Gjest Tv-slave Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Sikkert noen her som følger med på serien "da damene dro" eller noe i den duren hvor man sender alle damene på ferie til syden mens mannfolka skal være hjemme å gjøre alle de oppgavene damene normalt sett gjør. Det er forsåvidt greit at de voksne frivillig har gått med på dette, men tenker de noen gang over hva de utsetter de stakkars små barna sine for? De blir jo ren underholdning for oss tv-seerne. I går for eksempel handlet det mye om et gutt på 5-6 år som skulle slutte med sutt, og det ble filmet mye hjemme hos de like før sengetid, hvor gutten da hadde blitt klargjort for natten og spradet rundt i bare bleien. Jeg mener, er dette så lurt å vise overfor andre barna som kjenner han? For det første får de vite at han har brukt sutt helt frem til nå, og for det andre ser de jo at han fortsatt bruker bleier. Er det ikke fare for at dette kan skape grunnlag for mobbing? Syns foreldrene burde ha tenkt over dette, men også TV-teamet syns jeg kunne tatt opp dette eller latt være å filme gutten på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Sikkert noen her som følger med på serien "da damene dro" eller noe i den duren hvor man sender alle damene på ferie til syden mens mannfolka skal være hjemme å gjøre alle de oppgavene damene normalt sett gjør. Det er forsåvidt greit at de voksne frivillig har gått med på dette, men tenker de noen gang over hva de utsetter de stakkars små barna sine for? De blir jo ren underholdning for oss tv-seerne. I går for eksempel handlet det mye om et gutt på 5-6 år som skulle slutte med sutt, og det ble filmet mye hjemme hos de like før sengetid, hvor gutten da hadde blitt klargjort for natten og spradet rundt i bare bleien. Jeg mener, er dette så lurt å vise overfor andre barna som kjenner han? For det første får de vite at han har brukt sutt helt frem til nå, og for det andre ser de jo at han fortsatt bruker bleier. Er det ikke fare for at dette kan skape grunnlag for mobbing? Syns foreldrene burde ha tenkt over dette, men også TV-teamet syns jeg kunne tatt opp dette eller latt være å filme gutten på denne måten. Det er jo ikke sikkert at dette er ukjent for de andre barna rundt denne gutten. Bleier er det mange barn i den alderen som bruker om natten. Og de eneste som trenger å bekymre seg er vel egentlig alle vi som tror det blir mobbing av alle slike ting! Det er flere unger som bruker både tutt og flaske til de er ganske store i enkelte sammenhenger. Vi er så snare til å kritisere andre, tenk om vi heller kunne sett at denne gutten var klok nok til å kaste smokkene i ovnen - da kommer de aldri tilbake, at det var en storsjarmør, at han var en skikkelig godgutt som ville overraske mamma med å kutte sutten? Men neida, alle forum er fulle av "bleier på Tv" og "6åring bruker smokk - ring barnevernet"!! Jeg er mest skremt over hvor intolerante mange er, og er det ikke vi voksne som da skaper mobbinga?
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er helt enig og reagerte på det samme.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er helt enig og reagerte på det samme. Jeg husker hvor flau jeg var fordi jeg ikke klarte å slippe tommelen, men jeg skjulte det. Det første jeg gjorde var å dra for gardinenen slik at ingen kunne se meg (naboene overfor). Hvis jeg skulle havnet ufrivillig på tv, vet jeg ikke hvordan jeg ville reagerert, men jeg hadde mistet tilliten. Til de voksne. Jeg følger ikke med på serien, men noen venniner følger med. Så jeg har hørt litt. Jeg synes tv-teamet bør tenke litt lenger. Et barn skal ikke avmystifisere fordommer. Sutter du, så la oss sutte til vi er ferdig med det. Når barn ser at andre barn ikke sutter, mens man selv gjør det, gjør barnet alt for å holde det skjult. Hvor hen er respekten for barn?
gompen Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Nå er vel ikke dette et program som er rettet mot en aldersgruppe av barn på 5-6 år, så det er vel ikke så stor fare for at de andre barna som kjenner gutten får se det uansett...
Gjest say what Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Han hadde vel ikke på bleie? Jeg synes det så ut som truser...
Gjest TV-slave Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Han hadde vel ikke på bleie? Jeg synes det så ut som truser... Vist hadde han bleie på seg, du så jo at den var tykk i fronten og bak på rompa og at det var en skjøt på sidene som kan rives opp ved skift. Gutten hadde bleie på seg han, han bruker trusebleie om natten i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Vist hadde han bleie på seg, du så jo at den var tykk i fronten og bak på rompa og at det var en skjøt på sidene som kan rives opp ved skift. Gutten hadde bleie på seg han, han bruker trusebleie om natten i hvertfall. du hevder at gutten er 5-6, hvor tar du det fra? jeg tror gutten er 4. og da er det helt OK med nattbleie! Han brukte ikke bleie på dagen.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 du hevder at gutten er 5-6, hvor tar du det fra? jeg tror gutten er 4. og da er det helt OK med nattbleie! Han brukte ikke bleie på dagen. Fordi han hadde like mange smokker som han var gammel. Og på bordet lå det seks stykker...
Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 Fordi han hadde like mange smokker som han var gammel. Og på bordet lå det seks stykker... da er foreldrene dummere enn jeg trodde de prøver nok å holde det stakkars barnet som baby-gissel, altså at det er foreldrene som hindrer barnets utvikling fordi de så gjerne vil at han skal fortsette å være liten... Og hvilken far kaster plast og silikon i OVNEN??? Smokkene burde vært destruert på egnet måte. Stakkars sønn...
Murder Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 du hevder at gutten er 5-6, hvor tar du det fra? jeg tror gutten er 4. og da er det helt OK med nattbleie! Han brukte ikke bleie på dagen. Hvor tar du det fra at han var fire? Faren hans sa jo at "når du begynner på skolen til neste år må du hvertfall ha sluttet med smokk" eller noe i den duren. Gaske spesielt må jeg si, jeg reagerte på det samme som TS og husker jeg og kjærst'n snakket om det. Det er jo ganske naivt å tro at venner og bekjente av 5 åringen ikke ville se på programmet når det faktisk er en såpas liten bygd som vises. De har sikkert store familiekvelder hvor alle tar med brus og potetgull og benker seg foran tv'en.
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 10. oktober 2009 #12 Skrevet 10. oktober 2009 Sikkert noen her som følger med på serien "da damene dro" eller noe i den duren hvor man sender alle damene på ferie til syden mens mannfolka skal være hjemme å gjøre alle de oppgavene damene normalt sett gjør. Det er forsåvidt greit at de voksne frivillig har gått med på dette, men tenker de noen gang over hva de utsetter de stakkars små barna sine for? De blir jo ren underholdning for oss tv-seerne. I går for eksempel handlet det mye om et gutt på 5-6 år som skulle slutte med sutt, og det ble filmet mye hjemme hos de like før sengetid, hvor gutten da hadde blitt klargjort for natten og spradet rundt i bare bleien. Jeg mener, er dette så lurt å vise overfor andre barna som kjenner han? For det første får de vite at han har brukt sutt helt frem til nå, og for det andre ser de jo at han fortsatt bruker bleier. Er det ikke fare for at dette kan skape grunnlag for mobbing? Syns foreldrene burde ha tenkt over dette, men også TV-teamet syns jeg kunne tatt opp dette eller latt være å filme gutten på denne måten. Jeg syns d er rart at foreldrene har latt han beholde både smukk og bleie i alle år... den eldste dattra mi sluttet med smokk da ho var halvannet år og sluttet med bleie da ho var 2 og ett halvt.. ( og d var med hjelp fra oss selvfølgelig..)Like greit å begynne tidlig for jo eldre de blir jo flinkere blir de til å protestere..
Murder Skrevet 10. oktober 2009 #13 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg syns d er rart at foreldrene har latt han beholde både smukk og bleie i alle år... den eldste dattra mi sluttet med smokk da ho var halvannet år og sluttet med bleie da ho var 2 og ett halvt.. ( og d var med hjelp fra oss selvfølgelig..)Like greit å begynne tidlig for jo eldre de blir jo flinkere blir de til å protestere.. Veldig enig, har jobbet litt i barnehage og der har de aller aller fleste barna sluttet med bleie i to-tre års alderen. Faktisk kommer jeg kun på en som ikke sluttet med bleie i denne alderen, derfor jeg syntes det var så rart med denne 5-6 åringen med smokk og bleie.
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 10. oktober 2009 #14 Skrevet 10. oktober 2009 Veldig enig, har jobbet litt i barnehage og der har de aller aller fleste barna sluttet med bleie i to-tre års alderen. Faktisk kommer jeg kun på en som ikke sluttet med bleie i denne alderen, derfor jeg syntes det var så rart med denne 5-6 åringen med smokk og bleie. Ja huff du ser nok litt av hvert og gjør deg sikkert en mening om foreldrene oxo ikke sant? Det er jo vårt ansvar og lære ungene våre mest mulig så de kan vokse opp og bli gode selvstendige borgere av samfunnet.. men men d var kanskje bra for programmet at barnet brukte smokk og bleie ellers hadde de vel ikke hatt mye å vise på tv..?
Murder Skrevet 10. oktober 2009 #15 Skrevet 10. oktober 2009 Ja huff du ser nok litt av hvert og gjør deg sikkert en mening om foreldrene oxo ikke sant? Det er jo vårt ansvar og lære ungene våre mest mulig så de kan vokse opp og bli gode selvstendige borgere av samfunnet.. men men d var kanskje bra for programmet at barnet brukte smokk og bleie ellers hadde de vel ikke hatt mye å vise på tv..? Tja, jeg er jo klar over at det kan være mange forskjellige grunner til at barn slutter med bleie seint, men man begynner vel av og til å lure litt. Jeg lurer også på hva de tenkte når de viste dette på tv.. Det jeg har tenkt er at tv teamet rett og slett IKKE tenkte. Det kan jo såklart være at de hadde en baktanke med å vise denne gutten slik, men det kan også hende at de rett og slett ikke brydde seg om hvor belastende det kunne bli for gutten etterhvert.
Gjest imli Skrevet 10. oktober 2009 #16 Skrevet 10. oktober 2009 Synes også det var dumt å vise dette på TV. Men ærlig talt - hva slags foreldre er det som lar en unge på snart 6 år bruke smokk? Synes det er ille med bleier også på så store unger, men det er det tross alt litt vanskeligere å slutte med for noen. Med smokken har man ingen unnskyldning, annet enn late foreldre...
Gjest Chiffon Skrevet 10. oktober 2009 #17 Skrevet 10. oktober 2009 Nattbleier kan man da ha behov for lenge, ikke alle klarer å bli tørre om natten. Smokk derimot, det synes jeg vitner om stor latskap hos foreldrene. Det er faktisk bare å ta den fra dem.
Murder Skrevet 10. oktober 2009 #18 Skrevet 10. oktober 2009 Nattbleier kan man da ha behov for lenge, ikke alle klarer å bli tørre om natten. Smokk derimot, det synes jeg vitner om stor latskap hos foreldrene. Det er faktisk bare å ta den fra dem. Enig, det tok jo faren fem minutter.
Leanne Skrevet 10. oktober 2009 #19 Skrevet 10. oktober 2009 Nattbleier kan man da ha behov for lenge, ikke alle klarer å bli tørre om natten. Smokk derimot, det synes jeg vitner om stor latskap hos foreldrene. Det er faktisk bare å ta den fra dem. Signerer Noen sliter veldig med å bli kvitt nattbleier og har det langt oppover i barneskolen. En i familien min brukte vel nattbleier til hun var 8. Det var ikke pga latskap, men pga hormonforstyrrelser. Hun fikk tilslutt noen piller som skulle hjelpe, men de brukte lang tid på å finne riktig dose... Verden er ikke svart-hvitt. At mitt barn sov uten bleie da hun var 3 vil ikke si at alle 3 åringer klarer det.. Smokken derimot, det er foreldrenes latskap. Barnets sugebehov forsvinner faktisk ved 1 årsalderen, smokk bruk etter det er kun pga vane. Mine barn sluttet da de var 13 og 11 mnd. (brukte juleferien til å slutte begge ganger...) Det var 2 netter med litt skrik og så var vi ferdige
Gjest Gjest_dita_* Skrevet 10. oktober 2009 #20 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg lo godt da faren sa "du må slutte med smokk nå som du skal begynne på skolen..." - mens gutten spradet rundt i bleia! Han burde vel strengt tatt sluttet med up&go også når han skal på skolen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå