Gå til innhold

Hvordan finne ut hvilken skolekrets vi tilhører?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ikke vårt barn så gammelt ennå, men som forelder er jeg svært nysgjerrig på hvilken skole barnet vil begynne på om noen år. Det snakkes om nedleggelser av skoler i nærmiljøet vårt for tiden, og denne debatten engasjerer meg, og jeg kunne tenkt meg å finne ut hvilken barneskole som "tilhører" adressen vår, om det er en av de som rammes av nedleggelse.

Har lett og lett på nettet, men finner ingenting. Noen som vet noe? Evt et sted med kart og kretser markert?

Bor sentralt i Trondheim, forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det enkleste er å kontakte kommunen. De har sikkert en servicetelefon du kan ringe til, eller en mailadresse å spørre på.

Skrevet

Eller du kan kanskje spørre naboene om hvilken skole ungene går på?

Gjest _Leela_
Skrevet

Som regel er kommunens hjemmeside et greit sted å starte letingen.

Denne siden vil kanskje hjelpe deg?

Skolesøk

Skrevet

Tar jeg ikke helt feil siden det nettopp har vært valg, så stemmer du på den skolen din adresse tilhører.

Så hvis du husker hvilken skole du stemte ved, er det vel den skolen barnet skal begynne på.

Skrevet
Tar jeg ikke helt feil siden det nettopp har vært valg, så stemmer du på den skolen din adresse tilhører.

Så hvis du husker hvilken skole du stemte ved, er det vel den skolen barnet skal begynne på.

Ikke alle stemmer på skoler.

Skrevet

Dette stemmer ikke hos oss. Vårt barn går på en skole, vi stemmer ved en annen, selv om det også er valglokale på "vår" skole.

I vår kommune er det ikke geografiske skoleområder. Dvs. at de ser på antall nye elever hvert år og fordeler på skolene. Dette har noen år ført til at barn må begynne på en annen skole enn det som kanskje ville være naturlig geografisk.

Litt ulik praksis, så ta kontakt med skole- og oppveksttjenesten i din kommune og spør hvordan det gjøres hos dere. Er dere heldige er det geografisk faste områder og du kan få et klart svar.

Skrevet

Hei.

Gå inn på www.trondheim.kommune.no der du skriver inn "skolenes opptaksområde" i søkefeltet øverst til høyre på sida. Da skal du få treff som skal føre deg til ei side der du kan fylle inn adresse osv. Vips så kommer den aktuelle skolen opp. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...