Gå til innhold

jer er i ketose, men hva nå da?

Anbefalte innlegg

Gjest hmmm...
Skrevet

Jeg befinner meg i ketose. kom for inn i den tilsatnden, men er ikke på den sterkeste skalaen av ketose. Jeg kjenner selv at det lukter merkelig fra ånden min og tygger tyggis ofte samt pusser tennene for jeg liker det ikke. De siste to tre dagene har vekten stått stille selv om jeg ikke spiser spesielt mere. Har endret kosten en del om det er det som gjør det vet jeg ikke.

Før jeg endret kosten gikk det i hvregrøt med rosiner, litt bananer og litt sylt på fra morgen til kveld. var aldri sulten mellom måltidene. Men etter at jeg begynnte å spise isbergsalat, reker, egg,kylling, rømmedressing(bare en tskjee)bacon så føler jeg at det har stoppet opp i vektnedgang. jeg går mellom 45 og 90 minutter pr dag. Fra en til to turer og har en lite stillesittende jobb, er på farten hele tiden.

Vill det forbli sånt eller vil det ta seg opp igjen?

Kan jeg varierer med salaten og samt spise grøten til noen av måltidene? eller ødlegger jeg med havregryngrøt?

Gjør jeg noe galt? prøver å følge med på ketosestiksene om den forandrer seg.

Spiser til jeg blir mett og spiser ca hver 2-3 time og ikke etter kl 20:00.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mye fett, protein, karbo spiser du i løpet av ei dag da?

Høyde, vekt og alder?

Skrevet
hvor mye fett, protein, karbo spiser du i løpet av ei dag da?

Høyde, vekt og alder?

Det er lite carbo i maten jeg spiser, inneholder mere fett og har masse proteiner i kosten. Vet ikke helt størrelsen på tallene.

Sett bort fra proteinene i kosten:

Tok en stiks tidliger for å se om det var endringer i urinen og der fikk jeg påvist utslag på proteiner mellom 2/3? Altså jeg skiller ut proteiner i urinen?

Har det noe å si på ketosetilstanden?

Er 169 høy og veier 68 kg. holdt på i en 5 dagers tid. :filer:

Skrevet

5 dager er da veldig lite å tro at du skal gå ned i vekt???

På lavkarbo.no kan du nok lese mye mer om denne ketose-dietten. Der er det visst viktig å drikke mye vann.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvorfor går du på lavkarbo med den vekten du har? Du går ned lite fordi du har lite å ta av.

Dessuten kan en ikke regne med å rase ned i vekt etter 5 dager, og spesielt ikke når man ikke er overvektig en gang.

Streng lavkarbo anbefales for mennesker med stor overvekt, minst 10 kilo for mye.

Skrevet
Hvorfor går du på lavkarbo med den vekten du har? Du går ned lite fordi du har lite å ta av.

Dessuten kan en ikke regne med å rase ned i vekt etter 5 dager, og spesielt ikke når man ikke er overvektig en gang.

Streng lavkarbo anbefales for mennesker med stor overvekt, minst 10 kilo for mye.

Svaret er like enkelt som spørsmålet :)

Selv om jeg ikke er overvektig i den forstand ut fra tallene så har jeg også komplekser for kroppen min og ønsker å gjøre noe med dette før jeg evt. skulle blitt overvektig. Ville jeg ha blitt anorektisk tynn så vet jeg at det er bare å slutte å spise. Med lavkarbo kuren kan jeg spise masse god mat og muligens gå ned disse kiloene. Ønsker ikke å se ut som en lollipopp, men jeg har ett ønske om å se slank og fin ut for min egen del.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Poenget er at lavkarbo anbefales ikke til normalvektige som kun ønsker å gå ned noen få kilo.

Du kan rett og slett risikere å legge på deg igjen forholdsvis mye etter at du er ferdig med dietten.

Men folk må selvfølgelig gjøre som de vil med kroppen sin.

Jeg har selv gått på ketolysedietten, og har temmelig god kjennskap til akkurat dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...