Rimmern Skrevet 30. oktober 2009 #41 Skrevet 30. oktober 2009 Hvis det gir deg tilfredsstillelse å inneha den virkelighetsoppfatningen, så skal du få lov til det. Greit?
Gjest Musicman Skrevet 30. oktober 2009 #42 Skrevet 30. oktober 2009 Hvis det gir deg tilfredsstillelse å inneha den virkelighetsoppfatningen, så skal du få lov til det. Greit? Nei. Jeg vil at du skal utdype.
Gjest Gjest_GJEST_* Skrevet 30. oktober 2009 #43 Skrevet 30. oktober 2009 hm..jeg merker jeg blir helt matt av å se de holdningene du viser til her musicman...for det er det de er, holdninger. Hvis jeg hadde ditt syn på verden, hadde jeg kastet meg utfor en klippe. Det er for meg et utrolig nedverdigende menneskesyn, og jeg skjønner at jeg aldri kunne for eks vært verken venn eller kjæreste med noen som hadde en så liten horisont.
Musicman Skrevet 1. november 2009 #44 Skrevet 1. november 2009 hm..jeg merker jeg blir helt matt av å se de holdningene du viser til her musicman...for det er det de er, holdninger. Hvis jeg hadde ditt syn på verden, hadde jeg kastet meg utfor en klippe. Det er for meg et utrolig nedverdigende menneskesyn, og jeg skjønner at jeg aldri kunne for eks vært verken venn eller kjæreste med noen som hadde en så liten horisont. Det er ingen grunn til at moral og holdninger skal blandes inn i en diskusjon om sannheten. Vi kan være aldri så negativt innstilte til en ting som er sann, men den blir ikke noe mindre sann av den grunn. Jeg snakker naturligvis her om sannhet i den grad det er mulig å oppnå sannheter når man skal beskrive mennesket. Psykologiske sannheter finnes kun som hovedtendenser; det vil alltid finnes unntak. Disse unntakene er interessante nok i seg selv, men hovedtendensene er de som er mest vanlige og det er de man må regne med å møte på i den virkelige verden.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #45 Skrevet 2. november 2009 Det er ingen grunn til at moral og holdninger skal blandes inn i en diskusjon om sannheten. Vi kan være aldri så negativt innstilte til en ting som er sann, men den blir ikke noe mindre sann av den grunn. Jeg snakker naturligvis her om sannhet i den grad det er mulig å oppnå sannheter når man skal beskrive mennesket. Psykologiske sannheter finnes kun som hovedtendenser; det vil alltid finnes unntak. Disse unntakene er interessante nok i seg selv, men hovedtendensene er de som er mest vanlige og det er de man må regne med å møte på i den virkelige verden. Sannheten om deg, mener du vel. Det er vanlig å overbevise seg selv om at man er normal og lik alle andre selv om man egentlig ikke er det.
Rimmern Skrevet 2. november 2009 #46 Skrevet 2. november 2009 Det er ingen grunn til at moral og holdninger skal blandes inn i en diskusjon om sannheten Man må nesten være et troll for å prestere å bruke et ord som "sannheten" i denne sammenhengen. Glem dette trollet - la ham leve i sin egen verden, så kan resten av oss forholde oss analytisk til virkeligheten rundt oss.
Musicman Skrevet 2. november 2009 #47 Skrevet 2. november 2009 (endret) . Endret 2. november 2009 av Musicman
Musicman Skrevet 2. november 2009 #48 Skrevet 2. november 2009 Man må nesten være et troll for å prestere å bruke et ord som "sannheten" i denne sammenhengen. Glem dette trollet - la ham leve i sin egen verden, så kan resten av oss forholde oss analytisk til virkeligheten rundt oss. Leste du det andre avsnittet mitt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå