Gjest Likeit Ornot Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Den første milliarden mennesker her på jorden kom rundt 1830. I 1930 kom milliard nummer to. På Jesu tid var det omkring 250 millioner mennesker. Altså kan man se for seg at man ved å kikke demografisk bakover kommer til menneske nummer en. Dette mennesker gir Bibelen navnet Adam. Han hadde det genetiske potensialet i seg til alle rasene. Har du? Dette beviser at kompleksiteten i det genetiske potensialet utarmes - altså en Devolusjon.Og ikke en Evolusjon.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Den første milliarden mennesker her på jorden kom rundt 1830. I 1930 kom milliard nummer to. På Jesu tid var det omkring 250 millioner mennesker. Altså kan man se for seg at man ved å kikke demografisk bakover kommer til menneske nummer en. Dette mennesker gir Bibelen navnet Adam. Han hadde det genetiske potensialet i seg til alle rasene. Har du? Dette beviser at kompleksiteten i det genetiske potensialet utarmes - altså en Devolusjon.Og ikke en Evolusjon. Hvilken forskning viser at "Adam" hadde det genetiske potensialet i seg til alle rasene, og at moderne mennesker ikke har det, og om dette stemmer, hvorfor beviser det "devolusjon".
Gjest Likeit Ornot Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Hvilken forskning viser at "Adam" hadde det genetiske potensialet i seg til alle rasene, og at moderne mennesker ikke har det, og om dette stemmer, hvorfor beviser det "devolusjon". Før jeg legger meg skal du få et par spiseskjeer til. Demografisk utvikling viser at vi stammer fra ett menneske. Dette mennesket må nødvendigvis ha hatt det genetiske potensialet til alle rasene. Ettersom du og jeg ikke har det i dag,må dette potensialet ha blitt tappet.Devolusjon er det motsatte av evolusjon.Sov godt (videre).
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Dette mennesket må nødvendigvis ha hatt det genetiske potensialet til alle rasene. Hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Demografisk utvikling viser at vi stammer fra ett menneske. Dette mennesket må nødvendigvis ha hatt det genetiske potensialet til alle rasene. Feil igjen. Alle menneskers mitrodiske DNA stammer fra en kvinne, men det betyr selvsagt ikke at alle mennesker stammer fra henne. Hun var heller ikke den første, langt ifra. Homo Sapiens oppstod i Afrika. Evolusjon avhenger av miljø og omgivelser, så det er helt logisk at vi oppstod i samme verdensdel. Rasene utviklet seg gjennom lang, lang tid, og er resultater av tilpassning i forhold til miljøet der de holder til. Dette fører til at dersom du hadde flyttet til Afrika, barna dine hadde vokst opp der osv. osv., ville slekten din(over mange, mange, mange generasjoner)gradvis ha fått litt og litt mørkere hudfarge, grunnet tilpassning til det varme og solfylte klimaet der.
Gjest Likeit Ornot Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Hvorfor? Fordi de ulike rasene idag IKKE har alle de genetiske mulighetene i seg lenger. Jeg kan ikke produsere negre.
Gjest Likeit Ornot Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Feil igjen. Alle menneskers mitrodiske DNA stammer fra en kvinne, men det betyr selvsagt ikke at alle mennesker stammer fra henne. Hun var heller ikke den første, langt ifra. Homo Sapiens oppstod i Afrika. Evolusjon avhenger av miljø og omgivelser, så det er helt logisk at vi oppstod i samme verdensdel. Rasene utviklet seg gjennom lang, lang tid, og er resultater av tilpassning i forhold til miljøet der de holder til. Dette fører til at dersom du hadde flyttet til Afrika, barna dine hadde vokst opp der osv. osv., ville slekten din(over mange, mange, mange generasjoner)gradvis ha fått litt og litt mørkere hudfarge, grunnet tilpassning til det varme og solfylte klimaet der. Og kanskje vi ville fått skjeve øyne av å se for mye på kinesere da? Hadde jeg ikke avstått fra å si slikt ville jeg kalt deg en patologisk idiot. Men slikt sier jeg jo ikke...
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Fordi de ulike rasene idag IKKE har alle de genetiske mulighetene i seg lenger. Jeg kan ikke produsere negre. Hvilken forskning baserer du denne påstanden på?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Og kanskje vi ville fått skjeve øyne av å se for mye på kinesere da? Hadde jeg ikke avstått fra å si slikt ville jeg kalt deg en patologisk idiot. Men slikt sier jeg jo ikke... Poenget mitt var at rasene utvikler seg i forhold til hva som er mest hensiktsmessig for rasen mht. hvor den lever. Skjeve øyne er et karaktertrekk, akkurat som andre folkegrupper har utviklet andre karaktertrekk. Det har fint lite å gjøre med hudfarge, som er det jeg snakker om.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 Hvilken forskning baserer du denne påstanden på? Du får finne deg en partner og beise ivei da vet du... Så får vi se hva som kommer ut! Jeg skjønner du mener det kan være litt av hvert. men vi andre har nå fått nordmenn vi da.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Du får finne deg en partner og beise ivei da vet du... Så får vi se hva som kommer ut! Jeg skjønner du mener det kan være litt av hvert. men vi andre har nå fått nordmenn vi da. Hvem er det som påstår at avkom med mørkere hudfarge vil forekomme etter bare én generasjon?
tortilla Skrevet 7. oktober 2009 #12 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) jeg har evolusjon på gang i drivhuset... det kalles selektiv avl for å fjærne de plantene med genene som ikke er bra, slik at jeg får bedre planter neste år med de egenskapene jeg vil ha. etter 100 år vil jeg ikke lenger ha den samme typen av den planten. etter 100000 år med heftig selektiv avl, og eksperimentering vil jeg ikke lenger ha den planten i det hele tatt, og de vil ikke engang være gjenkjennelige fordi jeg vil ha omtrent 500 nye typer planter som kanskje eller kanskje ikke lenger kan krysses med den første typen jeg begynte med alt avhengende av hvor langt ute de er fra hverandre og utvannet de er genetisk. det kalles E-volusjon... hvis du vil ha devolusjon får du besøke noen av kreasjonistkirkene i USA. Endret 7. oktober 2009 av tortilla
Midgard Skrevet 7. oktober 2009 #13 Skrevet 7. oktober 2009 Hvem er det som påstår at avkom med mørkere hudfarge vil forekomme etter bare én generasjon? Når alt man trenger er en god sommer.
Midgard Skrevet 7. oktober 2009 #14 Skrevet 7. oktober 2009 Den første milliarden mennesker her på jorden kom rundt 1830. I 1930 kom milliard nummer to. På Jesu tid var det omkring 250 millioner mennesker. Altså kan man se for seg at man ved å kikke demografisk bakover kommer til menneske nummer en. Dette mennesker gir Bibelen navnet Adam. Han hadde det genetiske potensialet i seg til alle rasene. Har du? Dette beviser at kompleksiteten i det genetiske potensialet utarmes - altså en Devolusjon.Og ikke en Evolusjon. Gjennomsnittstemperaturen for 50år siden var 0.5 grader mindre enn i dag. DVS at på jesus tid var temperaturen ca 20grader kaldere enn i dag. Adam må ha noen helvetes med lauv på seg da temperaturen da var 60-70 grader kaldere enn i dag.
Midgard Skrevet 7. oktober 2009 #15 Skrevet 7. oktober 2009 Før jeg legger meg skal du få et par spiseskjeer til. Demografisk utvikling viser at vi stammer fra ett menneske.FOR NOE FORBANNA SPRØYT !!
Helen Skrevet 7. oktober 2009 #16 Skrevet 7. oktober 2009 Tråden er ryddet iht. KGs regler. Helen, mod.
Leifr Skrevet 8. oktober 2009 #17 Skrevet 8. oktober 2009 Før jeg legger meg skal du få et par spiseskjeer til. Demografisk utvikling viser at vi stammer fra ett menneske. Nei. Dette mennesket må nødvendigvis ha hatt det genetiske potensialet til alle rasene. Og nei. Ettersom du og jeg ikke har det i dag,må dette potensialet ha blitt tappet.Devolusjon er det motsatte av evolusjon.Sov godt (videre). Og nei. Hvorfor lyver du så mye?
Gjest Mann42 Skrevet 8. oktober 2009 #18 Skrevet 8. oktober 2009 Den første milliarden mennesker her på jorden kom rundt 1830. I 1930 kom milliard nummer to. På Jesu tid var det omkring 250 millioner mennesker. Altså kan man se for seg at man ved å kikke demografisk bakover kommer til menneske nummer en. Dette mennesker gir Bibelen navnet Adam. Han hadde det genetiske potensialet i seg til alle rasene. Har du? Dette beviser at kompleksiteten i det genetiske potensialet utarmes - altså en Devolusjon.Og ikke en Evolusjon. Men dette er jo sludder. Det er rimelig å si at vi stammer fra en gruppe mennesker, selvsagt, og at den gruppen har gitt opphav til alle de folkeslagene som finnes i dag. Men det er ikke noe bevis mot evolusjonsteorien, siden den nettopp predikerer at artene splittes opp gjennom sin tilpasning til vekslende miljøer. Eksempel: Pigmentering: Mennesker fra områder nær ekvator har mørk hud, som beskytter dem mot solstråling. Mennesker i områder med lite sol, som oss, har lys hud,som slipper solen til. Hvorfor det? Blekere hud er en tilpasning til lite lys, og grunnen er at vitamin D produseres i huden i en prosess som krever sollys. Vitamin D er essensielt i fht opptak av kalk og dered for skjelettets styrke, og det regulerer også vekten (muligens) og fettstoffskiftet. Konstruksjonen "det genetiske potensialet", som "utarmes" er bare en stråmann og et tøyseargument. Levende vesner utvikler seg i respons til miljøets krav, og evolusjonen jobber med det materialet og de mulighetene som til en hver tid finnes. Og beviset for at det ikke er gått tapt noe "potensiale" er at vi totalt dominerer denne kloden. Vi finnes over alt, og vi er suverene over alt der vi går. Vi har ikke tapt noe som helst, vi har realisert det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå