maria_lena Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Fikk ideen til tråd av Betty Boop, en bruker som nevnte det i et annet tråd. jeg har en hankatt på 3 år som er ganske stor, veier ca. 7 kilo. Han har tilgang på tørrfor, Royal Canin Sensible, når han er inne og han får kun det. han er ofte ute hele dagen så man skulle tro at han var i aktivitet og dermed ikke kunne bli så sjukk. han får regelmessig ormkur så det kan ikke være orm heller. han har vært på diett i ca. 1 mnd. en RC tørrfor vi fikk av legen men det hjalp ikke. søsteren hans er liten og "sprek" og jeg synes det hadde vært urettferdig å nekte henne mat. tar jeg bort matskåla, så får ikke hun heller mat. noen tips hvordan man kan håndtere dette?
Aurora M. Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Først av alt: Hvis den har orm, blir den ikke tykk, men tynn. Jeg ville ha fortsatt å gi den RC slankefor. Jeg ville også ha prøvd å porsonere ut maten flere ganger i løpet av dagen i henhold til anbefalt mengde som står på pakken (og gjerne enda mindre), og matet de fysisk adskilt fra hverandre. Tenk også litt på om den ofte får "godbit". Mange blir forskrekket når de blir bevisste på hvor mye "snacks" de egentlig gir katten sin i løpet av en uke. At den er ute, behøver faktisk ikke bety at den er så aktiv. Ofte ligger de og slumrer bak en busk i timesvis.. Om du orker og har tid, så lek litt med den og prøv å få den til å løpe. Lykke til!
maria_lena Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2009 takk for svar skal prøve med RC dietten igjen... katten min får minimalt med godbiter og det er kanskje 1 en- porsjons boks med kjøtt på deling med søstra si en gang i mnd. det med lek er nok ingen dum ide, han var mer leken før men nå vil han bare spise og sove når han har vært ute og kommer hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå