noti Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) jeg trenger hjelp med en sjenert gutt som er tre år eldre enn meg (jeg har fått høre av mange at han er utrolig sjenert, spesielt fra søstra mi som har møtt han flere ganger på fest), han er 17 år og går da på en vidregående skole nær min ungdomskole. jeg 'møtte' han tilfeldig en torsdag, andre skoledag. vi gikk forbi hverandre, men det var ikke før jeg så han uka etter på bussholdeplassen at jeg merket at det var noe spesielt med han. med en skikkelig reseach på nettby fant jeg profilen hans der og jeg måtte selfølgelig sende han brev. så la jeg han til som venn og på msn, så snakket jeg til han der og svarene var bare ja, nei, ok, neivell osv. for ikke lenge siden kom han innom profilen min oftere og sånt, det startet allerede før jeg vinket til han (han visste at jeg skulle vinke til han). jeg har egentlig mest lyst til å bare spørre han om vi kunne møtes en gang, men er jo livredd for å bli avvist, som de fleste er. tenker altså da ikke på kino akkurat, men mer som at jeg kan fotografere han mens han skater siden han liker skating og jeg fotografering. for da virker det ikke som om jeg akkurat ber han med på en date. dessuten hadde vi sluppet å være mutters alene siden han da kan ta med seg kompisene sine som jeg da også kan fotografere og jeg kan ta med bestevennene mine. så er det jo litt enklere for oss begge (a) velvel, det er altså min tankegang, men gjerne skriv hva du mener om dette. han vet at jeg liker han, noe som kanskje er helt klart for enhver person siden jeg sa at han er fin og kommenterer bildene hans. dessuten er vennene mine så 'snille' at de har sagt at jeg liker han.. like greit egentlig. hjelp meg for jeg vet så absolutt ikke hva jeg skal gjøre! gjerne gi meg råd og tips osvosv ;p for det setter jeg pris på ^^ Endret 8. oktober 2009 av noti
Gjest Gjest_jente23_* Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 jeg trenger hjelp med en sjenert gutt som er tre år eldre enn meg. jeg har møtt han en gang, men sett han flere ganger på bussholdeplassen. heldigvis fikk jeg kontakt med han, men han er veldig sjenert og svarer sjeldent og hvis han først svarer er det som oftest korte svar som ok og ja osv. for ikke så lenge siden begynte han å komme innom profilen min på nettby oftere og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre for å få han med ut. jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre og er redd for å bli avvist. så plis hjelp meg, gi meg råd. for jeg vil gjerne bli bedre kjent med han og eventuelt kjæresten hans. Hvor gammel er han? Det er bare å spørre ham om dere skal finne på noe. Men på en måte som oppleve positivt for han. Jeg vil definitvt si at han er interessert med det utgangspunkt at han har vært inne på din profil flere ganger. Lykke til..........
Gjest Gjest_C_* Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 jeg trenger hjelp med en sjenert gutt som er tre år eldre enn meg. jeg har møtt han en gang, men sett han flere ganger på bussholdeplassen. heldigvis fikk jeg kontakt med han, men han er veldig sjenert og svarer sjeldent og hvis han først svarer er det som oftest korte svar som ok og ja osv. for ikke så lenge siden begynte han å komme innom profilen min på nettby oftere og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre for å få han med ut. jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre og er redd for å bli avvist. så plis hjelp meg, gi meg råd. for jeg vil gjerne bli bedre kjent med han og eventuelt kjæresten hans. Lurer litt på hvorfor du så gjerne vil ha han med ut? Hvis dette er det han svarer med de gangene han i det heletatt gidder å svare?.. Det høres jo ikke akkurat som om det kommer til å bli spesielt morsomt..
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Har en kompis som er sånn. Han er skrekkslagen rett og slett! Han trenger laaaang tid før han føler seg trygg på jenta, frem til da er han helt lost forelska og sitter der som et oppheng med vått dasspapir i huet! Men han er altså verdens søteste fyr og ganske pratsom og grei når man bare kommer inn på ham. Så ikke gi opp han prosjektet ditt, (kanskje det er kameraten min!) Be ham på kino. Der trenger dere ikke snakke så mye, og etterpå kan dere snakke om filmen!
noti Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2009 Hvor gammel er han? Det er bare å spørre ham om dere skal finne på noe. Men på en måte som oppleve positivt for han. Jeg vil definitvt si at han er interessert med det utgangspunkt at han har vært inne på din profil flere ganger. Lykke til.......... han er 17 år og jeg da 14. jepp, kanskje det. siden han liker skating, så tenkte jeg kanskje på å spørre han om jeg kan fotografere han mens han skater en gang, mn er ikke sikker på hvordan jeg skal spørre akkurat : p kanskje det (a) tusen takk for svar ; p
noti Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2009 Lurer litt på hvorfor du så gjerne vil ha han med ut? Hvis dette er det han svarer med de gangene han i det heletatt gidder å svare?.. Det høres jo ikke akkurat som om det kommer til å bli spesielt morsomt.. har egentlig ikke noe godt svar på det egentlig. jeg liker han kjempegodt og han virker jo veldig snill og morsom ; p vel, han er jo sjenert så.. mn uansett hadde det jo forbedret seg med tiden : p
noti Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2009 Har en kompis som er sånn. Han er skrekkslagen rett og slett! Han trenger laaaang tid før han føler seg trygg på jenta, frem til da er han helt lost forelska og sitter der som et oppheng med vått dasspapir i huet! Men han er altså verdens søteste fyr og ganske pratsom og grei når man bare kommer inn på ham. Så ikke gi opp han prosjektet ditt, (kanskje det er kameraten min!) Be ham på kino. Der trenger dere ikke snakke så mye, og etterpå kan dere snakke om filmen! haha ; p ja, det kan jo godt hende.. hvor gammel er kameraten din da? ja, det er som oftest bedre når man blir kjent med han, mn for meg er det jo veldig vanskelig. jeg har bare sørget for at han vet hvordan jeg ser ut på ekte og ikke bare på bilder fra nettby liksom ; p jeg sa til han at jeg skulle vinke til han når jeg så han og jeg gjorde det forrige onsdag ^^ han vet jo at jeg liker han, mn han tror sikkert helt klart at jeg er desperat, noe som jeg er langt ifra. kanskje jeg gjør det en gang. fikk en idè igår. siden han liker skating og jeg fotografering, tenkte jeg sånn at jeg spør han om jeg kan fotografere han en gang når han skater ; p mn det spørs jo om jeg tørr å spørre om det ; d
Gjest proff fotograf Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 han er 17 år og jeg da 14. jepp, kanskje det. siden han liker skating, så tenkte jeg kanskje på å spørre han om jeg kan fotografere han mens han skater en gang, mn er ikke sikker på hvordan jeg skal spørre akkurat : p kanskje det (a) tusen takk for svar ; p Si at du er hobbyfotogaf, og at du har veldig lyst på å øve deg på å ta skatebilder. Etterpå kan dere gå til en pc å se på resultatene sammen, og se hvilke triks som ser bra ut. Kanskje ser du at du nesten har fått til noe veldig fint, og så spør du om dere kan øve mer på det i morgen.
kissmequick Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg mener ikke å være slem, men det kan jo også være at han ikke svarer mye fordi han synes du er litt ung for han? Føler meg litt falsk nå, siden jeg er sammen med en tre år yngre gutt, som også er det mest sjenerte mennesket jeg har møtt, men tre år kan være ganske mye på din alder. Bortsett fra det, spør om han vil bli med på noe, gå tur med bikkja etc. Hvis han blir med på noe 'kjedelig' med bare deg så er det ett relativt sikkert tegn på at han er intressert, og da vet du jo det, og kan være mer frempå uten å være redd for å drite deg ut. Ikke kom med unnskyldninger for å spørre (venninna mi ble syk / jeg mista bikkja i skogen) bare spør, rett ut når dere er alene sammen, 'vil du være med på ...' Sier han nei, ja da sier han nei, men sier han ja så vet du jo. Og ikke gjør noe du ikke vil og sånt. (/moralpreken av) Lykke til
noti Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg mener ikke å være slem, men det kan jo også være at han ikke svarer mye fordi han synes du er litt ung for han? Føler meg litt falsk nå, siden jeg er sammen med en tre år yngre gutt, som også er det mest sjenerte mennesket jeg har møtt, men tre år kan være ganske mye på din alder. Bortsett fra det, spør om han vil bli med på noe, gå tur med bikkja etc. Hvis han blir med på noe 'kjedelig' med bare deg så er det ett relativt sikkert tegn på at han er intressert, og da vet du jo det, og kan være mer frempå uten å være redd for å drite deg ut. Ikke kom med unnskyldninger for å spørre (venninna mi ble syk / jeg mista bikkja i skogen) bare spør, rett ut når dere er alene sammen, 'vil du være med på ...' Sier han nei, ja da sier han nei, men sier han ja så vet du jo. Og ikke gjør noe du ikke vil og sånt. (/moralpreken av) Lykke til tror nok ikke at han syns jeg er for ung, mnmn ; p haha, det gjør ikke noe ^^ for å si det sånn syns jeg ikke at to-tre år er noen stor forskjell akkurat, hadde det vært over 5-6 så hadde jeg skjønt det. det er litt vanskelig for meg å ta kontakt med han siden min eneste sjanse er enten på nettby eller på bussholdeplassen en tirsdag (de slutter samme tid som oss på tirsdager) og jeg kjenner han ikke direkte. har snakket med han noen ganger, mn som sagt bare fått svar som ja, ok, javell, såklart. dessuten bor han ett stykke unna meg, eller, han bor rettere sagt i nærheten av byen (vet ikke helt hvor akkurat) mens jeg bor langt utpå landsbygda ; d
noti Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2009 Si at du er hobbyfotogaf, og at du har veldig lyst på å øve deg på å ta skatebilder. Etterpå kan dere gå til en pc å se på resultatene sammen, og se hvilke triks som ser bra ut. Kanskje ser du at du nesten har fått til noe veldig fint, og så spør du om dere kan øve mer på det i morgen. tusen takk ; p vel, kan jo prøve :b for på den måten kan man jo bli kjent og, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 da jeg var 17 ville en jente på 14 vært helt uaktuell. Han er jo nesten myndig og voksen, mens du fortsatt går i 8.-9.klasse? Hadde følt meg som en pedofil. Tror heller du bør se etter gutter på egen alder. Først når du er 16 kan du se etter gutter som er noen år eldre, ellers er det vel faktisk ulovelig?
Gjest Jo Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Hei Jeg prøver ikke å være slem eller noe, men prøver bare å være ærlig nå. Jeg er selv 17 og vet at mine kompiser på samme alder aldri kunne blitt sammen med noen på grunnskolen. Det skjer faktisk ganske mye fra man er 14 til man er 17;) Og det at han svarer på kjappt trur jeg egentlig er en snill måte å avvise deg på. Bruker den måten selv, og de fleste forstår;) Mine kompiser gleder seg over å snart kjøre opp og snakker om den fina dama de lå med i helga. Trur ingen av de hadde vært stolt over å være med ei jente som akkurat ble færdig med barneskolen og fortsatt hadde innetid. Det er så klart ikke alle som er som mine kompiser, men sier bare sånn som jeg oppfatter de fleste. Trur nok du ska holde det de de kjekke gutta i 10. enda en stund, men så klart, lykke til
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Jeg er 17 år og ville ikke blitt sammen med ei jente på 14. Det året han tippet 16-17 ble interessen for 14-åringer sannsynligvis meget liten.. Men nå snakker jeg bare av egen erfaring. Kan ha noe med den barnslige oppførselen enkelte 14-åringer har.. Kan også ha noe med boblejakkene og oversminkede tryner å gjøre også.. PÅ EN ANNEN SIDE: Det at han svarer "ja, nei og javell" osv.. kan ha noe med at han er nervøs/redd og ikke vil si feile ting til deg. Jeg er også litt sjenert og har pratet med jenter som jeg liker dritgodt på msn og bare endt med at jeg har svart "Hehe, kult" osv. og ikke sagt noe mer liksom.. Så trenger ikke nødvendigvis være at han ikke er interessert i deg. Om du tar han med på fotografering med kompisene hans og dine venninner kan det ende opp med at dere tar bilder, og gutten blir med kompisene dine etterpå. Ikke sikkert dere får prata så mye.. Vet liksom ikke helt hva jeg skal foreslå hva dere kan gjøre.. Kino blir nesten ingenting prat og kan ende med at dere stikker hjem til dere selv etter filmen.. Kan forsåvidt hende en av dere foreslår å stikke å kjøpe burger eller noe etter filmen. Gutter er glad i burgere, så det er jo en idè. Her i bygda har vi en klubb som de fleste ungdommer treffes i.. Et lite hus, så man er nær hverandre hele tiden. Tvinges nesten til å bli bedre kjent med hverandre.. Siden han bor i en by er det ikke sikkert at det funker så bra.. Hadde jeg vært deg, ville jeg spurt han på msn noe i denne duren.. "Du har ikke lyst å bli med på kino i kveld? Kanskje stikke på sjappa å kjøpe burger etterpå... Om du har lyst da.. ;o" Du MÅ ta sjanser. Enten kommer han med en dårlig unnskyldning om at han ikke kan (da er han ikke interessert, med mindre unnskyldningen var jævlig god) eller så sier han "Ja, det kan vi sikkert." Gå rett på sak, så finner du ut om han liker deg også. Hilsen litt sjenert gutt på 17.
noti Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. oktober 2009 da jeg var 17 ville en jente på 14 vært helt uaktuell. Han er jo nesten myndig og voksen, mens du fortsatt går i 8.-9.klasse? Hadde følt meg som en pedofil. Tror heller du bør se etter gutter på egen alder. Først når du er 16 kan du se etter gutter som er noen år eldre, ellers er det vel faktisk ulovelig? jeg går i niende og er faktisk langt ifra barnslig. er eldre en storesøstra mi på 17 i oppførsel ;p gutter på min egen alder er langt ifra intressante, for de er barnslige de.. det er nok ikke ulovelig, mn hadde det vært 20 ellerno' hadde det nok vært det
noti Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 10. oktober 2009 Hei Jeg prøver ikke å være slem eller noe, men prøver bare å være ærlig nå. Jeg er selv 17 og vet at mine kompiser på samme alder aldri kunne blitt sammen med noen på grunnskolen. Det skjer faktisk ganske mye fra man er 14 til man er 17;) Og det at han svarer på kjappt trur jeg egentlig er en snill måte å avvise deg på. Bruker den måten selv, og de fleste forstår;) Mine kompiser gleder seg over å snart kjøre opp og snakker om den fina dama de lå med i helga. Trur ingen av de hadde vært stolt over å være med ei jente som akkurat ble færdig med barneskolen og fortsatt hadde innetid. Det er så klart ikke alle som er som mine kompiser, men sier bare sånn som jeg oppfatter de fleste. Trur nok du ska holde det de de kjekke gutta i 10. enda en stund, men så klart, lykke til *kremt*.. for det første er det ingen kjekkaser i tiende og hvem har sagt noe om han svarte raskt eller ikke?.. selfølgelig, jeg skjønner jo det. du kjenner ikke meg, så du kan ikke si at han feks ikke kan skryte av at han har hatt seg med ei fin jente. kjenner mange fra mitt trinn som er med vidregående gutter såeh ! jappjapp ,
noti Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #17 Skrevet 10. oktober 2009 Hei. Jeg er 17 år og ville ikke blitt sammen med ei jente på 14. Det året han tippet 16-17 ble interessen for 14-åringer sannsynligvis meget liten.. Men nå snakker jeg bare av egen erfaring. Kan ha noe med den barnslige oppførselen enkelte 14-åringer har.. Kan også ha noe med boblejakkene og oversminkede tryner å gjøre også.. PÅ EN ANNEN SIDE: Det at han svarer "ja, nei og javell" osv.. kan ha noe med at han er nervøs/redd og ikke vil si feile ting til deg. Jeg er også litt sjenert og har pratet med jenter som jeg liker dritgodt på msn og bare endt med at jeg har svart "Hehe, kult" osv. og ikke sagt noe mer liksom.. Så trenger ikke nødvendigvis være at han ikke er interessert i deg. Om du tar han med på fotografering med kompisene hans og dine venninner kan det ende opp med at dere tar bilder, og gutten blir med kompisene dine etterpå. Ikke sikkert dere får prata så mye.. Vet liksom ikke helt hva jeg skal foreslå hva dere kan gjøre.. Kino blir nesten ingenting prat og kan ende med at dere stikker hjem til dere selv etter filmen.. Kan forsåvidt hende en av dere foreslår å stikke å kjøpe burger eller noe etter filmen. Gutter er glad i burgere, så det er jo en idè. Her i bygda har vi en klubb som de fleste ungdommer treffes i.. Et lite hus, så man er nær hverandre hele tiden. Tvinges nesten til å bli bedre kjent med hverandre.. Siden han bor i en by er det ikke sikkert at det funker så bra.. Hadde jeg vært deg, ville jeg spurt han på msn noe i denne duren.. "Du har ikke lyst å bli med på kino i kveld? Kanskje stikke på sjappa å kjøpe burger etterpå... Om du har lyst da.. ;o" Du MÅ ta sjanser. Enten kommer han med en dårlig unnskyldning om at han ikke kan (da er han ikke interessert, med mindre unnskyldningen var jævlig god) eller så sier han "Ja, det kan vi sikkert." Gå rett på sak, så finner du ut om han liker deg også. Hilsen litt sjenert gutt på 17. først må jeg si, jeg har ikke boblejakke, jeg har en normal vinterjakke i fargen svart og bruker ikke mye sminke. holder meg helst til en normal og naturlig look. dessuten er jeg ikke så barnslig og idiotisk som en vanlig fjortenåring er.. jeg hater nemlig sånne (aa) japp, såeh.. han kan altså være intressert imeg ; p wow ^^ haha, vet jo at det er normalt, mn litt sånn irriterende da ;d mn som sagt er han jo sjenert og jeg er kanskje den eneste som har lagt merke til han.. jeg vet ikke jeg altså ^^ skjønner, mnmn.. uansett så er det ikke noe skatevær her lengre siden det snør osv -.-' så da blir det sikkert kino jeg spør han om (a) mhm, mn så er nå ikke akkurat jeg nå hypp på å spise en burger foran folk heller, mnmn.. da kan jo han kjøpe seg mat mens jeg ditcher maten ^^ vi har det her også, mn den er jo i det området jeg bor i og ikke i nærheten av han idet hele tatt så.. tror jeg må spørre han på nettby siden han ikke er på msn i det hele tatt :b jeppjepp, skal ta sjansen ganske snart, må bare koble meg sammen til å være normal så jeg ikke skriver for mye som jeg gjerne gjør når jeg blir nervøs.. ^^ vel, tusen takk for at du er den eneste av de siste som svarte på innlegget mitt uten å kjøre på om pedofili osv (a) du var mye til hjelp :d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå