Edie Skrevet 8. oktober 2009 #21 Skrevet 8. oktober 2009 Leste et annet sted at det var en som sendte inn sju flasker (fem små og to store), og det kom på 21,- i porto når de sendte i b-post.. Trodde man måtte sende minst så så mange brev jeg (20 eller noe) for å kunne sende det som B-post? (og dessuten tar det jo mye lengre tid) Jeg har bare lyst til å gi deg en klem, jeg. Jeg synes det er utrolig trist at "ammehysteriet" (sagt med en viss ambivalens) her til lands skal gi nybakte mødre dårlig samvittighet når de ikke får til ammingen. Amming er vel og bra, for all del, men går det ikke så går det ikke, og at man da skal sitte med dårlig samvittighet i tillegg er ille. Den godese Nylander er litt mye av det gode til tider. Sier meg forøvrig enig med gjesten som svarte deg. Og du er overhodet ikke den eneste som har flasker og smokker med BPA, det ser man tydelig både her og på mange andre fora! Takk! Hormoner i lange baner..
villkatt Skrevet 8. oktober 2009 #22 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) De koppene er bpa-frie. Pumpen er ikke nødvendig å sende inn, fordi bpa kun frigjøres ved oppvarming, og melken som kommer ut fra brystet er ikke varm nok. Jeg sjekket opp Avent brystpumpen min mot det som står på nettsidene til Avent, og min er ikke BPA-fri. (Merket SCF 290/12.) Jeg ringte inn til Avent og fikk bekreftet at den og oppbevaringsettet var ufarlig å bruke Edit: Jeg ringte strengt tatt Midelfart Sonesson, og ikke Avent da Endret 8. oktober 2009 av villkatt
LilBlossom Skrevet 8. oktober 2009 #23 Skrevet 8. oktober 2009 BPA'en er farlig når flaskene blir oppvarmet, så brystpumpe og lignende er ikke farlig, nei. Og de anbefaler å sende flaskene i to omganger hvis det er snakk om at man bruker flaskene til daglig, slik at man ikke er uten. Og 21 kr i B-post er mye billigere enn å kjøpe nye flasker. Og du trenger ikke å føle skyldfølelse for at du ikke ammer, Aricept. Her i huset gikk også ammingen gale etter fødselen, og skammen over det gjorde at jeg søkte hjelp for sent. Men jeg har en rask og frisk 4 mnd gammel gutt, som aldri har hatt så mye som en snottete nese så langt.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #24 Skrevet 9. oktober 2009 Er det bare avent som tar tilbake og gir nye flasker i retur?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå