Gjest brud i tromsø Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Hei Planlegger bryllup i Tromsø på sensommeren/høsten og trenger tips til lokale. Det blir et mindre bryllup med 30-40 gjester. Alle tips tas i mot med takk
Sofia Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Hei! Så moro med en Tromsø-brud til her på KG!! Vi gifter oss i april og har fått leie Næringslivets hus, tidligere Handelens Hus. Dersom du er kjent i Tromsø så ligger det i øverste etasje der hvor Strut eller tidligere Amtmandens datter er, rett over gaten til biblioteket. Det er et veldig fint lokale og vil passe veldig bra til et bryllup på ca 40 stk. Vi blir ca 50-60 og har fått vite at det er plass til maks 60 til middag men at det kan være flere til kaffe. Jeg har vært i bryllup i dette lokalet før og det passer kjempefint til et slikt arrangement! Lykke til!
Gjest Tromsø pike.. Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Hei! Utflytta Tromsø pike her, med drømmen å gifte seg i hjembyen når det en gang blir aktuelt! :rødme: Her er mine tips på valg av lokaler: *Forskningsparken *Bikuben selskapsvilla *Skihuset/båthavna *Fjellheisen (dog vanskelig på sommern tror jeg) *Sydspissen *Driv Ja.. d er de jeg kommer på i farta
Gjest ts Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Takker for hjelpen. Dere har vel ikke tips om fotograf også? Har hørt at Sondre (snorre?) kan være sur og rar, og kanskje ikke akkurat den en har lyst til å bruke som bryllupsfotograf. Samtidig synes jeg fame er lite orginale, alle bildene deres er så like. Finnes det noen andre alternativer?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Takker for hjelpen. Dere har vel ikke tips om fotograf også? Har hørt at Sondre (snorre?) kan være sur og rar, og kanskje ikke akkurat den en har lyst til å bruke som bryllupsfotograf. Samtidig synes jeg fame er lite orginale, alle bildene deres er så like. Finnes det noen andre alternativer? Pro-file studio i tromsø er veldig bra! Fotograf Hovsep Nazarian er utrolig flink, kreativ og profesjonell. Bildene han tar av brudepar er som kunst! Har hørt om veldig mange som er fornøyd med han og og jeg tror nok vi velger han, vi også. Hjemmeside www.pro-file.no
Gjest pilda Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Så gøy med en tromsøbrud!! Selv giftet jeg meg selv i en av nabobyene nå i sommer. Et lokale jeg vet om som er HELT fantastisk er ute på Hella (et stykke forbi Kaldfjord). Der er det et samfunnshus som er sånn helt OK og kan ta opptil 100 personer. MEN der ligger også et stort naust som tar ca 40 personer helt nede i vannkanten. Dette nauset er helt fantastisk. Litt mørtk med tømmervegger og små rutete vinduer. De har et stort kjøkken i kjelleren. Jeg har bare vært der i bursdager, men har alltid tenkt at det lokalet er så uttolig koselig!(og sikkert ikke så dyrt) Den beste bryllupsfotografen er Marius Fiskum. Behagelig mann som i felleskap med brudeparet finner frem til uttrykket. Han tar ikke i studio (så vidt jeg vet) Men er veldig flink ute i naturen. Lykke til med forberedelsen! Husk å NYT de skikkelig
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Kan bekrefte det med Snorre studio. Der er virkelig ALLE bildene helt like. Han er sur og merkelig og veldig dyr. Vi var IKKE fornøyd med albumet vi bestilte. Veggen bak bakgrunnen vistes, skyggene våre var veldig tydelige og dominerende og bildene var kuttet helt motsatt av hva vi hadde snakket om. Det var også et enomrmt kjøpepress og han sa at hans erfaring var at hvis vi ikke kjøpte bildene på visninga, så kom vi heller ikke til å kjøpe bildene i forstørrelser. DET stemmer, vi kjøpte ingen forstørrelser.. Handelens hus er utrolig koselig! Og heller ikke veldig dyrt: rundt 4000 kr for hele helga med fullt utstyrt kjøkken og et veldig trivelig lokale. Hva med hotellet på Sommarøya? Eller Lauklines? Der var jeg i et bryllup med 33 gjester, og lokalet hadde ikke tatt en eneste person til.. Helsehuset i Kaldfjord er også trivelig og av passende størrelse.. Det er nå RICA som eier Bikuben. Det betyr at prisen blir deretter. Der er var det ikke rom for noen personlig vri og dere må betale timespris for hver eneste tilsatt de stiller opp med. Skal dere catre maten vil jeg på det sterkeste anbefale Bengt Gøran som jobber på Grand Hotell. Han catrer, er veldig kunnskapsrik og masse erfaring med å arrangere bryllup. Han foreslo meny og kom med masse andre lure tips og når jeg lurte på ting kom han med praktiske erfaringer som gjorde det bedre eller forklarte oss hvorfor det ikke gikk. Bengt Gøran er nærmest verdenskjent i Tromsø for å være dyktig på å catre god og saftig mat.
latterbox Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 har prøvd å ringt litt både til radisson og til rica nå og begge var smålig avisende når du ikke hadde dato klar må da gå ann å samle litt info før man setter seg ned å tar besluttinger. Er det noe nsom vet om noen bra lokaler + catering? virker som alle hoteler er litt dyre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå