Gå til innhold

Bortpakking av tøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del barnetøy, både inne og utebruk som ikke er helt klar for dynga enda men som mest sannsynlig må stå noen år før det kan brukes av min lille. Hvordan oppbevarer jeg dette tøyet på best måte? Tenkte pappeske inne i huset, men burde jeg ha noe plast rundt? Vet at hvis det hadde vært fukt blir det mugg, men tenker og på ekle krypdyr *grøss*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en selvfølge at det er rent og tørt før du pakker det vekk. Pappeske burde være ok, men velg en stor type så man slipper så mange bretter i tøyet. Brettene ødelegger fibrene og kan gi stygge merker man ikke får vekk. Ikke pakk for tett heller, men la det komme luft til. Hvis eskene står tørt er det unødvendig med plast rundt.

Et annet alternativ er å kjøpe slite vakumposer man suger luften ut av med støvsuger. Ulempen er jo at tøyet blir sammenklemt og krøllete, og jeg er usikker på hvordan det er å oppbevare i slike poser over flere år.

Skrevet

Takk for svar :) Da tror jeg bare at jeg pakker i eska og lar det stå til. Det blir som det blir. Masse av tøyet har jeg ikke betalt for så da er det ikke så forferdelig om noe skulle bli ubrukelig når vi finner det frem igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...