Smurfemor Skrevet 23. april 2002 #1 Skrevet 23. april 2002 Jeg og min kjære skal snart begynne å prøve Gleder meg villt!! Men har sikkert en zillion spørsmål... Er det noe jeg bør tenke på (helsemessig) før vi begynner? Hvor kjapt kan man faktisk bil gravid etter man slutter med pillen? Bør jeg begynne med noen forberedelser allerede nå (ca to mnd før jeg slutter med p-pillen?) Hadde vært gøy å høre fra andre i samme situasjon, og fra dere som har vært i denne situasjonen Gleder meg til å høre fra dere. Hilsen meg som gleder meg enormt til å begynne prøvingen 1212[ Dette Innlegg er endret av: Smurfemor den 2002-04-23 20:21 ]
Cassandra Skrevet 23. april 2002 #2 Skrevet 23. april 2002 Når jeg sluttet på pillen første gang ble jeg gravid måneden etter. Andre gang jeg hadde gått på piller og sluttet tok det to måneder før jeg ble gravid.. Men jeg tror kanskje at jeg er ekstra ekstra fruktbar... Men hvem vet... kanskje er du det samme..?? Jeg kjenner det kribler litt i meg.. alle minnene om graviditetene og fødslene... og alle de kaotiske gode følelsene etter fødselen. Hvert barn er et lite mirakel.. eller kanskje jeg heller skal si et stort?? Jeg har født fem barn.. og så sant jeg hadde hatt ressurser til det.. og det hadde vært forsvarlig.. så kunne jeg født fem til.. Glatt Lykke til.... Jeg gleder meg med deg!!!!12
Hestehoven Skrevet 23. april 2002 #3 Skrevet 23. april 2002 Hei Dersom du planlegger å bli gravid bør du begynne å ta folsyretabletter. Disse får du kjøpt på apoteket og de skal tas før du blir gravid og tre måneder inn i svangerskapet. Folat er et B-vitamin som bidrar til at ryggmargen til fosteret lukker seg ordentlig. Jeg ble gravid på første pillefrie måned, men dette varierer stort fra kvinne til kvinne. Lykke til Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (27+0)1212[ Dette Innlegg er endret av: Hestehoven den 2002-04-23 21:45 ]
fruenge Skrevet 23. april 2002 #4 Skrevet 23. april 2002 Hei Vi tenker på å begyne snart vi også. Har vel egenlig mange av de samme spørsålene, men vi har ikke brukt pille. Har kjøpt folatsyre på helskosten i dag.
kit-kat Skrevet 23. april 2002 #5 Skrevet 23. april 2002 Skulle ønske vi kunne begynne prøvingen nå med en gang. ..men den utdannelsen bør vel bli ferdig først og jobb og hus, blabla. En får jo ikke mindre lyst på stor mage når en er innom KG hele tiden og snoker.. 12
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #6 Skrevet 24. april 2002 Det er 3 uker til vår første prøving! Det vil si: hvis jeg har regnet ut riktig EL da:) Vi gleder oss veldig. Dette er ganske utrolig spesielt. Håper vi får det til.... hehe
Smurfemor Skrevet 24. april 2002 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2002 Takk for svar så langt:-) Jeg har lest at folat er det lurt å begynne med, ca en mnd før man begynner å prøve, så det skal jeg kjøpe snart. Ellers så er jeg helt sprekkferdig og har lyst å fortelle mine nærmeste venninner at nå endelig er det min tur å få prøve! Jeg har nemlig hatt lyst til dette i maaaange år, men min kjære har vært litt tilbakeholden. Kan tro jeg ble overlykkelig når han i en av våre mange samtaler om barn sa de brilliante ordene "det er greit det" Vet jo at det er dumt å plapre om denne nyfunnede glede (i tilfelle det ikke går som det skal og sånn....) så derfor er det jo helt topp at disse sidene finnes. Men jeg savner egentlig flere sider om tiden før man blir gravid. Sider med råd og sånn. Har vært inne på http://www.snartgravid.com og den siden er jo fin, men det kunne vært fint med flere... Jeg håper virkelig at vi klarer å bli gravide første mnd etter pilleslutt. Det hadde passet perfekt for under EL er vi på bryllupsreise! Hilsen Smurfemor - snart i håper jeg i alle fall!
Cobra Skrevet 24. april 2002 #8 Skrevet 24. april 2002 Vi skal begynne å prøve etter neste mens, som jeg venter om noen dager. Jeg har allerede sluttet med p-pillen, siste tok jeg i januar. Men vi har ventet med å begynne på prøvingen til nå, har pusset opp hus og skal flytte snart, så vi fant ut at det var lurest å vente til det var over før vi startet på alvor. Ellers kunne jeg jo ikke hjelpe til med alt som må gjøres. Har begynt å ta folsyre og litt andre vitaminer. Så håper det klaffer neste mnd. Lykke til Smurfemor. 1212[ Dette Innlegg er endret av: Cobra den 2002-04-24 12:55 ]
Jen Skrevet 24. april 2002 #9 Skrevet 24. april 2002 Jeg skal begynne å prøve om ca 2 mnd. Skal bare på en siste jentetur til syden først. Jeg var nylig hos lege for å ta en grundig sjekk, slik at jeg vet jeg er i fin form til å bli gravid. Var veldig plaget med kvalme sist, og gikk mye ned i vekt, så jeg vil være sikker på at jeg ikke mangler noe før jeg begynner. Har allerede begynt å ta multivitaminer for gravide. De har jeg kjøpt på helsekost butikk, og de kan man begynne på noen måneder i forveien, og fortsette med de 3 første månedene av graviditeten. De inneholder ekstra folsyre og litt ekstra av andre ting man trenger når man er gravid. Hadde litt lite jern, så jeg tar det og. Gleder meg noe enormt til å begynne! Er så fødesyk nå at halvparten kunne vært nok! Du må ha lykke til når du begynner.
Eivissa Skrevet 24. april 2002 #10 Skrevet 24. april 2002 Vi er med i prøvegjengen. Slutta på pille for snart en måned siden. Venter mensen neste uke. Det er bare å vente å se. Har gått på folsyre en stund. Vi har ikke fortalt noen at vi prøver, men det er vel et par stykker som vet at pilla er kasta.(Ingen i familien vet det, bare min forlover på grunn av utdrikningslaget og Pludre) Vi "prøver" i den forstand at skjer det så skjer det. Det er ingen hast, selv om jeg gjerne skulle vært gravid i går hehe. Lykke til alle dere prøvere. Det er visst mange av oss. 12
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #11 Skrevet 25. april 2002 Vi blir prøvere om 10 uker...Veeldig lenge til.. Har første "pillefrie dag" i dag, må vel bruke annen prevensjon frem til da. Gleder meg vilt, det skal bli så spennende!
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #12 Skrevet 25. april 2002 HEI!! Mange prøvere ja. Jeg er på min andre prøve- måned. Med mottoet skjer det så skjer det. Skulle liksom ikke bli så opphengt i dette, men det er ikke lett. Har vært inne på snart gravid sidene jeg også med navn NitaM. Disse sidene er litt skummle ...man blir veldig opphengt synes jeg, men veldi spennede ...Skjnner ikke så mye av alle disse uttrykkene..Vet ikke engang når jeg har EL....er jeg alene om det?? Hvor mange dager i måneden kan jeg bli gravid???? Hilsen uvitende meg...Tror jeg vet hvordan man ellers gjør det!!!mmm LYKKE TILL ALLE SAMMEN... utklipp{luck} Klem fra meg.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #13 Skrevet 25. april 2002 Det har vært en annen tråd her på Kg om barn og røyk. Regner med at noen av dere også røyker. Pussig at ingen nevner:Jeg skal slutte med røyk før vi prøver. gjør du ikke det, hva med det ufødte barnet og røyk?. Jeg vil heller ikke utsettew mitt barn for passiv røyking da jeg er gravid, så til oss får ingen røyke. Eller: Jeg ofrer ikke røyken? Går ut fra at noen fikk dette til å tenke.
Zafir Skrevet 25. april 2002 #15 Skrevet 25. april 2002 Ikke no problem her heller, har nettopp startet røykeslutt!(Er IKKE gravid ennå, men prøver) Til anonym: hvorfor bringer du opp temaet i denne tråden? Forstår at du er opptatt av røyking/graviditet, men som du sa - det finns jo allerede en tråd om dette temaet...12
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #16 Skrevet 25. april 2002 pga d har noe med planleggingen av graviditeten.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #17 Skrevet 25. april 2002 Hei!! Vi er i våres andre prøve mnd! Bare håper det slår til denne gangen!!! Har et barn fra før av,men da var jeg helt alene... Så nå gleder jeg meg til å kunne dele det med han jeg elsker!! Hilsen Lilli
annebirgitte Skrevet 25. april 2002 #18 Skrevet 25. april 2002 Har 4 barn fra før og prøver nå på nr5.Skal ha mensen 7.mai,hvis jeg ikke er blitt gravid......?Har blitt gravid etter en mnd med de 3 første etter at jeg sluttet med pillen.Etter nr4 fikk jeg satt inn hormonspiralen og har hatt den i 5 år.Fikk mensen igjen etter 2 uker når den var tatt ut,og har nå 28 dagers syklus.Jeg har veldig lett for å bli gravid,så vi har måtte ta våre forhåndsregler.Men nå er vi enig om nr5,så får tiden vise.Til dere alle-LYKKE TIL! Klem fra mor til fire.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå