Gå til innhold

Dårlige opplevelser hos frisøren

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_julie_*
Skrevet (endret)

Hadde nylig en skikkelig dårlig opplevelse hos friøren, så da blir man litt skeptisk.. Tok striper i mørkt og lyst - det endte med å bli en misfarget, kommuneblond variant.. (jeg har naturlig lysblondt hår) Og dette betalte jeg 2400 kr for (klipp, kur og striping). Tror ikke jeg overdriver når det gjelder at resultatet ble dårlig - venninner lurte på hva i all verden jeg hadde gjort med håret mitt... :sukk:

Ble utrolig skuffet.. særlig siden dette var hos xxxx på Grensen, som jo er velkjent for kvalitet.. Gikk tilbake noen uker etter og ba om å få bleke håret lyst igjen, og betalte 1200 kr for det. Frisør-regninga kom altså på 3.600 kroner! Grøss og gru! Hadde lyst til å klage (eller ihvertfall be om rabatt på farging nummer to, men turde ikke spørre - er ikke god på sånt.) Noen med lignende opplevelser?

Og enda viktigere: Noen som har en god frisør i Oslo sentrum å anbefale? Har hørt at Magic på Oslo city og Nikita Byporten skal være bra, noen som har erfaringer?

Endret av Mette
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang du opplever noe sånt (håper du slipper da) så syntes jeg du skal klage. Du har din fulle rett til å klage hod frisøren! Om du ikke får gratis fiksing, så skal du iallefall få det billigere!

Håper du slipper å oppleve noe sånt igjen!

Gjest Gjest_julie_*
Skrevet
Neste gang du opplever noe sånt (håper du slipper da) så syntes jeg du skal klage. Du har din fulle rett til å klage hod frisøren! Om du ikke får gratis fiksing, så skal du iallefall få det billigere!

Håper du slipper å oppleve noe sånt igjen!

Helt enig med deg, jeg burde ha klagd! og det skal jeg gjøre om det blir en neste gang (men tror ikke jeg kommer til å tørre å farge håret mitt på laang tid fremover...) Men da jeg satt i stolen for andre gang, var jeg aller mest oppsatt på at hun skulle gjøre en så god jobb som mulig - så jeg smilte og var så hyggelig jeg bare kunne. Men jeg kunne jo ha tatt den samtalen etterpå - men det turde jeg ikke..

Håret er så utrolig viktig for hvordan man føler seg... Følte meg forferdelig med misfarget hår.. Til dere som har funnet en frisør dere er toppfprnøyd med: hold på denne!! :)

Skrevet

Det er selvsagt kjipt å komme tilbake å klage på resultatet, men uten at du har gitt dem sjanse til å rette opp i det synes jeg egentlig ikke du skal dømme dem nedenom og hjem og henge denne frisøren ut ved navn. Resultatet burde ideelt sett blitt som du ønsket ved første forsøk, men det er flere ting som gjør at man kan få et dårlig resultat. Frisøren kan ha gjort en dårlig jobb, misforståelse mellom frisør og kunde kan ha gjort at det har blitt blandet feil farger, kunden kan selv ha pekt på farger som viser seg å ikke kle en, frisøren kan ha tatt feil farge/blandet feil, latt fargen sitte i for kort/for lenge, håret ditt kan ha reagert rart på fargen...

Hvis ikke håret helt åpenbart er grusomt (flekkete, ujevnt, grønt e.l.) er det åpenbart at frisøren skal fange opp at du er misfornøyd når du går fra frisøren første gang. Alle frisører jeg har vært hos har spurt meg om "Er du fornøyd?" eller lignende etter klipp/farge, og får man da ja til svar så har de egentlig gjort sitt.

Kommer kunden tilbake å klager så er hvertfall min erfaring at dette tas imot på en greit måte og at man gratis, eller hvertfall veldig rimelig, får rettet opp i det.

Gjest Gjest_julie_*
Skrevet
Det er selvsagt kjipt å komme tilbake å klage på resultatet, men uten at du har gitt dem sjanse til å rette opp i det synes jeg egentlig ikke du skal dømme dem nedenom og hjem og henge denne frisøren ut ved navn. Resultatet burde ideelt sett blitt som du ønsket ved første forsøk, men det er flere ting som gjør at man kan få et dårlig resultat. Frisøren kan ha gjort en dårlig jobb, misforståelse mellom frisør og kunde kan ha gjort at det har blitt blandet feil farger, kunden kan selv ha pekt på farger som viser seg å ikke kle en, frisøren kan ha tatt feil farge/blandet feil, latt fargen sitte i for kort/for lenge, håret ditt kan ha reagert rart på fargen...

Hvis ikke håret helt åpenbart er grusomt (flekkete, ujevnt, grønt e.l.) er det åpenbart at frisøren skal fange opp at du er misfornøyd når du går fra frisøren første gang. Alle frisører jeg har vært hos har spurt meg om "Er du fornøyd?" eller lignende etter klipp/farge, og får man da ja til svar så har de egentlig gjort sitt.

Kommer kunden tilbake å klager så er hvertfall min erfaring at dette tas imot på en greit måte og at man gratis, eller hvertfall veldig rimelig, får rettet opp i det.

Enig med deg - dumt av meg å nevne navnet hennes. Har sendt mail til KG nå, og bedt dem fjerne det. Beklager det.

Når jeg kom tilbake, sa jeg at jeg syntes fargen var blass og livløs, og at jeg ikke trivdes med den. "Det er da ikke noe galt med fargen", sa hun bare da. Mulig jeg burde vært enda tydeligere / hardere...

Et annet moment, er at jeg ba henne anbefale noe hun trodde ville bli fint til meg. Da foreslo hun slike striper. Er en slik kommunegrå farge det beste hun klarer å gjøre med blondt hår, så vet ikke jeg.. Hvem som helst kunne se at det ikke ble bra, så jeg synes hun burde beklaget seg og i det minste tilbudt rabatt... Uansett, synd å bruke 2400 kr hos frisøren - og etterpå fastslå at håret så bedre ut før frisørbesøket - noe både samboeren og venninner var helt enige i..

takk for gode innspill :)

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale Magic.

Jeg skulle bleke etterveksten, og den ble mye lysere enn resten av håret.

Istedet for å innrømme at han hadde gjort en feil sa han at det var kjempefint og akkurat slik det skulle være.

Gjest Gjest_julie_*
Skrevet
Jeg vil ikke anbefale Magic.

Jeg skulle bleke etterveksten, og den ble mye lysere enn resten av håret.

Istedet for å innrømme at han hadde gjort en feil sa han at det var kjempefint og akkurat slik det skulle være.

Huff, så kjipt... dumt når de gjør en feil, og så bare prøver å glatte over det... er jo rimelig dyrt å farge håret hos frisøren også. Tror nesten jeg har bestemt meg for å spare ut min naturlige hårfarge, jeg.. blir lett endel problemer med farging hos frisøren, har jeg forstått.. Klipp har jeg derimot stort sett alltid blitt fornøyd med.

Noen som har andre salonger i Oslo å anbefale?

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Jeg er veldig glad i Andreas som jobber på Leslie på Byporten.

Han er både hyggelig og kan jobben sin.

Skrevet
Jeg er veldig glad i Andreas som jobber på Leslie på Byporten.

Han er både hyggelig og kan jobben sin.

Søkte litt på nettet, og virker som om mange er fornøyde med Leslie.. kanskje jeg skal prøve der neste gang. men er det ikke ganske dyrt?

Skrevet

Noen andre med dårlige opplevelser hos frisøren? Synes det er utrolig hvor dårlig servicen kan være enkelte steder - og til skyhøye priser :sukk:

• 1 måned senere...
Skrevet
Noen andre med dårlige opplevelser hos frisøren? Synes det er utrolig hvor dårlig servicen kan være enkelte steder - og til skyhøye priser :sukk:

Ja, her er min ekstremt dårlige opplevelse:

Jeg skulle farge etterveksten min hos en frisør jeg brukte da jeg satt på extentions. Tenkte det var greit å bruke denne frisøren, da hun virket hyggelig den første ganga jeg møtte henne og satt på hår+ at andre skrøt av henne.

Jeg bestilte time og møtte opp. Da jeg kom inn i salongen hadde hun tatt feil av dagene, og skrevet meg opp på feil dag, men lurte på om hun andre dama i salongen kunne farge bunnen. Helt grait sa jeg(tenkte at det blir vel fint uansett hvem som farger etterveksten)

Jeg satt meg ned i stolen og damen begynte å farge håret mitt. Vi begynte å prate og jeg spurte om hun hadde jobbet lenge på den salongen(hun var litt klumsete, derfor spurte jeg på en hyggelig måte, hun reagerte ikke på det?

-"nei, altså, jeg hjelper bare Lise av å til(Hun som eier salongen) -Jeg er ikke utdanna frisør, men driver bare med det på hobbybasis. det er gøy synes jeg"

Da ble jeg skeptisk...

Hun smørte i fargen bare i toppen av hodet(!) og satt fra seg skåla... da spurte jeg om hun ikke skulle ta resten av hodet, men fikk til svar at Lise hadde bare sagt det var bunnen som skulle farges.. Heldigvis grep Lise inn når hun hørte dette og sa at hun skulle ta HELE bunnen.. Så gjorde hun det.. men overså mange flekker!

Det virka som hun brukte så lite farge som mulig... Og da hun var ferdig med meg så begynte hun å farge sitt eget hår med fargen som var igjen!!(vi hadde samme hårfarge)

Tiden kom for å skylle håret og det gjorde hun, shamponerte håret kun 1 gang og klatta på litt balsam. Fargen ble ikke helt skylt ut..

Og sa tørka hun håret mitt med håndkle, fulgte meg til stolen, gav meg føneren og sa at jeg måtte føne det selv, for nå måtte Lise skylle ut fargen som hun hadde i håret...

Dette betalte jeg full pris for + at noen deler av bunnen ikke ble farga. Folk kommenterte til og med at de kunne se at noe ikke var farga...

Jeg tenkte å klage, ringte salongen, men hver gang jeg spurte etter Lise var hun aldr der....

Aldri om jeg går der igjen!

Skrevet
Ja, her er min ekstremt dårlige opplevelse:

Jeg skulle farge etterveksten min hos en frisør jeg brukte da jeg satt på extentions. Tenkte det var greit å bruke denne frisøren, da hun virket hyggelig den første ganga jeg møtte henne og satt på hår+ at andre skrøt av henne.

Jeg bestilte time og møtte opp. Da jeg kom inn i salongen hadde hun tatt feil av dagene, og skrevet meg opp på feil dag, men lurte på om hun andre dama i salongen kunne farge bunnen. Helt grait sa jeg(tenkte at det blir vel fint uansett hvem som farger etterveksten)

Jeg satt meg ned i stolen og damen begynte å farge håret mitt. Vi begynte å prate og jeg spurte om hun hadde jobbet lenge på den salongen(hun var litt klumsete, derfor spurte jeg på en hyggelig måte, hun reagerte ikke på det?

-"nei, altså, jeg hjelper bare Lise av å til(Hun som eier salongen) -Jeg er ikke utdanna frisør, men driver bare med det på hobbybasis. det er gøy synes jeg"

Da ble jeg skeptisk...

Hun smørte i fargen bare i toppen av hodet(!) og satt fra seg skåla... da spurte jeg om hun ikke skulle ta resten av hodet, men fikk til svar at Lise hadde bare sagt det var bunnen som skulle farges.. Heldigvis grep Lise inn når hun hørte dette og sa at hun skulle ta HELE bunnen.. Så gjorde hun det.. men overså mange flekker!

Det virka som hun brukte så lite farge som mulig... Og da hun var ferdig med meg så begynte hun å farge sitt eget hår med fargen som var igjen!!(vi hadde samme hårfarge)

Tiden kom for å skylle håret og det gjorde hun, shamponerte håret kun 1 gang og klatta på litt balsam. Fargen ble ikke helt skylt ut..

Og sa tørka hun håret mitt med håndkle, fulgte meg til stolen, gav meg føneren og sa at jeg måtte føne det selv, for nå måtte Lise skylle ut fargen som hun hadde i håret...

Dette betalte jeg full pris for + at noen deler av bunnen ikke ble farga. Folk kommenterte til og med at de kunne se at noe ikke var farga...

Jeg tenkte å klage, ringte salongen, men hver gang jeg spurte etter Lise var hun aldr der....

Aldri om jeg går der igjen!

Så¨inn i granskauen sjokkerende uprofft!!! At en frisør kan tillate seg å la uproffe folk hjelpe til i salongen sin, trodde liksom man helst skulle være ute etter det beste ryktet, og da IKKE gjøre slike idiotiske ting som dette her mot sine kunder! :sjokk: :sjokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...