Arkana Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Vi har kabel-TV fra Get som nå skal oppgradere kabelnettet sitt. Vi har kun TV fra Get, og har ingen som helst ønsker om å få internett og/eller telefon fra dem, og en oppgradering vil derfor koste oss 2000 kroner (900 hvis vi mot formodning skulle valgt internett og telefon i tillegg). Er det flere enn meg som reagerer på dette? Jeg synes det er urimelig at vi skal måtte betale for en oppgradering som vi ikke ønsker eller har bruk for bare for at Get skal bli konkurransedyktige på andre digitale tjenester. Get eier jo kabelnettet og vi har dermed heller ingen mulighet til å bytte til kabel-TV fra andre leverandører. Joda, vi kunne valgt parabol eller IP-TV, men da koster det oss jo flere tusen i oppstartsutgifter, samt at andre leverandører ikke nødvendigvis har de kanalene vi ønsker. Noen synspunkter?
Ueland Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Mine synspunkter er at GET er dyre, vi flyttet til et nytt sted i Oslo (fra annet sted i Oslo), hvor GET boksen vi hadde fungerte helt fint. Alikevel skulle de ha 4 laken for at det formelt skulle være i orden, da sa jeg likesågodt opp hele TV-saken fra de. Til sammenlikning skal Viken ha 2 laken for å legge fiber helt til leiligheten hvor vi da får internett, TV og telefon, go figure
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Ingen tvinger deg til å være kunde av get! Du har flere andre alternativer. Liker du ikke de heller så er da ikke det get sin feil?! Dog til deres fordel om deres tilbud er billigst, om enn langt fra billig...
Gjest ArneP Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Get gjorde det samme hos oss for en stund siden. Vi valgte å ikke sende inn nytt avtaleskjema, og siden de sa opp avtalen med oss med tre måneders varsel forberedte vi oss på å måtte kjøpe en riksteveboks. De ringte flere ganger og ville ha oss til å skive ny avtale og betale flere tusen for ny tilknytning, men vi var ikke interessert. Resultatet er at vi fortsatt har Get, at vi betaler det vi gjorde før, men at vi ikke har noen avtale med dem. Dermed kan vi velge å slutte å betale når vi vil og de kan stenge tilgangen når de vil. Men de vil de neppe, vi betaler tross alt hver måned. Forøvrig mener jeg den informasjonen de sendte sendte oss og det de sa da de ringte for å få oss til å tegne nytt abonnement var så tvetydig, mangelfull og villedende at det grenset til løgn og bedrag, noe jeg også gjorde helt klart for lederen av Prosjekt Villa i Get, da jeg ringte for å høre hva dette egentlig dreide seg om.
Megana Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Det sier seg jo selv at teknologi må oppdateres og oppgraderes etterhvert som tiden går. Du bor i hus, og teknisk utstyr/kabling på din tomt er ditt ansvar. Get oppgraderer frem til koblingsboksen, deretter må du betale en viss sum for oppgradering av kabelen til huset ditt + det de må gjøre internt. Selvfølgelig får du ikke dette gratis med mindre du inngår en utvidet avtale. Det er da sunn fornuft?? Selv har jeg Canal Digital, men bor i borettslag slik at kabel-tv er inkludert i husleia. Når det var på tide med oppgradering her utvidet vi den kollektive avtalen og fikk det dermed billigere/gratis. Get over it, sånn er det. Vil du ha godene med kabel-tv, må du selv være med på å betale for din del av kaka
Gjest ArneP Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Det sier seg jo selv at teknologi må oppdateres og oppgraderes etterhvert som tiden går. Du bor i hus, og teknisk utstyr/kabling på din tomt er ditt ansvar. Get oppgraderer frem til koblingsboksen, deretter må du betale en viss sum for oppgradering av kabelen til huset ditt + det de må gjøre internt. Selvfølgelig får du ikke dette gratis med mindre du inngår en utvidet avtale. Det er da sunn fornuft?? Poenget er at det Get vil hun skal betale for er oppgradering av deres nett, det som er på deres side av koblingsboksen. Hadde det vært nødvendig med oppgradering av det som er på trådstarters side av koblingsboksen ville prisen vært mye høyere. 2000 er prisen hvis de ikke trenger å legge ny kabel inn til huset ditt. Men Get pakker informasjonen om dette inn i mye savda og forvirrende argumentasjon for å få folk til å tro at de betaler for noe. Megana, hadde du syntes det var riktig om feks Telenor sa opp alle telefonabonnementer og krevde ny tilkoblingsavgift fordi de ville ha penger til å legge kabel som støttet tevesignaler mellom Trondhjem og Oslo?
Arkana Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2009 Poenget er at det Get vil hun skal betale for er oppgradering av deres nett, det som er på deres side av koblingsboksen. Nettopp.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Nettopp. Oppgraderer de ikke ville dere ha klagd på kvaliteten. Oppgraderer de, så klager dere på prisen. Tjoho!
Arkana Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. oktober 2009 Oppgraderer de ikke ville dere ha klagd på kvaliteten. Oppgraderer de, så klager dere på prisen. Tjoho! Det er ingenting galt med kvaliteten. Vi snakker her kun TV-signalene, vi har ikke internett fra Get. Vi ønsker ikke oppgradering, og trenger ikke oppgradering, TV-signalene her er veldig bra.
Megana Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Poenget er at det Get vil hun skal betale for er oppgradering av deres nett, det som er på deres side av koblingsboksen. Er du helt sikker på det du uttaler deg om der? Det er jeg neimen ikke sikker på... Get oppgraderer jo eget nett, og TS får regninga for sin del av grensesnittet/egen tomt. Om man setter seg litt inn i det tekniske, finner man kanskje ut at grunnen til at TS må oppgradere, er at Get ikke vil kunne fortsette med signalleveransen til TS om TS har gammelt nett og Get har nytt nett. Slik er det hos andre operatører, vil tro det samme gjelder hos Get også.
Gjest ArneP Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Er du helt sikker på det du uttaler deg om der?Ja. Det er jeg neimen ikke sikker på...Neivel. Get oppgraderer jo eget nett, og TS får regninga for sin del av grensesnittet/egen tomt.Nei. Om man setter seg litt inn i det tekniske, finner man kanskje ut at grunnen til at TS må oppgradere, er at Get ikke vil kunne fortsette med signalleveransen til TS om TS har gammelt nett og Get har nytt nett. Slik er det hos andre operatører, vil tro det samme gjelder hos Get også.Nei.
Arkana Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. oktober 2009 Er du helt sikker på det du uttaler deg om der? Det er jeg neimen ikke sikker på... Get oppgraderer jo eget nett, og TS får regninga for sin del av grensesnittet/egen tomt. ArneP har helt rett. Jeg spurte selgeren fra Get om dette og det er nettet fram til koblingsboksen som skal oppgraderes, ingenting som har med vår tomt å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå