Litavesla Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg søkte på rentefritakelse fra lånekassen for i fjor i og med jeg gikk på attføring hele fjoråret. Jeg sendte denne søknaden i januar/februar, sammen med betalingsutsettelse for februartermin. Jeg fikk svar fra dem om at betalingsutsettelsen var i orden og i samme brevet stod det at jeg hadde rett på rentefritakelse fra i fjor, men at denne søknaden først ble behandlet når selvangivelsen kom. (husker ikke helt ordrett hva det sånn egentlig stod, men noe i den dur i allefall) Jeg sendte et brev i mai/juni og lurte på når jeg skulle få svar, men fikk samme svaret. Så da er egentlig spørsmålet mitt: Når skjer behandlingen av rentefritakelsen min? Trodde at det kanskje ble behandlet etter vi fikk skatteoppgjøret i sommer, men ingenting har skjedd. Eller er det når alle skattelistene i høst kommer ut at dette vil bli behandlet? Er frusterende å betale på et lån som du ikke ser krymper noe særlig fordi det er masse renter igjen. I allefall når jeg mest sannsynlig har rett på rentefritakelse. Noen som kan gi meg et fornuftig svar? Endret 6. oktober 2009 av Litavesla
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Kan ikke gi deg et fornuftig svar egentlig, men dersom du har betalt renter og har rett til fritak, så blir nok det trukket fra nå søknaden blir innvilget. Vil tro at de behandler det etter skatteoppgjøret nå i oktober.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå