Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter en del med kviser, spesielt i kinnene og en del sorte prikker på haka. Det er kjempestygt og det gir meg dårlig selvtillit. Bruker ID-foundation til å dekke over på dagtid fordi det er eneste sminken som jeg føler jeg kan bruke uten å tette porene helt å bare gjøre det verre.

Jeg får store og ganske røde kviser som ikke går bort før etter en uke og når de sakte men sikkert begynner å forsvinne etterlater de seg røde flekker i huden og ARR..

Jeg er så lei av å ha dette problemet, blir så motløs hver dag jeg våkner og ser meg i speilet og jeg MÅ ha sminke på for å føle meg bedre, men det blir fortsatt ikke så bra som jeg ønsker.

Jeg bruker en krem jeg har fått på resept på apoteket til å ha på kvisene om kvelden sånn at de skal tørke inn. Den funker bra, men huden blir ganske tørr rundt.

Derfor trenger jeg en dag og nattkrem med mye fuktighet, uten olje og helst ingen parfyme (fordi jeg føler det irriterer huden). Noen som har gode tips?

Må ellers tilføye at jeg har et ok kosthold, prøver å drikke mye vann og spise sunt. Merker at usunn mat har dårlig innvirkning på huden min..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anca123_*
Skrevet

Heihei:)

Jeg har slitt med det samme problemet i flere år. Nå ser huden min faktisk fin ut og jeg kan gå uten sminke når jeg føler for det.

Jeg vil anbefale deg Mary Kay. Det er produkter jeg har brukt og de er uten parfyme, olje osv. Produktene er også non comedogenic som betyr at de ikke tetter porene dine. Mary Kay selges ikke på salonger ol, men du kjenner kanskje en i din nære krets som kjenner en som selger produktene. Da vil jeg anbefale deg 3-i-1 rens, som fjerne makup og eksfoljerer huden (fjerner de døde hudcellene) og som har toner i seg for å lukke porene. Det finnes forskjellige fuktighetskremer, men den jeg har vært mest fornøyd med av Mary Kay heter anti-aging (selvom du ikke er "gammel" får du ikke en motsatt effekt). Denne tilfører huden fukt, gir deg en mattende overflate og inneholder agurk og sitron som hjelper til med å jevne ut hudfargen (fjerner litt av rødhetene).

Blir dette for vanskelig for deg å få tak i ville jeg tatt en liten tur på apoteket. Der har de fått en ny fukt fra Vichi som i tillegg til å gi fukt, gir deg en matt overflate, fjerner rødheter og er med på beskjempelsen mot urenheter. Denne er også non comedogenic og tetter ikke porer. De har en hel serie til denne fukten.. litt usikker på om det er uten olje, men når de e non comedogenic tror jeg ikke det spiller noen rolle.

DU sa at du hadde fått en krem på resept hos legen.. er dette A-vitaminsyre krem?? A-vitaminsyre krem er hvertfall veldig effektivt. Det finnes en som heter aberele (eller noe) og differin (eller noe). Når man behandler huden med A-vitaminsyre kan du oppleve å flasse litt fra huden, men dette er bare bra. Det som skjer er at du "tørker ut" huden slik at hudlag faller av og du blir kvitt kviser, arr, rynker og pigmentflekker. VELDIG effektivt. Det du må være forsiktig med når du bruker A-vitaminsyre krem er at huden din blir tynnere og tåler derfor mindre sol ol.

å ta tilskudd av b-vitamin er også noe du kunne prøve.. i tillegg til at du får sterkere negler og hår, kan de også hjelpe til slik at huden blir bedre.

Håper dette var noen nyttige råd.

LYkke til:)

Skrevet
Heihei:)

Jeg har slitt med det samme problemet i flere år. Nå ser huden min faktisk fin ut og jeg kan gå uten sminke når jeg føler for det.

Jeg vil anbefale deg Mary Kay. Det er produkter jeg har brukt og de er uten parfyme, olje osv. Produktene er også non comedogenic som betyr at de ikke tetter porene dine. Mary Kay selges ikke på salonger ol, men du kjenner kanskje en i din nære krets som kjenner en som selger produktene. Da vil jeg anbefale deg 3-i-1 rens, som fjerne makup og eksfoljerer huden (fjerner de døde hudcellene) og som har toner i seg for å lukke porene. Det finnes forskjellige fuktighetskremer, men den jeg har vært mest fornøyd med av Mary Kay heter anti-aging (selvom du ikke er "gammel" får du ikke en motsatt effekt). Denne tilfører huden fukt, gir deg en mattende overflate og inneholder agurk og sitron som hjelper til med å jevne ut hudfargen (fjerner litt av rødhetene).

Blir dette for vanskelig for deg å få tak i ville jeg tatt en liten tur på apoteket. Der har de fått en ny fukt fra Vichi som i tillegg til å gi fukt, gir deg en matt overflate, fjerner rødheter og er med på beskjempelsen mot urenheter. Denne er også non comedogenic og tetter ikke porer. De har en hel serie til denne fukten.. litt usikker på om det er uten olje, men når de e non comedogenic tror jeg ikke det spiller noen rolle.

DU sa at du hadde fått en krem på resept hos legen.. er dette A-vitaminsyre krem?? A-vitaminsyre krem er hvertfall veldig effektivt. Det finnes en som heter aberele (eller noe) og differin (eller noe). Når man behandler huden med A-vitaminsyre kan du oppleve å flasse litt fra huden, men dette er bare bra. Det som skjer er at du "tørker ut" huden slik at hudlag faller av og du blir kvitt kviser, arr, rynker og pigmentflekker. VELDIG effektivt. Det du må være forsiktig med når du bruker A-vitaminsyre krem er at huden din blir tynnere og tåler derfor mindre sol ol.

å ta tilskudd av b-vitamin er også noe du kunne prøve.. i tillegg til at du får sterkere negler og hår, kan de også hjelpe til slik at huden blir bedre.

Håper dette var noen nyttige råd.

LYkke til:)

tenk å anbefale mary kay!? produktene er jo fulle av mineraloljer! og andre ekle ting.. (parabener for eksempel)

Skrevet
tenk å anbefale mary kay!? produktene er jo fulle av mineraloljer! og andre ekle ting.. (parabener for eksempel)

Det e vel forskjeller på mineralolje og olje??? Jeg har hatt gode resultater med disse produktene, så derfor anbefalte jeg de. Men selvfølgelig.. det finnes jo mange andre produkter som kan hjelpe.. MD formulations f.eks. Det har funket for mange :)

Men en ting er sikkert! A-vitaminsyre kremer fungerer veldig bra. En må bare huske å bruk en veldig god fukt ved siden av, siden syren tørker ut huden.

Skrevet
Det e vel forskjeller på mineralolje og olje??? Jeg har hatt gode resultater med disse produktene, så derfor anbefalte jeg de. Men selvfølgelig.. det finnes jo mange andre produkter som kan hjelpe.. MD formulations f.eks. Det har funket for mange :)

Men en ting er sikkert! A-vitaminsyre kremer fungerer veldig bra. En må bare huske å bruk en veldig god fukt ved siden av, siden syren tørker ut huden.

Beklager dette.. har nettopp lest litt om mineralolje og det e jo helt forferdelig.. men rart at Mary Kay skal inneholde mineralolje og være non comedogenic.. det skal vel bety ikke-pore tettende..

Skrevet
Beklager dette.. har nettopp lest litt om mineralolje og det e jo helt forferdelig.. men rart at Mary Kay skal inneholde mineralolje og være non comedogenic.. det skal vel bety ikke-pore tettende..

jeg vet det!! :O følte meg sååå lurt etterpå.. dyre var produktene også..

Skrevet

Mineraloljer er noe av det værste du kan påføre huden din, spesielt når du sliter med uren hud. Hold deg langt unna Mary Kay produkter da disse inneholder dette. Jeg vil heller anbefale deg produkter fra Md formulations, disse inneholder ikke disse "skumle" ingrediensene. De er heller ikke parfymert. Jeg sliter selv med uren hud, og har nå gått over helt til md. Har brukt md i noen uker nå og merker stor forskjell. Før fikk jeg disse store røde underjordiske kvisene..uff:P disse er nå helt borte og huden føles mye glattere og friskere:)

Gjest SmallTalk
Skrevet

MD formulations er tingen for problemhud. Ta deg en tur innom en hudpleier som selger MD produkter, og få en hudanaylse og et produktforslag. Si at du skal tenke litt på det, og gå så hjem og handle produktene på nettet.

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

kronisk uren hud/prolemhus har med alt annet enn produkter å gjøre.

ofte er det hormonelt, eller en kronisk betennelsestilstand i huden.

produkter kan forverre det, men sjeldent forbedre det når man virkelig har hudproblemer.

jeg kan tidvis ha irritert hud, og bruker produkter fra Boots NO7 som er parfymefrie. det hjelper på meg fordi jeg ikke har større hudproblemer og fetere hud nettopp fordi det øker talgproduksjonen.

jeg har fått anbefalt mye forskjellig på apoteket(avene/vichy), og alle produkter for blandingshud/fet hud gjør problemet mye verre for meg. jeg får flere utbrudd.

det eneste som hjelper for meg er så nøytrale produkter som mulig for sensibel hud som gir nok fukt.

søsteren min har fetere hud enn meg, og bruker kun dermalogica og MD formulations.(hun er over 30 år nå, og har testet ulike ting helt siden tenårene).

jeg ville tatt meg en tur til fastlege for så å få henvisning til huslege.

dersom du har akne(og ikke bare vanlig små-uren hud avogtil)så vil jeg tippe de setter deg på antibiotikakur over en tid.

jeg har venninner som har prøvd både dette og ppille-merket diane med stort hell.

men, de har gjort det i samarbeid med legen sin.

Skrevet
kronisk uren hud/prolemhus har med alt annet enn produkter å gjøre.

ofte er det hormonelt, eller en kronisk betennelsestilstand i huden.

produkter kan forverre det, men sjeldent forbedre det når man virkelig har hudproblemer.

jeg kan tidvis ha irritert hud, og bruker produkter fra Boots NO7 som er parfymefrie. det hjelper på meg fordi jeg ikke har større hudproblemer og fetere hud nettopp fordi det øker talgproduksjonen.

jeg har fått anbefalt mye forskjellig på apoteket(avene/vichy), og alle produkter for blandingshud/fet hud gjør problemet mye verre for meg. jeg får flere utbrudd.

det eneste som hjelper for meg er så nøytrale produkter som mulig for sensibel hud som gir nok fukt.

søsteren min har fetere hud enn meg, og bruker kun dermalogica og MD formulations.(hun er over 30 år nå, og har testet ulike ting helt siden tenårene).

jeg ville tatt meg en tur til fastlege for så å få henvisning til huslege.

dersom du har akne(og ikke bare vanlig små-uren hud avogtil)så vil jeg tippe de setter deg på antibiotikakur over en tid.

jeg har venninner som har prøvd både dette og ppille-merket diane med stort hell.

men, de har gjort det i samarbeid med legen sin.

Helt ening med at uren hud ikke bare har med hvilke produkter du bruker. Ofte er det i tillegg til det du sier arvelig. Hvis foreldre, besteforeldre har slitt med det samme problemet er det fult mulig for at det er arvelig.

Jeg bruker selv også et p-pille merke som heter feminil. Disse inneholder akkurat de samme virkemidlene som Diane, men er 2-3 ganger billigere. hudlegen/legen anbefaler deg nok disse.

Også enig med at du burde gått til en lege med problemene dine. Fortelle til legen at du sliter med kviseproblemer, noe han/hun sikkert kan se. Det er forskjellige kurer de kan sette deg på, mange forskjellige antibiotikakurer som har effekt. Hvis ikke disse skulle ha effekt på deg går det ann å gå på en veldig sterk kur som trenger nøye omsyn av din lege. Kuren heter Roaccutan og er reseptlagt. Det følger selvfølgelig en del bivirkninger som tynn hud og sårbar hud - strengt forbudt å sole seg når man går på denne kuren (hvis ikke du bruker sunblock:))og mange andre. Men dette er noe legen forteller deg hvis du må gå på kuren.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Uansett, så vil jeg si at antibiotikakur eller Roaccutankur burde være siste utvei. Jeg ville først prøvd f.eks syrebehandling i hudsalong, og dersom dette ikke fungerer, så ville jeg nok prøvd piller. Men de pillekurene man får hos hudlegen er ikke spesielt snille mot kroppen, og bør vel i utgangspunktet kun brukes som siste utvei etter at alt annet er prøvd.

P-piller kan også ha veldig god effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...