Gjest Gutt_18 Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Hei. Jeg er som dere sikkert har forstått en gutt på litt over 18 år som har litt problemer.. Jeg har en kjæreste som er like gammel, vi har vært sammen i litt over 6 mnd og flyttet sammen for ca. 1 mnd siden. Jeg kommer til å ta dette helt fra starten av (og grundig): Vi ble sammen rett før månedsskifte mars/april. Og som sikkert de aller fleste andre forhold var sexlive vår supert da. Vi hadde sex fra 3 ganger i uken opp til flere ganger om dagen og snakket åpent og kreativt om sex og om våre ideer om det. Det var alltid hun som ledet an og hun som var den som var den ivrige. Det var helt greit for meg siden hun faktisk var min første og dette var et nytt og spennende tema. Men i motsetting til meg hadde hun tidligere hatt et par langvarige forhold på ikke mindre inn 1 år hvor sexlivet også hadde blomstret godt etter hva jeg har hørt. alle unntatt det siste, som bare varte i 5 måneder og hun fikk ikke sex oftere enn kanskje 1 ganger i mnd. Så vær gang vi hadde sex gjentok hun gang på gang hvor gla hun var som har funnet en som hadde lyst. Litt over 1 mnd gikk og russetiden nærmet seg, og det var da det begynte å skjære seg. Det var akkurat i dette månedsskifte hun skulle begynne med p-piller, og hun advarte meg om at hvis oppførselen forandret seg måtte jeg si i fra pga at hun hadde erfaringer med at p-pillen hadde en tendens til å gjøre henne sur og/eller deprimert. Senere ut i russetiden stabiliserte sexen seg, og la seg på rundt 2-3 ganger uka. Dette var også vel og bra syntes jeg, siden det hadde vært litt Texas måneden før. Men ukene gikk og fra 2-3 ganger i uka, ble til 1-2 ganger uka og innen sommerferien startet var jeg heldig om jeg fikk meg i det hele tatt i løpet av en uke. Jeg snakket litt med henne om det og fant ut at vi måtte prøve å finne på noe nytt, men engasjementet var borte fra hennes side. Det gikk 1,5 mnd, og ingen ting ble bedre, til tross for mine tapre forsøk. f.eks: Jeg var påpasselig med å gi henne masse komplimenter for alt, hvis hun sa hun var stiv i nakken så masserte jeg henne godt og lenge, jeg kjøpte gaver til henne, lagde middag (enda det faktisk var henne som var utdannet kokk), med mer. Og jeg fikk sjelden mer en et liiiite ”takk” helt uten tone eller følelse… og hver gang jeg kysset henne eller prøvde å kose litt med henne ellers ble hun bare sur og sa at jeg bare tenkte på sex noe jeg ikke gjorde. Jeg prøvde å snakke med henne om det, men nå virket det ikke som dette var noe tema å snakke om for henne, og hun svarte alltid ”vet ikke”, ”jeg kan ikke noe for det” eller det hun var best til, ikke svare i det hele tatt… Til slutt søkte jeg opp på nettet og fant ut at enkelte kan reagere slik på p-piller at de mister lysten, og at dette kunne være varig. Etter å lese dette nektet jeg henne i å bruke de p-pillene mer, og hun var enig. Vi ble også enig om at jeg ikke skulle spørre om sex før faktisk hun hadde lyst igjen for å se om det ble bedre. En hel mnd gikk og ting ble fortsatt det samme, hun hadde ikke lyst uansett hvor hardt jeg prøvde. Til slutt måtte jeg spørre om å få sex, og motvillig ble hun med… Hver gang jeg nevnte problemene for henne sa hun bare ”alt blir bedre når vi flytter”, siden vi allerede var enige om vi skulle prøve det. Men ble det bedre, nei daa. Lysten hennes er tottalt borte og jeg har gått tom for ideer. Kino, fine middager både ute og inne, fester, gå turer, og mye mer har jeg prøvd. HJELP! Jeg elsker virkelig denne jenta, men hun får meg til å føle meg tottalt hjelpesløs, og jeg får ekstremt dårlig selvtillit av det… Vi er den dag i dag inn i et nytt forsøk, hvor vi ikke SKAL ha sex på 3 uker for å se om det hjelper. Det skal nevnes at jeg i den første måneden i sommerferien var ganske klåfingret og spurte litt ofte om sex, i den dumme tro at ting var som før, og at faktisk ting ble bedre… Og at vi har kranglet en del om det meste i det siste.. Jeg sier det igjen, hjelp oss. Gi meg noen tips om hva jeg kan gjøre. Spør om alt, om det er noe dere lurer på. Men vær så snill og vær særriøs… Mvh gutt_18
Purity Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Tror du burde begynne å fokusere mer på hva som skjer i senga ,ikke utenfor. Altså jeg tviler på at kino, turgåing osv endrer sexlysten hennes. Spør heller om hun kan tenke seg å prøve noe nytt, evt. kom med noen forslag dersom du har noen preferanser.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Har du mistanker om at hun er utro? Du tenker kanskje litt for mye på det. Sexlysten vår kan komme og gå. Ikke prøv så hardt, la henne komme til deg. Kanskje hun har mye i tankene som distraherer. Snakk med henne, om det som foregår i livet hennes. Ikke la alt omhandle sex. Blir sexpress til slutt det.
Gjest Gutt_18 Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Takk for svar. Purity, jeg er enig med deg, men jeg var litt uklar på disse punktene. Helt fra start har jeg prøvd å spørre om det er noe hun vil prøve, om det er noe hun vil forandre på, og kommet med forslag til nye ting. Men svarene har alltid vært enten uklare eller generelt ikke noe til svar. Og så det med kino osv. Når jeg tar henne med på slike ting er det fordi hun sier hun ikke liker å sitte på hybelen hele tiden, og det er jo forståelig siden det er første gang hun flytter for seg selv. Og da sier hun at hun her lyst til å gå på kino mm en gang i blant. Tingen er at det virker som hun er irritert/gretten hele tiden, og jeg prøver å snakke med henne, but no answer. Men dette kan vel komme av at hun kanskje føler seg presset som gjest sier. Gjest, det som er med utroskap er at jeg frykter at det er et faktum. Siden jeg vet at hun i det forrige forholdet faktisk var utro (det som bare varte 5mnd), men hun vet ikke at jeg vet det og er bekymret. Men er usikker på om jeg skal snakke med henne om det, siden kilden (meget sikker) min ville komme litt dårlig ut av det. Jeg har ved enkelte anledninger nevnt det, men at jeg ikke har kunnet begrunne det pga. dette. Siden dette er mitt første virkelig seriøse forhold blir jeg fort usikker på ting, som dere forstår: jeg tenker alt for mye…
Gjest Leken Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Selv om hun har vært utro i et tidligere forhold, betyr det ikke at hun er det med deg. Men spenningen er kanskje borte? prøv å gjør deg litt utilgjenngelig, vekk litt av hennes sjalusi ( på en ok måte) Feks, si at du har fått et kjempekompliment av Den Dama, og se hvordan hun reagerer.
Gjest Gutt_18 Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 hmm, forstår hva du mener. og når du nevner det, jo mer "overlegen" og sånn jeg er jo mer retter hun oppmerksomheten over på meg har jeg lagt merke til. men når det kommer til sjalusi så har hun en tendens til å bli sjalu meget fort og kraftig, og kan gå å furte resten av dagen...
Ethereal Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Hvis jenta ikke har lyst å pule, så blir det bare dårlig stemning om du maser. Ingen jenter legger seg på rygg for replikken "vææær så snill å ligge med meg da. Væææær så snill". Jeg sier ikke at du gjør det - men jeg setter det litt på spissen så du skjønner tegninga. Å gjøre fine ting for henne bare for å få sex i gjengjeldelse er heller ingen slager. Jeg syns det er bra dere ikke skal stresse om sex i tre ukers tid, selv om jeg syns det er lovlig lite tid. Gidd å spille litt kostbar
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er enig med de som sier du bør spille kostbar. Det kan virke som du har skjemt henne litt bort på flere områder, og at hun kanskje begynner å ta deg litt for gitt. Prøv å vær opptatt i hverdagen, med kamerater og egne interesser.
Rimmern Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Det er litt rart å se ord som "bortskjemt" og liknende, i et tilfelle med to tenåringer som har vært sammen i 6 (seks!) måneder, og var så "smarte" å flytte inn etter 5. Jeg tror problemet er at dere er for unge, enkelt og greit. Å flytte inn sammen etter fem måneder - spesiellt i den unge alderen - er å be om at forholdet skal ta slutt. (Jaja - det finnes selvsagt unntak, men det endrer ikke de statistiske fakta.) Hvis det ikke er nettopp det at dere har "vokst fra hverandre" nå, så er det dette som ligger rundt neste hjørne.
Gjest Sandbekken Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg vedder pillebrettet mitt på at det er p.pilla som ødelegger. er hun pillefri nå, eller bytta hun bare merke?
Gjest Gjest_Georgia_* Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Sex, sex, sex...er overalt. Hvorfor så opphengt i det - det finns så mye annert.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Kjære ts. Det er åpenbart ut fra måten du skriver på at sex er noe du vil FÅ fra henne. Sex skal være noe som man deler. Jeg tror rett og slett hun ikke er fornøyd med sexlivet deres. Hadde hun vært det hadde hun tatt mye mer initiativ. Jeg anbefaler deg å google sexkurs, og melde deg på det neste sexkurset du finner. Det er verdt hver eneste krone. Tro meg, det funka for oss. Nå kan hun ikke få nok :D
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Takk for alle svar! Men må meddele at når jeg kom hjem i går så fikk jeg en ikke fullt så hyggelig overraskelse, dama mi har funnet denne posten og lest ALT..(glemte å slette historie i nettleseren..) Dette Førte til en meget lang og grundig samtale, både på godt og vondt. Men vi kom ut av det med enighet: at jeg skal ta det mye mer med ro når det gjelder sex og vente til lysten er tilbake uansett hvor lang tid det tar. Og at hun skal bli litt flinkere å gi komplimenter og også gjøre husarbeid siden det er jeg som stort sett har tatt meg av sånt siden det er første gangen hun bor for seg "selv". + at vi skal sette oss ned i morgen for å lage noen husregler. når jeg spurte om hun kanskje viste hvorfor hun har mistet lysten, viste hun ikke. Så jeg spurte om det var noe hun gikk å tenkte mye på eller bekymret seg for, så sa hun at hun heller ikke viste om noe spesielt, men så sa hun at når hun er her for seg selv kan hun plutselig begynne å gråte, hele dagen i verste fall, uten å vite hvorfor... dette gav meg en så kraftig skyllfølelse jeg aldri har følt før, siden jeg føler det er min feil. Men hun viste altså ikke hva som gjorde det... hva bør vi gjøre? prøve å snakke med hverandre om det, snakke med noen andre, eller prøve å se om det blir bedre når dette sex styret roer seg? Det med p-pillene. hun sluttet med dem i juli/august, og har ikke gått på noen før nå nettopp. hun var til legen og fikk anbefalt å bruke p-ring i stede, og legen sa at dette var siste håp. Noen som har erfaring på dette punktet? om lysten kommer tilbake, og evt. hvor lang tid det kan ta. Takk for tipset om kurs. Noe jeg skal ta opp med henne. Men ikke enda tror jeg…
Hamster Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Kan godt hende at hun er deprimert, skjer med mange når de flytter hjemmeifra, og mange av "symptomene" virker som at de stemmer.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #15 Skrevet 14. oktober 2009 Hun høres ut som meg for 1 år siden! Jeg vil tro at ettersom hun kan finne på å gråte uten videre.. kan det tyde på depresjon. Er hun mye alene? føler hun at det er noe hun mangler i livet? kanskje hun tenker mye over deres forhold, bærer nag for noe? og når det gjelder sex.. helt klart at du bør være litt "overlegen" og la henne komme til deg. Kanskje hun føler seg litt pressa til sex. Du kan jo spørre henne om hun har hatt sex bare for å tilfredstille deg men ikke har hatt lyst selv, i det siste. Det er dessverre slik at hvis hun er en person som gjør det.. vil hun etterhvert begynne å kjenne smerter i underlivet, det står bedre formulert i denne linken: http://www.side2.no/sexogsamliv/article2716299.ece det er helt merkelig, men jeg fikk dette selv med min eks. nå har jeg tatt alt med en konklusjon om at vi faktisk ikke passet sammen, seksuelt sett. Jeg var ikke tent på han lenger. Det jeg skulle ønske jeg fikk mer av hos han var forspillet. For jeg trengte GOD tid til å bli kåt, og det virket på meg som om han hata det. derfor hoppet jeg rett på sexen ,og det ble bare monotont fra min side.. til slutt forbandt jeg sex med noe negativt, det var et evig mas.. og smertene utviklet seg ..underlivet sa nei Det var også sånn at jeg og min eks innledet et forhold i april, og flyttet sammen 6 mnd senere. da var jeg 18 og han 22. Når jeg ser tilbake på det var det kanskje ikke det smarteste trekket jeg har gjort. Jeg tror nå at man holder spenningen mer oppe ved å ikke gå oppå hverandre hver dag. Man bør absolutt vente med å flytte inn med hverandre... hvertfall når man er så ung. Jeg selv gikk hele tiden å tenkte på at jeg ville bo på hybel og være mer fri. Få mer tid for meg selv. Nå skal det sies at jeg slet med depresjoner til de grader, og forholdet ledd psykisk til tross for at det var VELDIG sterkt. Hvordan er humøret hennes ellers egentlig? men tilbake til sexen.. jeg vil foreslå at dere prøver noe nytt... evt på offentlige plasser.. gjør sexen mer lidenskapelig, dusj med hverandre i mørkt rom med stearin rundt, kyss henne mye, stryk og gi massasje og hvis at du er villig til å hjelpe, vær positiv.... hvis du gjør alle disse tingene vi kvinner elsker og hun fortsatt "ikke er med på notene", bør du revurdere forholdet.
Gjest Sandbekken Skrevet 15. oktober 2009 #16 Skrevet 15. oktober 2009 (endret) P.ring er så absolutt ikke siste håp! Åå så jeg hater akkurat det med legekulturen i norge! Jeg tror Dama di er deprimert, det kan hende årsaken er noe helt annet, men å proppe kroppen full av falske hormoner gjør ikke saken bedre! Det er farlig å gå på hormonprevensjon for mennesker som har tendens til depresjon! jeg kan skrive under på at dette er sant, har selv erfart dette. Når jeg snakket med legen min om dette, for dette er et stort problem for meg fortalte hun det samme som legen til dama di sa, at det, og det er siste håp.. Men, jeg ville ikke tro at det var sant, så jeg begynte å google å leite selv. Da fant jeg tilslutt en side som virker veldig intresang: http://www.pfc.no/mag/! Jeg bestiltE en gratis brosjyre fra dem som besvarete de fleste spørsmålene mine. Nå vurderer jeg strerkt å kjøpe meg en slik Men ja, kikk litt på denne siden, les om hva som skjer med kroppen ved bruk av hormonprev.. Det kan hende det er dette som er løsningen! Lykke til Endret 15. oktober 2009 av Sandbekken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå