Gjest jente89 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Heisann. Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart 4 år. Problemet våres er at vi krangler og diskuterer alt for mye, dvs at det ikke går en uke uten krangling. Slik har det vært i ca. 1 år. Kranglene og diskusjonene har handler ofte om bagateller. Det er ofte slik at vi er uenige, og så blir det en hekkas krangling. F.eks så kan vi krangle for den ene mener den andre tar for lite intiativ til å kose, eller den ene glor for mye på en av det motsatte kjønn... (Det kan være altslags) Vi prøver så godt vi kan for å slutte å krangle, men så går det en dag eller to, så blir det en uenighet igjen. Skulle nesten tro vi var drittlei hverandre! Lunta er ikke lenger lang for hverandre som den var før. Før kranglet vi nesten aldri. Jeg og kjæresten min vet ikke hva problemet er. Hva tror du? Kan nevne at vi er med hverandre bare i helgene pga skole osv.
Gjest TS Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 70 visninger og ingen svar???? Kan noen si hva de tror?
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Dere ser hverandre omtrent bare i helgene og det ender med at dere diskutere og krangler? Ikke bra, sånn skal det ikke være. Jeg har det sånn selv, men nå bor vi sammen og vi tråkker oppå hverandre hele tiden Vi diskuterer ofte og det er lite morro så jeg føler med deg. Det er vanskelig å si hva det ER, men det kan jo være dere har vokst fra hverandre. Men ikke sitt inne i helgen å forvent at han holder deg i hånden.. Ta litt initiativ til å finne på noe nytt så dere har noe hyggelig å snakke om. 4 år er lenge og dere har sikkert gjort mye fint sammen, men dra på hyttetur f.eks. Hvis dere gjør noe dere ikke pleier å gjøre sammen vil du raskt merke om du fortsatt er glad i ham og ikke drittlei av hverandre som du sier. Snakk med ham om hva du tenker og hvordan du ønsker å ha det.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 hvis du er hun samme som har flere tråder her inne, så er det nok det du forteller om i de trådene som er grunnen til at dere krangler: dere har blitt usikre på hverandre. hvis jeg prater til feil person, så beklager jeg for det. da vet jeg ikke hva det kan være, å møtes i helgene bør jo bare være en fryd, med mindre en av dere var uenige i dette avstandsforholdet, og det derfor ligger noe under og murrer.
Gjest Dulcis Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Sikker på at dere passer så godt i lag da? Hadde forstått litt kjekling hvis dere hadde gått oppe i hverandre dag ut og dag inn, men når dere bare ser hverandre i helgene? Mitt forslag: Ta en alvorsprat med kjæresten din og finn ut om dere virkelig vil fortsette forholdet. Lykke til
Gjest TS Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Takk for svar. Jeg har ikke skrevet her før ang dette så det er nokk ikke meg. Vi har nettopp startet med dette "avstandsforholdet". Før var vi sammen hver dag omtrent. Synes det er synd at det har blitt slik, at vi går hverandre så ofte på nervene. Kan jo også legge til at vi har kontakt hver dag på msn og telefon da.
Madelen29 Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg tror det at dere kun møtes i helgene for å kun gjøre det samme (sitte å vente på at den ene tar iniativ til kos, tv titting e.l) kan bli kjedelig for dere begge. Ofte er krangling en måte For min del så fort noe begynner å mase om kos mister jeg lyst. Og det å få titte på det motsatte kjønn i ny og ned er ganske normalt. Det trenger ikke være mer enn akkurat det bak det. Jeg gjør det ikke, men jeg vet om flere som gjør Når bagatell kranglingen er foregått flere dager hver uke i over et år så vil jeg påstå det ligger et større problem der. F.eks at dere ikke har fått mer ut av 4 år enn helgekos, prioriteringsmangel, kjedsomhet, vokst fra hverandre, vil forskjellige ting og har forskjellige verdier i forholdet, lite felles interesser, lite å SNAKKE om? Gjerne siden dere kun møtes i helgene at det som skjedde iløpet av uka ikke giddes å gjenta når dere møtes? Dere er på forskjellige steder? Jeg har og lest og sett og enkelte bruker kranling som et middel for å få bekrefte og bevare spenningen i forholdet. Når de ser at partneren blir opprørt, får de bekreftet at han/hun bryr seg
Gjest Fortvila Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Tja.. Kanskje det er en forandring som dere ikke er klare over, det kan skyldes at dere forventer ting av hverandre, og føler dem blir ikke dekt. F eks den ene blir ikke bedre til å gi mere initiativ til kos, og den andre slutter heller ikke å glore på motsatt kjønn. På den måten blir det ikke noe bedre.. litt vanskelig å sette ord på hva bør endres, men hva om du begynner å forandrer deg litt mot han, og se hvordan han reagerer da? Eks, den helgen han skal hjem, kle deg sexy, få fram sterinlys, lag litt hyggelig stemning hjemme, overrask han, se hvordan han reagerer da? Du kan for eksempel si at det har ikke vært nok bra i det siste siden BEGGE DERE har vært slitne av at alt sammen, legge skylda på begge dere. Si at savner de fine stundene dere har hatt sammen, la han tenke tilbake på dere, ikke få hans tanker borti andre steder hvor du kritiserer han. Ha et sterkt selv bildet. Prøv rett og slett å jobb for forhldet. Håper tipsene mine kan være til hjelp
meanbean Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 Når en bare er sammen i helgene så forventes det masse latter, sex og kos. Men saken er det at det er så mye "spenning" og savn som bygger seg opp i løpet av uken at det blir et antiklimax når dere faktisk kommer sammen, dobbelt galt vis en kommentar kommer skeivt ut. Begge er kansje egentlig trøtte etter en hard uke og vil egentlig ta seg en middagslur men kutter den ut pga de tror partneren kommer til å ta det som en negativ ting og en føler at en kaster bort den korte tiden de har sammen osv. Personlig så jobber eg med kaos rotasjon mot offshore bransjen. Dvs alltid ukjent når eg kommer hjem og når eg drar. Normale sett borte 2-4uker. Første dagen/kvelden eg kommer hjem er det bare fryd og gammen. Rett til sengs å kose osv.Dagen etterpå blir det lett småkrangler over bagateller. Mye tårer osv. dette roer seg og vi er kjempe kjærester 3 dagen. Vi har vedlig god kommunikasjon i forholdet og har funnet ut at trikset er at eg stikker en tur andre dagen sånn at madamen får vendt seg til at eg er hjemme. Eg på en måte "invaderer" hennen terretorie. Eg bryter inn i hennes system på ting, pcen er ikkje ledig når HO vil, eg er på do når hun skal på do, osv.
meanbean Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Et annet tips er at reglemessig sex roer forholdet. Vi har bestemt at det er sex annen kvar dag så lenge ikkje mensen eller vi er på besøk en plass dette ikke er mulig å ordne... Det har fikset mye hos oss. Før var det: Små irritert - sex er det siste som er aktuelt -- mer irritert -- RASENDE!!!! Storkrangel --- Makeup sex-- Alle er gla igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå