Gå til innhold

Hun glemte å ta ut filmen fra kameraet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle nettopp ta frem videokameraet å filme litt å så at det var en kasett inne. Så så gjennom den for å ikke ta over noe og da så jeg at min datter har lånt kameraet og glemt å ta ut kasetten.

Hun har filmet seg selv naken.

Hvordan skal jeg reagere på dette? Hvordan skal jeg straffe henne? Har enda ikke sagt det til henne heller.

Og ikke skjønner jeg hvorfor hun har brukt det til å filme seg naken. Det er greit at hun låner det, men det er ikke derfor jeg har videokamera i hus. Bare flaks at det var jeg som fant det og at ingen andre kom over det. Har en sønn på 13 som også bruker det kameraet og tør ikke tenke på at han kunne finne det når han har kamerater på besøk. Eller at det skulle vært en av kameratene som så det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chiffon
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Jeg ville nok satt meg ned å tatt en prat med henne. Håper hun ikke har til vane å filme seg naken, web cam er vel skumlere i så måte.

Skrevet
Hvor gammel er hun?

Jeg ville nok satt meg ned å tatt en prat med henne. Håper hun ikke har til vane å filme seg naken, web cam er vel skumlere i så måte.

Hun er 16. Har ingen anelse om hun gjort dette tidligere. Er veldig overrasket over det for trodde ikke hun var den typen.

Web Camera har hun heldigvis ikke.

Skrevet

Tenåringsjente eller snart tenåring som er nysgjerrig på kropp, seksualitet, pubertet?

Fortell at du fant kassetten, gi henne den, og snakk sammen. Om sikkerhet i forhold til at uvedkommende finner den og kan bruke den til hva som helst, og til publisering på f.eks internett.

Det er ikke noe unormalt i at hun vil se seg selv naken på filmen, men at filmen finnes og hun ikke passer på den, gjør henne veldig sårbar for ting hun ikke har kontroll over.

Skrevet

Dermed er dere ikke trygg for at det ikke havner på nettet. Bare så det er sagt.

Skrevet

Det er neppe unormalt å filme seg selv naken som 16-åring.

Ikke tidligere i tenårene heller. Utforske med speil og kamera ol.

Man er i det hele tatt veldig opptatt av kropp, kjønn og sex i denne fasen, selv om det ikke synes utenpå og man ikke "er typen".

Så jeg ville ikke blitt noe sjokkert over dette.

Men som de andre nevner, snakk med henne om at det er EKSTREMT uheldig dersom andre enn hun selv får råderett over slikt materiale.

Skrevet
Hun er 16. Har ingen anelse om hun gjort dette tidligere. Er veldig overrasket over det for trodde ikke hun var den typen.

Web Camera har hun heldigvis ikke.

Alle er den typen :) Fins ingenting unormalt i det hun gjorde. Jeg er voksen, og er heller ikke av "den typen" ;) , har filmet meg selv naken bare for å se hvordan jeg egentlig ser ut, og bare til eget bruk. Det eneste som var dumt her var at hun har av en eller annen grunn glemt å filme dette. Si til henne at du fant det, og hvor farlig det kunne vært dersom det hadde komt i feil hender. Bare det at du sier du har funnet det tror jeg vil være nok til å skremme henne bort fra denne type aktiviteter i lang tid fremover. :)

Skrevet
Alle er den typen :) Fins ingenting unormalt i det hun gjorde. Jeg er voksen, og er heller ikke av "den typen" ;) , har filmet meg selv naken bare for å se hvordan jeg egentlig ser ut, og bare til eget bruk. Det eneste som var dumt her var at hun har av en eller annen grunn glemt å slette dette. Si til henne at du fant det, og hvor farlig det kunne vært dersom det hadde komt i feil hender. Bare det at du sier du har funnet det tror jeg vil være nok til å skremme henne bort fra denne type aktiviteter i lang tid fremover. :)
Skrevet
Skulle nettopp ta frem videokameraet å filme litt å så at det var en kasett inne. Så så gjennom den for å ikke ta over noe og da så jeg at min datter har lånt kameraet og glemt å ta ut kasetten.

Hun har filmet seg selv naken.

Hvordan skal jeg reagere på dette? Hvordan skal jeg straffe henne? Har enda ikke sagt det til henne heller.

Og ikke skjønner jeg hvorfor hun har brukt det til å filme seg naken. Det er greit at hun låner det, men det er ikke derfor jeg har videokamera i hus. Bare flaks at det var jeg som fant det og at ingen andre kom over det. Har en sønn på 13 som også bruker det kameraet og tør ikke tenke på at han kunne finne det når han har kamerater på besøk. Eller at det skulle vært en av kameratene som så det.

Håper dette er en spøk? Kanskje for å sette fokus på et alvorlig problem, nemlig foreldre som forgriper seg på barn ved å nekte dem å ha egen seksualitet?

Man straffer ikke en 16 år gammel jente om hun har filmet seg selv naken. Ikke om hun er 10 eller 5 heller for den saks skyld. Alle mennesker har seksualitet, og det er en grotesk krenkelse og et utilgivelig overgrep å forsøke å stjele barnets rett til å eksperimentere med egen kropp og seksualitet.

