Gjest Vettel Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Kan noen berolige meg litt her. Jeg er nemlig så redd for å være gravid uten å vite det! Jeg ønsker å bli gravid og har i forbindelse med PMS mange symtomer på graviditet. (kvalme, ømme pupper, humørsyk, trøtt, etc). Men to dager før mensen så forsvinner symptomene. Nå har jeg ikke testet meg for graviditet på par mnd, blir jo bare skuffet og hiver penger ut av vinduet, så skal vente til jeg faktisk ikke får mensen. Men så er jeg altså så redd for at jeg skal være en av de få som fortsatt får blødninger hver mnd.. For de som blør under svangerskap: Hvor mye? ofte? så og si som normal mens, eller definitivt mindre?? Andre symtomper? Ser jo at det hender noen er en mnd lengere enn de har trodd fordi de fikk blødninger til omtrent normalt tid.. Siden jeg får graviditetsymtomer som forsvinner rett før mensen, er jeg trygg da? Jeg er nemlig temmelig ofte kvalm for tiden. Og for å gjøre det enda verre, det er jo de som ikke tester positivt før laangt ut i svangerskapet!! (har en venninne som fødte igår, som ikke oppdaget at hun var gravid før ut i 6. mnd! Da hadde hun testet seg flere ganger for noe skjedde jo med kroppen hennes! Men jeg vil altså helst oppdage det før magen buler ut!) Har startet med Vitex også, så jeg tenker på det ekstra mye nå. Puh, langt dette her ble da! Noen som kan berolige meg....?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Det er jo utrolig sjeldent å ha blødninger tilsvarende en menstruasjon under graviditet for det første. For det andre er det veldig like symptomer på det å faktisk være gravid, og det å vente på menstruasjon. Særlig når man går og kjenner etter. Been there done that, for å si det slik. Veldig få opplever vel også å teste negativt selv om de er gravide. Jeg har selv ikke hørt om noen i min omgangskrets og jeg er omtrent den siste til å få barn nå. Jeg har selv hatt en blødning i dette svangerskapet. I uke 8 tror jeg det var. Det var ikke som en menstruasjon i det hele tatt. Jeg tror du kan ta det helt med ro. Og heller fokusere på å være sunn og frisk i prøvingen deres. På den måten er det jo ingen fare om du skulle bli gravid uten å vite det heller. Men det kan jeg nesten vedd på at du ikke kommer til å oppleve. Kvalme er vel også veldig sjeldent å få så tidlig. De fleste jeg kjenner har fått kvalme etter 5-10 uker i svangerskapet. Om du er veldig usikker på dette kan du jo kjøpe noen billige tester på nettet.
Gjest Vettel Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Ja jeg vet det er veldig sjeldent å ha blødninger med tilnærmet normal mengde og det å få negativ test selv når man er gravid. Men så er det jo det at noen faktisk opplever dette. Som min venninne. Hennes blødninger var dog ikke like mye som vanlig mens, men ikke så lite at hun ikke stolte på graviditetstestene. Men: de som opplever negative tester/blødninger, har de samme mønster ved hver graviditet?? Jeg har en datter på 10,5 år, og den gang da testet jeg positivt og fikk ikke blødninger. (ble gravid rett etter slutt på p-piller) Så da er det vel slik at jeg er en av de "vanlige"??
Gjest Vettel Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Tok en test idag bare for å være heeelt sikker. Vært så kvalm og ømme pupper og det er bare dag 11 i syklusen. (får det vanligvis etter EL rundt dag 15) Negativ selvfølgelig.
Leonaen Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Hei Uff så kjipt med negativ test Føler med deg. Jeg har ingen forhåpninger lenger jeg da. Idag sitter jeg her med ømme pupper, murringer i magen, litt vondt i korsryggen og igår kjente jeg litt vondt i tennene. Men jeg har IKM til neste lørdag og regner med at det bare er pms plager. Jeg har liksom gitt litt opp. Men ønsker deg all hell og lykke. Send meg gjerne en PM Fortell hvordan det går Jeg er flink til å oppmuntre andre meg selv
Gjest Vettel Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Kjenner meg igjen Leonaen! Klem til oss! Har hatt små blødninger idag, regner med at det er EL som er litt tidligere enn vanlig. (+slim...) Og mannen er bort på jobb. Begynner nesten å gi opp jeg også, tenker at jeg kan faktisk leve uten barn, men tror at mannen hadde blitt en sånn flott pappa! Har begynt på Vitex, men hadde jo håpet at det skulle gjøre PMS mindre, ikke mer! Men hvis du har symtomper NÅ, så kanskje det er feste-greier du kjenner??? ca en uke etter EL og en uke før mens! juhu! Jeg er også flinkere til å oppmuntre andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå