst i utlandet heller... Hei! dette lurer jeg også svært på. Kom inn på Bi i fjor, men takket nei i siste liten fordi jeg var mer keen på en sikkelig god skole i utlandet...(Yale, oxford, london business school ect..) men gjennom dette halvåret har jeg funnet ut hvor mye slit det er å komme inn på disse skolene. Du trenger å ta en GMAT test som er et HELVETe!! og en engelsktest som heter IELTS, i tilegg til gode karakterer, et par essays og masse refferanser. Så det er ikke bare bare. JEg har kommer inn på Monash i Australia, som er ranket som nr 40 på vedens beste skoler, men er jo ikke kjent i Norge. Jeg sliter veldig med om jeg skal takke ja til Monash, søke på BI på nytt, eller kjempe ræva av meg for å komme inn på super skolene i utlandet.? Fordelen med BI er jo at du vil gjennom skolen knytte viktige kontakter. Og relasjoner er SUPER viktig! Men BI er jo litt en "kjøpt og betalt skole" uten mye annerkjennelse. Har snitt på B Ett års arbeidserfaring to gode referanser og IELTS resultat på 7,5 (skal forbedre) HJELP!?!?!?! Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #3 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei TS Jeg vet at mange BI studenter har tatt et semester i Nederland, University of Tilburg. Har møtte noen nederlendere som også dro til BI ,og jeg leste referat fra en student som hadde fått seg jobb iallefall og var veldig fornøyd =) uvt.nl - velg engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
investor Skrevet 7. januar 2010 #4 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har utdannelse kun fra utlandet. Så lenge man har solide resultater fra anerkjente skoler i utlandet er det heller et pluss enn BI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 7. januar 2010 #5 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei TS Jeg vet at mange BI studenter har tatt et semester i Nederland, University of Tilburg. Har møtte noen nederlendere som også dro til BI ,og jeg leste referat fra en student som hadde fått seg jobb iallefall og var veldig fornøyd =) uvt.nl - velg engelsk. Jeg kan nederlandsk Bodde der før. Vil gjerne in på en veldig god skole i Rotterdam, men HØYE krav. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 7. januar 2010 #6 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har utdannelse kun fra utlandet. Så lenge man har solide resultater fra anerkjente skoler i utlandet er det heller et pluss enn BI. Hei! Kan jeg spørre hvilke skole du gikk og hva du jobber med nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
investor Skrevet 8. januar 2010 #7 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei! Kan jeg spørre hvilke skole du gikk og hva du jobber med nå?? Jeg har en Bachelor of Economics and Business Administration: Banking and Finance fra University of Zurich, Sveits. Master of Statistics fra Yale University, USA. Jeg har jobbet i to av New Yorks største investeringsbanker. Nå er jeg selvstendig investor og jobber kun for meg selv og noen personer jeg gir investerings råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kalle krakil Skrevet 8. januar 2010 #8 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er ofte vanskeligere å få arbeid i Norge med utdanning fra anerkjente og gode universiteter som holder en langt høyere standard som ikke ligger innenfor riksgrensene. Dette er dessverre slik virkeligheten er, mange med utdanning fra verdens beste skoler får aldri jobb hjemme, men kjempejobber utenlands. Dette er faktisk så ille at mange steder i Norge kan det være vanskelig å bli forsker om du skriver på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 8. januar 2010 #9 Del Skrevet 8. januar 2010 Men jeg har da hørt at en MBA fra Storbritannia ranker høyt på listen hos de fleste, selvom den er ettårig? Det var det en drøss med utvekslingsstudenter som iallefall hevdet da jeg gikk ved University of Exeter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. januar 2010 #10 Del Skrevet 8. januar 2010 Men jeg har da hørt at en MBA fra Storbritannia ranker høyt på listen hos de fleste, selvom den er ettårig? Det var det en drøss med utvekslingsstudenter som iallefall hevdet da jeg gikk ved University of Exeter. En MBA kommer jo gjerne i tillegg til annen utdannelse etter at man har arbeidet noen år (altså som en mastergrad nummer to) og er noe helt annet. Som nyutdannet uten arbeidserfaring er saken gjerne en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. januar 2010 #11 Del Skrevet 8. januar 2010 Investor : har du en makro der du har skrevet inn utdannelsen din og arbeidserfaring ? samme oppsett hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
investor Skrevet 8. januar 2010 #12 Del Skrevet 8. januar 2010 Investor : har du en makro der du har skrevet inn utdannelsen din og arbeidserfaring ? samme oppsett hver gang. Tyder nok heller på at du er meget uorganisert og lavt utdannet. At jeg begynner hver gang med den første høyere utdannelsen så med neste for så å fortsette med arbeidserfaring er helt naturlig for meg. Det er heller ikke så mange måter å skrive det på... akter ikke å begynne å vri på noe. Har du problemer med det kontakt psykolog - vennligst betal regningen selv - staten betaler for mye slike ytelser allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen gjest Skrevet 9. januar 2010 #13 Del Skrevet 9. januar 2010 Tyder nok heller på at du er meget uorganisert og lavt utdannet. At jeg begynner hver gang med den første høyere utdannelsen så med neste for så å fortsette med arbeidserfaring er helt naturlig for meg. Det er heller ikke så mange måter å skrive det på... akter ikke å begynne å vri på noe. Har du problemer med det kontakt psykolog - vennligst betal regningen selv - staten betaler for mye slike ytelser allerede. Dersom du er et eksempel på hvordan man blir etter å ha studert i utlandet, tror jeg folk bør holde seg langt unna. Hvem som har lavest utdannelse av oss her, tror jeg neppe du skal begynne å spekulere i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå