Gjest Gjest_snuppa_* Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 vi skal en helg til København i begynnelsen av november. Vi skal bo privat. Det vi lurer på er om vi må veksle penger over til enten euro eller til Dk kroner? Eller om det er like greit å bare dra visa kortet? Hva pleier dere gjøre og hva anbefales?
Cæmis Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ville nok bare tatt kortet selv om det kan koste litt ekstra i gebyrer. Jeg bruker aldri å veksle med mindre jeg skal til et land hvor det er enklest fordi det ikke finnes mange minibanker, feks på landet i de Greske øyer . I Danmark er det nok enkelt å ta ut penger i minibank og, og jeg tror nesten det er like greit. Men så klart, det kan jo være bra med litt smått feks 500 dk kroner om man feks skal ta bussen, eller kjøpe en brus etc. Da slipper man å dra kortet på små beløp.
Cava Queen Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Man trenger ikke å veksle penger på forhånd når man skal til et sted hvor det er minibanker. Vil du ha cash går du bare i minibanken og ellers så betaler du med kort i butikker som vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Ikke alle butikker aksepterer utanlandske visa, men du finner alltids en minibank - ingen vits i å ta ut penger på forhånd. Og i hvert fall ikke Euro, da det er et fåtall av butikker som tar dette.
Cava Queen Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Ikke alle butikker aksepterer utanlandske visa, men du finner alltids en minibank - ingen vits i å ta ut penger på forhånd. Og i hvert fall ikke Euro, da det er et fåtall av butikker som tar dette. Har aldri opplevd at de ikke tar utenlandsk visa i Danmark. Men har opplevd å komme på en eller annen småbutikk eller liten kneipe hvor de ikke tar kort i det hele tatt - hvor man må ha cash.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå