Shinana Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Jeg har en nabofamilie som har ei lita, søt jente på 3 år. Har passet henne en del for dem, og har veldig god kontakt. Nå er det slik at når jeg står på badet mitt om morgenen så ser jeg rett over til bilen deres, og når mannen i huset skal kjøre jenta til barnehagen. Jeg ble ganske forferdet første gangen jeg så det, for han satt henne bare inn i barnesetet uten å sette på henne selene. Så kjørte han avgårde. Han virker så snill og ansvarsfull, og jeg kunne ikke få meg til å tro annet enn at dette kun var en forglemmelse den ene gangen. Slik er det desverre ikke. Det skjer hver eneste gang! Det er ikke lang vei til barnehagen, men det spiller ikke noen rolle synes jeg. Tenk hvis noe skjer! En bråstopp fra 50 km i timen kommer til å sende henne som et prosjektil fremover! Veien til barnehagen går forbi en skole, og der skjer det jo til stadighet bråbremsing. Jeg blir helt kvalm av å tenke på dette. Hva med pappaens samvittighet dersom jenta skulle bli kvestet på grunn av at han ikke tar seg tid til å sikre henne? Jeg fatter ikke at noen kan være så ubetenksomme! Hvordan skal jeg gripe dette an? Hva bør jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Jeg har en nabofamilie som har ei lita, søt jente på 3 år. Har passet henne en del for dem, og har veldig god kontakt. Nå er det slik at når jeg står på badet mitt om morgenen så ser jeg rett over til bilen deres, og når mannen i huset skal kjøre jenta til barnehagen. Jeg ble ganske forferdet første gangen jeg så det, for han satt henne bare inn i barnesetet uten å sette på henne selene. Så kjørte han avgårde. Han virker så snill og ansvarsfull, og jeg kunne ikke få meg til å tro annet enn at dette kun var en forglemmelse den ene gangen. Slik er det desverre ikke. Det skjer hver eneste gang! Det er ikke lang vei til barnehagen, men det spiller ikke noen rolle synes jeg. Tenk hvis noe skjer! En bråstopp fra 50 km i timen kommer til å sende henne som et prosjektil fremover! Veien til barnehagen går forbi en skole, og der skjer det jo til stadighet bråbremsing. Jeg blir helt kvalm av å tenke på dette. Hva med pappaens samvittighet dersom jenta skulle bli kvestet på grunn av at han ikke tar seg tid til å sikre henne? Jeg fatter ikke at noen kan være så ubetenksomme! Hvordan skal jeg gripe dette an? Hva bør jeg gjøre? Eg ville gått til mora om eg kjende henne godt og sagt at du har sett at faren til barnet ikkje fester ongen i bilen ved fleire anledninger når han skal kjøyre barnet i barnehagen.
Phaedra Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Eg ville gått til mora om eg kjende henne godt og sagt at du har sett at faren til barnet ikkje fester ongen i bilen ved fleire anledninger når han skal kjøyre barnet i barnehagen. Jeg ville tatt det opp med faren eller gått til moren som foreslått over.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ville ikke gjort noe. Ja, det er selvfølgelig forferdelig å kjøre med usikret barn i bil, men hvis du hadde vært min nabo hadde jeg følt at du spionerte på meg, og la deg bort i noe du ikke har noe med. Tror ikke naboforholdet hadde blitt like godt etter dette.
Shinana Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ville ikke gjort noe. Ja, det er selvfølgelig forferdelig å kjøre med usikret barn i bil, men hvis du hadde vært min nabo hadde jeg følt at du spionerte på meg, og la deg bort i noe du ikke har noe med. Tror ikke naboforholdet hadde blitt like godt etter dette. Hei, Ja dette er vel årsaken til at jeg har vært usikker på hva jeg skulle/burde gjøre. Samtidig; hvordan vil MIN samvittighet være dersom jenta blir kvestet, og jeg kunne gjort noe med det? Klarer ikke å leve med å vite at hun sitter usikret så jeg kommer til å si ifra til moren. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at hun vil ta dette på en grei måte. Den lille jenta roper ofte på meg fra gårdsplassen når hun ser meg i vinduet så det kan ikke oppfattes som at jeg spionerer.
Gjest Gjest_my_* Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Hei, Ja dette er vel årsaken til at jeg har vært usikker på hva jeg skulle/burde gjøre. Samtidig; hvordan vil MIN samvittighet være dersom jenta blir kvestet, og jeg kunne gjort noe med det? Klarer ikke å leve med å vite at hun sitter usikret så jeg kommer til å si ifra til moren. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at hun vil ta dette på en grei måte. Den lille jenta roper ofte på meg fra gårdsplassen når hun ser meg i vinduet så det kan ikke oppfattes som at jeg spionerer. Hvorfor kan du ikke bare snakke med faren til ungen?
Shinana Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2009 Hvorfor kan du ikke bare snakke med faren til ungen? Godt spørsmål! Er vel mest det at jeg kjenner moren mye bedre, og det er hun som spør meg om jeg kan være barnevakt om det er nødvendig. Ellers så har vi jo småjenta på besøk her ganske ofte. Kan jo si til henne også at hun må passe på så pappa tar på henne selene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå