Gå til innhold

Gave til fadderbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et nytt nydelig fadderbarn! :)

Dette nye fadderbarnet er søskenbarnet mitt, og jeg har ikke brukt å kjøpe julegaver til søskenbarn før, men jeg synes det er naturlig å kjøpe gave til han.

Han har en søster på 3, må jeg kjøpe noe til henne også da? Og må jeg i så tilfelle kjøpe noe til min onkels 3 små også slik at det blir likt for alle søskenbarna på den siden av familien? (feirer jul sammen)

Jeg mener forøvrig ikke ''må jeg kjøpe'' i direkte forstand, for man må jo aldri..men i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått et nytt nydelig fadderbarn! :)

Dette nye fadderbarnet er søskenbarnet mitt, og jeg har ikke brukt å kjøpe julegaver til søskenbarn før, men jeg synes det er naturlig å kjøpe gave til han.

Han har en søster på 3, må jeg kjøpe noe til henne også da? Og må jeg i så tilfelle kjøpe noe til min onkels 3 små også slik at det blir likt for alle søskenbarna på den siden av familien? (feirer jul sammen)

Jeg mener forøvrig ikke ''må jeg kjøpe'' i direkte forstand, for man må jo aldri..men i alle fall.

Jeg har to kusiner som er faddere på mitt yngste barn. Ingen av de gir gaver til søsken, og det er helt ok. De får jo fra sin gudmor og gudfar!

Skrevet

Jeg synes ikke du trenger å kjøpe gave til andre enn fadderbarnet ditt. Søsknene hans har sikkert faddere de får gaver av de også.

Skrevet

Jeg har et fadderbarn, og gir gave til søskene også. _ Men det er fordi venninnen min og jeg har blitt enig om å gi til hverandres barn. Jeg gir ekstragaver bare til fadderungen min, og skriver kort til henne.

Poenget mitt er at du bør gjøre det du har lyst til. Gjerne bare gi til fadderungen. Det er vel det som er det naturlige, tenker jeg.

Gutten min på 5 har aldri reagert på at halvsøstra (stedatteren min) får gaver fra venninnene sine, fra sine besteforeldre (som ikke er hans), faddere eller andre. Og hvis han en dag sier noe, vil jeg bare forklare at hun får fra dem, fordi de har et forhold til henne,- mens han får fra sine faddere og venner, fordi de er fadderne og vennen hans.

Tror ikke unger tenker så mye over dette/ legger så mye merke til hvem andre får pakker fra.

Skrevet
Tror ikke unger tenker så mye over dette/ legger så mye merke til hvem andre får pakker fra.

Det tror ikke jeg heller... Hvis man feier jul sammen med (stor)familien er det vanskelig nok for oss voksne å prøve å huske hvem som fikk hva fra hvem..... :fnise:

Skrevet

Hehe ;) det er bra!

Husker at jeg og søsteren min tenkte over det da vi var små..men vi har forskjellige fedre, så det var kanskje litt mange familiemedlemmer å holde styr på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...