Gjest Gjest_mha_* Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har gåt på diett de siste mndene. I gjennomsnitt har jeg gått ned 400-500 gram og er veldig fornøyd med det. Denne uka gikk jeg OPP 400 gram. Enda jeg trente mer og spiste stort sett det samme. Jeg registrerer alle kaloriene og jeg gikk over "budsjett" 2 dager. Likevel kan jeg ikke forstå at jeg skal gå opp. Jeg har jo ikke spist 3000kcal mer en budsjett. Så sier ei venninne av meg at man veier mer når man er støl, og det var jeg på veiedagen. Stemmer dette? eller er det bare en "unnskyldning for de som ikke klarer å gå ned"???
Kenneth199 Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Selv veier jeg 70kg. Vekten min kan variere mellom 68-72kg morgen til morgen. Hvis jeg dehydrerer meg selv på en dag så veier jeg ca 66-67kg. Så min konklusjon er at det er vannvekt.
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Ikke for å tråkke på suksessen din eller noe, men 400 gram er ikke så mye å gå verken opp eller ned, for det er helt normalt å variere noen 100 gram, ja til og med rundt kiloen. Nei, man veier ikke noe mer når man er støl. Mål heller cm. Det sier mye mer om hvor mye slankere du har blitt enn vekta gjør.
Suzy Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Hvor pussig det enn høres så kan venninna di ha rett i at man veier mer når man er støl - musklene er mer væskefyllte - altså lagrer du litt mer vann i kroppen enn ellers. Det er derimot ikke så mye og vanlig variasjon fra dag til dag kan fort være en kilo uansett - det kan jo være vannansamlinger i forbindelse med mens osv
Stellia Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Stemmer det, Suzy. Tæring på muskler (dvs. styrketrening) gjør at kroppen binder vann til musklene.
Chanel.No5 Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Det som utgjør dette er vann, avnhengig om du spiser litt mer eller mindre karbs pluss toalettbesøk (beklager å måtte bringe det opp )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå