Gå til innhold

Fargede Linser

Bradshaw

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg fargede linser- aqua-grønne. Har littt blågrønne øyne fra før og vil få fram det grønne i dem. Men en øyenlege sa at det ikke var noe bra å bruke det hvis man ikke trnger det (bruker egentlig ikke linser eller briller) dette syntes jeg hørtes veldig rart ut

Noen som har erfaring med dette?

Og stemmer det at den øyekontrollen man tar koster 500 kr i tillegg til linsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg hadde grønne linser en gang..skrekk og gru. Så jo ut som et monster...spesielt i diskolys, men også i vanlig sterkt sollys. Litt moro var det jo, men alle så jo at det var falskt. Kan ikke fatte og begripe at optikeren lot meg gå i de...jeg brukte da linser pga dårlig syn altså, så dette var ikke KUN kosmetisk. Det kostet litt ekstra ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok at du må betale en del for øyekontrollen for det inkluderer også opplæring i linsebruk. Er ikke sikker på prisen. Man kan få linser uten styrke, men hvis jeg husker riktig så går farvede linser ut på dato etter en, tre eller seks måneder. Har aldri hørt at det skal være farlig med farvede eller vanlige linser, de er jo likt bygd opp enten de er med eller uten styrker.

Ta en telefon til optikeren da vel :). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok den prisen ja.

Man må jo få opplæring i å bruke linser.

Jeg brukte lenge fargelinser med styrke fra brilleland. Månedslinser.

De er til dags dato de beste linsene jeg har hatt og jeg kommer til å begynne med de igjen.

Selvom nå koster de 200-300 kr mnd. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at optikeren ikke anbefaler linser, hvis du ikke trenger dem, er at øynene ikke får "puste" ordentlig når man bruker linser. Men hvis du bruker dem innimelom, så burde det gå bra...

Ellers synes jeg prisen høres fornuftig ut.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På www.lensway.com/no kan du kjøpe linser over nettet. Det er prøvelinser der uten styrke, så du kan prøve!

Freshlook linsene har bare en størrelse, mens andre merker kan du få spesialtilpasset til dine øyne! Men da bør du jo ha brukt linser før så du vet hva du skal ha. Flere jeg vet om har kjøpt prøvelinsene uten styrke fra freshlook og er veldig fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har freshlook color (freshlook har 3 andre fargede linsetyper i tillegg til den som heter color) og er superfornøyd! Fargen er også fin og veldig naturlig synes jeg (selv om poenget er at det skal synes da, fargen er jo helt forskjellig fra min naturlige). Color-linsene er primært for dem med mørk øyenfarge og er opake (=ugjennomsiktige). Alle Freshlook-typene fåes både med og uten styrke.

Har ikke hørt at det skal være skadelig å bruke dem, hverken med eller uten styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt linser i et par år og de 2 siste årene har jeg hatt fargelinser... Har prøvd mange forskjellige farger. Blant annet royal blue, aqua, brune og lilla... Har også prøvd sånne crazy linser.... Hadde da røde og hvite som var akkurat som en slags spiral på øyet! Det var skikkelig kult! =)

En venn av meg ville gjerne ha farge linser en gang, det jeg gjorde da var å gå innom linsebutikken min å bestille linser uten farge... Da ble det med en gang et par hundre kroner billigere for kompisen min! Kanskje ikke det smarteste siden det anbefales å ha opplæring først! Men siden jeg var ganske erfaren så tok jeg meg tid til å lære han opp! Og det funket bra, og kompisen min stortrives med linsene sine! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Takker for mange gode svar...

Pcen klikka, i tilleg til at jeg har fått influensa så har ikke vert inne her siden jeg laget denne tråden!

Snart har jeg enda grønnere øyne :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmara

Noen som vet om det går an å få fargede linser MED styrke også? Bruker dagslinser til daglig, men er kanskje ikke noe særlig å klistre to linser utenpå hverandre...? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg bruker er med styrke men finnes også uten. Tror nesten det er lettere å få tak i fargede linser med styrke, ikke alle finnes uten.

Men fargede linser finnes foreløpig ikke som dagslinser, det blir 14-dagers eller månedslinser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...