Gå til innhold

Copyright merke på egne bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar en del bilder og deler gjerne med andre, men vil gjerne merke mine bilder med navnet mitt eller et merke, slik at bildene ikke forsvinner videre uten at jeg vet det.

Er det noen som vet hvordan jeg gjør dette? Program? Enkelt?

Jeg har prøvd et som heter Shark et eller annet, men det fikk jeg ikke til.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker Photoshop CS2 selv, det er gjerne litt for dyrt og avansert, men du kan ogsaa bruke Irfanview som er et gratisprogram. :)

Et copyright merke paa bildene dine forhindrer ikke at de kan spres paa nettet, men det gjoer det lettere aa bevise at de er dine, bare saa du er klar over det.

Endret av MooCow
Skrevet
Jeg bruker Photoshop CS2 selv, det er gjerne litt for dyrt og avansert, men du kan ogsaa bruke Irfanview som er et gratisprogram. :)

Et copyright merke paa bildene dine forhindrer ikke at de kan spres paa nettet, men det gjoer det lettere aa bevise at de er dine, bare saa du er klar over det.

Nå har jeg lastet ned dette programmet. Takk takk, men.....jeg finner ikke denne funksjonen :(

Joda, jeg vet at jeg ikke han hindre det, men det er lettere for meg å bevise at de er mine.

Skrevet (endret)
Nå har jeg lastet ned dette programmet. Takk takk, men.....jeg finner ikke denne funksjonen :(

Joda, jeg vet at jeg ikke han hindre det, men det er lettere for meg å bevise at de er mine.

Irfanview:

1) Først markere en firkant på bildet med left museklikk

2) Ctrl+T (Eller "Edit" -> "Insert Text into selection")

3) Legge til tekst, copyrightmerke, endre font, farge og størrelse om ønskelig

Endret av Bond
Skrevet (endret)
Irfanview:

1) Først markere en firkant på bildet med left museklikk

2) Ctrl+T (Eller "Edit" -> "Insert Text into selection")

3) Legge til tekst, copyrightmerke, endre font, farge og størrelse om ønskelig

Tusen takk :)

Går det an å merke flere bilder på en gang også?

Endret av Pusemor
Skrevet (endret)
Tusen takk :) Fikk det til, men teksten blir ikke lagret på bildet. Forsvinner bare........

Går det an å merke flere bilder på en gang også?

Du maa lagre bildet etterpaa. Klikk paa diskettikonet oppe til venstre. :) Kan vaere lurt aa gi det et nytt navn slik at du beholder orginalen.

Endret av MooCow
Skrevet
Du maa lagre bildet etterpaa. Klikk paa diskettikonet oppe til venstre. :) Kan vaere lurt aa gi det et nytt navn slik at du beholder orginalen.

Åja.. :klaske:

:lol:

Skrevet

Jeg anbefaler iWatermark, et kjekt lite program som kan merke hele mapper med bilder på en gang og lagrer de merkede bildene med nytt navn. Det koster litt over 100 kr, men er verdt prisen!

Kan lastes ned her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...