Skrevet
Håper dette er en spøk? Kanskje for å sette fokus på et alvorlig problem, nemlig foreldre som forgriper seg på barn ved å nekte dem å ha egen seksualitet?

Hva snakker du om?

Skrevet
Hva snakker du om?

Les resten av innlegget mitt så ser du det.

Skrevet
Les resten av innlegget mitt så ser du det.

Nei. Du snakker om å forgripe seg på barn.

Skrevet
Nei. Du snakker om å forgripe seg på barn.

Ja, og det er et utilgivelig overgrep å stjele barnets kropp og krenke hans/hennes rett til å utvikle sin egen seksualitet. Som foreldre eier man ikke sitt barn, og ingen har rett til å krenke et menneske ved å frarøve det retten til å eksperimentere og lære seg selv å kjenne seksuelt.

Skrevet

Hun har rett til sitt eget privatliv, og hvem hun viser (eller ikke viser, selv om den retten er innskrenket på enkelte skoler) sin kropp til. Sannsynligvis er dette nyskjerrighet og en moderne variant av speil, men ta opp med henne at det kunne blitt rimelig guffent om feil personer hadde funnet filmen.

Skrevet
Ja, og det er et utilgivelig overgrep å stjele barnets kropp og krenke hans/hennes rett til å utvikle sin egen seksualitet. Som foreldre eier man ikke sitt barn, og ingen har rett til å krenke et menneske ved å frarøve det retten til å eksperimentere og lære seg selv å kjenne seksuelt.

Men foreldre eier sitt videokamera, og har derfor rett til å sette begrensninger for hva det brukes til.

Mor stjeler ikke barnets kropp likevel.

Selv om 16-åringen har rett til sin seksualitet, ville jeg ha grepet inn hvis jeg hadde mistanke om at hun kunne finne på å publisere filmen. De fleste jenter på den alderen er for naive til å vite hva de i så fall begir seg ut på, og når den er ute, er det for sent.

Skrevet
Men foreldre eier sitt videokamera, og har derfor rett til å sette begrensninger for hva det brukes til.

Mor stjeler ikke barnets kropp likevel.

Selv om 16-åringen har rett til sin seksualitet, ville jeg ha grepet inn hvis jeg hadde mistanke om at hun kunne finne på å publisere filmen. De fleste jenter på den alderen er for naive til å vite hva de i så fall begir seg ut på, og når den er ute, er det for sent.

Bare husk én ting: Barn har ikke bedt om å bli født, vi har ikke organisert samfunnet slik at barn får penger selv fra staten eller på annen måte sikres formue eller egen bolig. Barn eier ikke det hjemmet de bor i eller de fleste av de ting et moderne hjem inneholder, men er likevel avhengig av tak over hodet og et moderne hjems fasiliteter for å ha en ok barndom. Å holde dette mot barnet er derfor ikke helt uproblematisk. Du har selv valgt å få barn og kan ikke i neste omgang si: "Alt dette er mitt, du er bare på besøk!"

Skrevet
Bare husk én ting: Barn har ikke bedt om å bli født, vi har ikke organisert samfunnet slik at barn får penger selv fra staten eller på annen måte sikres formue eller egen bolig. Barn eier ikke det hjemmet de bor i eller de fleste av de ting et moderne hjem inneholder, men er likevel avhengig av tak over hodet og et moderne hjems fasiliteter for å ha en ok barndom. Å holde dette mot barnet er derfor ikke helt uproblematisk. Du har selv valgt å få barn og kan ikke i neste omgang si: "Alt dette er mitt, du er bare på besøk!"

I helsike er det du prater om? Har du drukket? Et barn har ikke blitt bedt om å bli født, så dermed kan det gjøre som det vil?

Jeg håper du blir tvangssterilisert!

Skrevet

Er du en god venn, så sier du ikke dette til henne i det hele tatt.

Det må være flaut nok å bli ferska sånn, ihvertfall at venninna blir sur på toppen av det hele.

Straffe henne? For no tull.

Skrevet

Jeg skjønner at du føler sterkt for dette, men det tar litt overhånd. Jeg nekter ikke barn å få mat selv om jeg nekter dem å gjøre potensielt svært skadelige ting mot seg selv med mine eiendeler.

Jeg trenger ikke samarbeide når min datter risikerer å bli lagt ut på internett, facebook til alle på skolen osv, mens hun flotter seg i Evas drakt foran kamera. Eller hun kanskje til og med ønsker å vise seg på diverse naked teen-nettsider. Som mor har jeg et ansvar for henne til hun er 18 og overtar ansvaret fullt ut selv. At hun ikke fjerner kassetten engang, viser at hun ikke tar dette alvorlig nok.

For ordens skyld, jeg er ikke TS.

Skrevet
Er du en god venn, så sier du ikke dette til henne i det hele tatt.

Det må være flaut nok å bli ferska sånn, ihvertfall at venninna blir sur på toppen av det hele.

Straffe henne? For no tull.

Lese innlegget, kanskje? Det er MOREN, ikke venninna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...