Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Har dere kastet flasker og slikt?

Jeg har ikke gjort det er det dumt av meg å ikke gjøre det?

Synst det er litt hysteri rundt dette her.

Hva mener dere?

Skrevet (endret)

Jeg har lest et sted at ihvertfall Avent tar BPA-holdige flasker i retur og at man får en uten BPA i stedet. Husker ikke hvor jeg så det, bare...

Vi bruker svært lite flaske og de vi har brukt er uten BPA (Medela sine), men vi kastet MAM Air-smokkene og erstattet dem med MAM Ulti.

Akkurat når det gjelder hormonhermende stoffer får jeg heller være litt hysterisk, jeg synes det er skummelt og har lenge unngått de fleste produkter med eksempelvis parabener. Burde sikkert fått med meg det med BPA tidligere, men det gjorde jeg altså ikke. Lillejenta har neppe fått varige mén, men vi kommer til å unngå produkter med BPA fremover.

Endret av *Joyce*
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Har selvfølgelig sluttet å bruke det, og har pakket det i en eske som skal sendes i retur.

Jeg ønsker ikke ta noen sjanser på min datters vegne, så da får jeg heller kalles hysterisk. Når hun er gammel nok til å forstå konsekvenser skal hun få velge selv (da bruker hun ikke flakser da men).

Nå har de heldigvis tatt alle disse varene ut av butikkene også.

Når dete faktisk er forbudt i så mange land, sier noe om hvor skadelig det kan være, så jeg mener det er å gamble med egne barn om man ikke hører på anbefallingene.

Skrevet (endret)

Jeg har kastet den ene smokken som inneholdt bpa..

Her kan man forresten sende inn avent flaskene:

Midelfart Sonesson AS

Drammensveien 134,

Postboks 144 Skøyen

0212 Oslo

Merk pakken med "Retur Avent" og det er kun selve flasken som skal sendes inn.. Ikke skru korken og flasketuten...

Flaskene må også være under 2år, du kan ikke sende inn de som det står "made in england" på nederst..

Endret av Aftensol
Skrevet

Jeg skal sende mine flasker i retur og har kjøpt et par nye som er Bta-frie. Synes ikke det er hysteri, dette er tross alt gift.

Gjest Gjest_maren_*
Skrevet

Alle avent flaskene mine står det made in england på. Har kjøpt dei på butikker her i norge. Trudde det stod made in England på alle jeg..

Når en sender dem inn får en nye då eller?

Skrevet
Alle avent flaskene mine står det made in england på. Har kjøpt dei på butikker her i norge. Trudde det stod made in England på alle jeg..

Når en sender dem inn får en nye då eller?

På mine står det Avent og phillips nederst, og mellom målestreken står det made in england. Disse er ikke bpa-frie, og kan sendes inn. De nye flaskene står det ikke phillips på.

Skrevet

Vi har ikke byttet enda. Av den enkle grunn at vi ikke har råd før jeg får lønning. Vi har flaske barn og bytte ut 12-15 flasker blir tusenlappen. De bpa-frie fra Avent var jo mye dyrere enn de andre. Vil helst slippe å bytte merke, da vi har microsterilisator og alt utsyr fra pumpe osv som passer til Avent.

Men hva er dette med å sende inn? Får man noe penger igjen, eller?

Skrevet
Vi har ikke byttet enda. Av den enkle grunn at vi ikke har råd før jeg får lønning. Vi har flaske barn og bytte ut 12-15 flasker blir tusenlappen. De bpa-frie fra Avent var jo mye dyrere enn de andre. Vil helst slippe å bytte merke, da vi har microsterilisator og alt utsyr fra pumpe osv som passer til Avent.

Men hva er dette med å sende inn? Får man noe penger igjen, eller?

Man får tilsendt nye i retur... :)

Skrevet

Hvor lang tid tar det da? Kan jo ikke være uten flasker...

Vi har 15 flasker, må ha 12 stk i hus. Går 6 om dagen, tar et døgn å tørke. Må sende inn tre og tre da.. Kjøpe fem esker og fem porto.. Æsj. Føler meg skikkelig drittmamma som ikke gidder engasjere meg mer med dette.

Skrevet
Hvor lang tid tar det da? Kan jo ikke være uten flasker...

Vi har 15 flasker, må ha 12 stk i hus. Går 6 om dagen, tar et døgn å tørke. Må sende inn tre og tre da.. Kjøpe fem esker og fem porto.. Æsj. Føler meg skikkelig drittmamma som ikke gidder engasjere meg mer med dette.

Hvis du har drikkekopper eller sånne "pumpebeger" fra avent kan du bruke disse som flaske mens du venter på å få nye.

Skrevet

Jeg har Via kopper, men ikke pumpa så jeg har ikke den delen som trengs for å koble de til den hvite ringen på flaskene. (jeg bruker mme, men får også mm fra ei venninne)

Tror det er en forsvarsmekanisme at jeg ikke vil bry meg. Så dårlig samvittighet i utgangspunktet for å miste melka. Nedtur og kjøpe inn flasker og alt tilbehør for så få beskjed om at det jeg har kjøpt er farlig for ungen. Da tenker jeg; faen heller - ungen blir sikkert dårlig uansett siden han ikke får mine antistoffer...

Skrevet

Skjønner den..men tenk på det sånn da, å miste melka kan du ikke noe for. Dette kan du faktisk unngå for ungen din, og jeg tror man får kjøpt sånn blå dings til å feste på Via begeret på apoteket. Du kunne jo ikke vite at flaskene ikke var bra. Vi har masse smokker med bpa som vi skal bytte ut.

Skrevet

Midelfart Sonesson AS

Drammensveien 134,

Postboks 144 Skøyen

0212 Oslo

Merk pakken med "Retur Avent" og det er kun selve flasken som skal sendes inn.. Ikke skru korken og flasketuten...

Flaskene må også være under 2år, du kan ikke sende inn de som det står "made in england" på nederst..

Sende i retur? Fordi? Man får nye flasker?

Har slutta helt å bruke alt som inneholder bisfenol, med en gang jeg hørte om det.

Skrevet

Hvordan vet man om det er bpa i smokkene og flaskene da? Vi bruker veldig lite flasker her i huset, og de vi har er dr brown og arvet, så de er vel ca fire år gamle.

Men vi bruker jo smokker da.. Mam sine. Bør jeg kaste dem? Og hvis jeg kjøper nye, vil disse da være bpa-frie, siden jeg leser her at butikkene har fjernet de farlige produktene?

Annonse
Skrevet
Hvordan vet man om det er bpa i smokkene og flaskene da? Vi bruker veldig lite flasker her i huset, og de vi har er dr brown og arvet, så de er vel ca fire år gamle.

Men vi bruker jo smokker da.. Mam sine. Bør jeg kaste dem? Og hvis jeg kjøper nye, vil disse da være bpa-frie, siden jeg leser her at butikkene har fjernet de farlige produktene?

Testresultater for tåteflasker og testresultater for smokker fra Grønn Hverdag.

Når det gjelder Dr. Brown og Mam har begge merker noen produkter uten BPA og noen med, så sjekk oversiktene jeg linket til. Når det gjelder Mam er Ulti-smokkene trygge, men ikke f.eks. Air.

Skrevet
Sende i retur? Fordi? Man får nye flasker?

Har slutta helt å bruke alt som inneholder bisfenol, med en gang jeg hørte om det.

Ja, man får tilsendt nye flasker uten bpa.. :)

Aner ikke hvor lang tid det vil ta, men her er en mail adresse dere eventuelt kan sende inn å spørre: [email protected]

Leste et annet sted at det var en som sendte inn sju flasker (fem små og to store), og det kom på 21,- i porto når de sendte i b-post..

Skrevet (endret)

Midelfart Sonesson AS

Drammensveien 134,

Postboks 144 Skøyen

0212 Oslo

Vet du om jeg også kan sende Avent sin brystpumpe inn der? Den delen som er i hardplast.

Og hva med frysekoppene, er de bpa-fri?

Endret av FangeLiv
Skrevet
Tror det er en forsvarsmekanisme at jeg ikke vil bry meg. Så dårlig samvittighet i utgangspunktet for å miste melka. Nedtur og kjøpe inn flasker og alt tilbehør for så få beskjed om at det jeg har kjøpt er farlig for ungen. Da tenker jeg; faen heller - ungen blir sikkert dårlig uansett siden han ikke får mine antistoffer...

Jeg har bare lyst til å gi deg en klem, jeg. :klemmer: Jeg synes det er utrolig trist at "ammehysteriet" (sagt med en viss ambivalens) her til lands skal gi nybakte mødre dårlig samvittighet når de ikke får til ammingen. Amming er vel og bra, for all del, men går det ikke så går det ikke, og at man da skal sitte med dårlig samvittighet i tillegg er ille. Den godese Nylander er litt mye av det gode til tider. Sier meg forøvrig enig med gjesten som svarte deg. :) Og du er overhodet ikke den eneste som har flasker og smokker med BPA, det ser man tydelig både her og på mange andre fora!

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Vet du om jeg også kan sende Avent sin brystpumpe inn der? Den delen som er i hardplast.

Og hva med frysekoppene, er de bpa-fri?

De koppene er bpa-frie.

Pumpen er ikke nødvendig å sende inn, fordi bpa kun frigjøres ved oppvarming, og melken som kommer ut fra brystet er ikke varm nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...