Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Har tenkt å kjøpe inn ved til vinteren, har godt med lagringsplass, hvor finner jeg det billigste alternativet? Tenker at det ikke lønnr seg å kjøpe småsekker på plantasjen, rema osv?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Direkte fra skogshoggeren. Ta kontakt med en bonde i nærområdet som hogger. Du kan kanskje også tilby å rydde skog selv, mot å få veden gratis (om han ikke hogger selv). Dette er to muligheter i min region i hvertfall.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg bor sentralt i trondheim og betaler 1500,- kr for 3000 liter ved inkludert levering, bruker ikke alt i løpet av 1 år selv om det er vedfyring som brukes primært for å varme opp hele huset, 2. etasjer. Han som selger veden kommer vel fra et sted litt utenfor og hogger, kapper og selger fra egen skog. Vet ikke om det er billig eller dyrt sammenlignet med andre leverandører, egentlig? Bare glad det blir brakt hjem på døren, jeg!
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg bor sentralt i trondheim og betaler 1500,- kr for 3000 liter ved inkludert levering, bruker ikke alt i løpet av 1 år selv om det er vedfyring som brukes primært for å varme opp hele huset, 2. etasjer. Han som selger veden kommer vel fra et sted litt utenfor og hogger, kapper og selger fra egen skog. Vet ikke om det er billig eller dyrt sammenlignet med andre leverandører, egentlig? Bare glad det blir brakt hjem på døren, jeg! TS Har sjekket litt: på plantasjen koster 200 liter 300 kr. På Orkanger får man 2000 liter for 1800 kroner, men da må man hente selv Så din leverandør høres jo billig ut, har du noe imot å fortelle hvor han holder til? Det har nemlig vært utsolgt for ved alle stedene hvor jeg har ringt, vi er en stor familie med et stort, gammelt hus, så vi bruker mye ved og det blir så unødig dyrt å kjøpe småsekker.. TS
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 TS Har sjekket litt: på plantasjen koster 200 liter 300 kr. På Orkanger får man 2000 liter for 1800 kroner, men da må man hente selv Så din leverandør høres jo billig ut, har du noe imot å fortelle hvor han holder til? Det har nemlig vært utsolgt for ved alle stedene hvor jeg har ringt, vi er en stor familie med et stort, gammelt hus, så vi bruker mye ved og det blir så unødig dyrt å kjøpe småsekker.. TS Ja, småsekker blir straks dyrere enn nødvendig. Jeg skal se om jeg finner navn/nr, sambo har det en eller annen plass. Vi bestilte ved til vinteren før helga, og han kommer og leverer det om ca. 2 uker.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, småsekker blir straks dyrere enn nødvendig. Jeg skal se om jeg finner navn/nr, sambo har det en eller annen plass. Vi bestilte ved til vinteren før helga, og han kommer og leverer det om ca. 2 uker. har du funnet noe navn/nr? en annen gjest her. føler vi betalte dyre dommer i fjor når tusen liter kostet tusen kr. hadde vært fint å fått det litt billigere.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Oj, glemte det i går! Sambo er på jobb, skal spørre når han kommer hjem i kveld. Høres ut som dere har kjøpt dyr ved, eller kanskje det er jeg som har kjøpt billig? Er ikke så oppdatert på vedpriser, men jeg vet at vi sammenlignet litt før vi kjøpte hos denne karen første gangen, og da kom han godt ut ihvertfall. Men, om jeg får navn og nr. i kveld, er det greit å legge det ut her, egentlig? (Han er jo en privatperson, selv om han selger ved..)Er ikke sikker på hvordan (etiske) regler for slikt er. Om det skulle være tvilsomt, kan jeg jo spørre mannen selv først?!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Oj, glemte det i går! Sambo er på jobb, skal spørre når han kommer hjem i kveld. Høres ut som dere har kjøpt dyr ved, eller kanskje det er jeg som har kjøpt billig? Er ikke så oppdatert på vedpriser, men jeg vet at vi sammenlignet litt før vi kjøpte hos denne karen første gangen, og da kom han godt ut ihvertfall. Men, om jeg får navn og nr. i kveld, er det greit å legge det ut her, egentlig? (Han er jo en privatperson, selv om han selger ved..)Er ikke sikker på hvordan (etiske) regler for slikt er. Om det skulle være tvilsomt, kan jeg jo spørre mannen selv først?! TS Tenkte på det samme, ikke sikkert han liker det,kanskje han blir nedringt....? Men det er vel neppe så mange som følger med på en tråd om vedpriser i trøndelag Sikkert lurt å sende han en sms først og spørre ( det kan jo hende han er utsolgt også. ) Det hadde uansett vært deilig om det ordnet seg med ved til vinteren, er iskaldt nå TS
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Du kan jo sjekke gis bort på finn.no, det gis bort gratis ved der noen ganger når folk fjerner trær. Det eneste du må gjøre er å kutte trærne opp i mindre biter og frakte veden hjem.
Gjest Gjest_pepsi_* Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 Du kan jo sjekke gis bort på finn.no, det gis bort gratis ved der noen ganger når folk fjerner trær. Det eneste du må gjøre er å kutte trærne opp i mindre biter og frakte veden hjem. Ja, dette kan jo være en fin mulighet for noen, men mange har kanskje ikke mulighet til å gjøre dette fordi de kanskje må felle trærne selv, som kan kreve litt kunnskap om felling (særlig om det er store trær som står nært bygninger), utstyr som motorsag, noe å frakte veden med ++ Kan hende det koster mer enn det smaker.. :gjeiper:
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 Hei igjen! Snakket med sambo i går, som har navn/nr. til ved-mannen, og han mente det kanskje var best å spørre ham først om det var greit å legge dette ut her.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #12 Skrevet 10. oktober 2009 Hei igjen! Snakket med sambo i går, som har navn/nr. til ved-mannen, og han mente det kanskje var best å spørre ham først om det var greit å legge dette ut her. Send perso0nlig melding da vel, uten å legge det åpent ut. Er vel ikke veldig mange som er interessert i denne adressen/personen.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #13 Skrevet 10. oktober 2009 Send perso0nlig melding da vel, uten å legge det åpent ut. Er vel ikke veldig mange som er interessert i denne adressen/personen. Hvordan gjør man det egentlig, sender personlig melding?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #14 Skrevet 10. oktober 2009 bare legg det ut her vel. tlf nr. eller en måte å kontakte personen på, nettsiden eller noe? han tjener jo på det uansett..
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 10. oktober 2009 #15 Skrevet 10. oktober 2009 Hvordan gjør man det egentlig, sender personlig melding? Det kan jeg sikkert gjøre om det bare er til TS, men hvordan foregår det? Har ikke vært her inne så mange ganger, så jeg har ikke gjort det før..
Østlandet Skrevet 10. oktober 2009 #16 Skrevet 10. oktober 2009 Hvordan gjør man det egentlig, sender personlig melding? Mulig du da må være med nick (som jeg)...Da kan du "maile" på vanlig måte, helt personlig....
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #17 Skrevet 11. oktober 2009 kan du ikke bare si det? =/ vi har ved til to dager til og må ut å kjøpe - snarest! ..
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #18 Skrevet 12. oktober 2009 kan du ikke bare si det? =/ vi har ved til to dager til og må ut å kjøpe - snarest! .. he he,du må ikke mase, kan skjønne at hun kvier seg, det er jo ikke sikkert bonden liker det hvis han har internett-angst, har inntrykk av at mange trøndere har internettangst.... Inntil videre: plantasjen selger 40 l sekker, 5 stk for 300 kr, det er dyrere enn å kjøpe større kvanta privat, men så lenge bønder ikke annonserer mer aktivt må det bety at de får solgt veden uansett.
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 13. oktober 2009 #19 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg sendte en sms tidlig i går til han vi har bestilt hos, men har ennå ikke fått svar, vet ikke helt hva det skal bety?! Rart han ikke svarer..? (Kanskje han har sms-angst, så noen nevnte internett-angst ovenfor.. )
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #20 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg sendte en sms tidlig i går til han vi har bestilt hos, men har ennå ikke fått svar, vet ikke helt hva det skal bety?! Rart han ikke svarer..? (Kanskje han har sms-angst, så noen nevnte internett-angst ovenfor.. ) Stjørdal vedutsalg har tilbud på bjørkeved, 1000 l for 1100 kr, kjører ut på onsdager, tillegg for frakt TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå