Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen kan fortelle meg hvilke frokostblandinger som har minst sukkerinnhold?? Er gravid og vil derfor ha det sunnest mulig, og frokostblanding er det eneste jeg klarer å få imeg ril frokostt...

Håper noen kan hjelp meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Müsli med mye korn, havregryn og litt tørket frukt er nok det beste i forhold til sukkerinnholdet :)

Skrevet
Er det noen kan fortelle meg hvilke frokostblandinger som har minst sukkerinnhold?? Er gravid og vil derfor ha det sunnest mulig, og frokostblanding er det eneste jeg klarer å få imeg ril frokostt...

Håper noen kan hjelp meg...

Litt på siden dette, men har du forsøkt smoothie?

Det er lettspist og smaker godt - og kan go bra med energi for resten av dagen (om du setter den sammen bra). Jeg lager meg smoothie når jeg trener om morran av egg, kesam, olje og bringebær og da holder jeg helt til lunsj :)

Skrevet
Litt på siden dette, men har du forsøkt smoothie?

Det er lettspist og smaker godt - og kan go bra med energi for resten av dagen (om du setter den sammen bra). Jeg lager meg smoothie når jeg trener om morran av egg, kesam, olje og bringebær og da holder jeg helt til lunsj :)

Er det godt da? Hørtes ikke helt kjempegodt ut.. :sjenert:

Jeg spiser allbrain fullkorns corneflakes. Mulig det inneholder litt sukker, men ikke så mye i alle fall. :)

Skrevet

Jeg syns det er supergodt, men det er nå hver sin smak det :)

Skrevet

tusen takk for svar :)

Jah..smoothie har jeg som mellom måltid på jobb...de selger det på senteret hvor jeg jobber... men #kremt# den består jo kun av frukt... kanskje jeg skal prøve din miks også... så lenge fargen/lukten er og, skal jeg alltid få det ned.. selv om utfordringen er litt større for tiden ;)

Skrevet

Weetabix har lavt sukkerinnhold, og høyt fiberinnhold. Jeg spiser det hver morgen. Men må ha litt syltetøy på det for at det skal være godt.:)

Skrevet

Her inne finner du en test gjort av programmet 'FBI' på NRK, hvor de skjekket hva som var de sunneste frokostblandingene. Besøker du linken og kikker litt der, vil du nok finne svar på mye av det du lurer på om frokostblandinger :)

Siden mange over meg kom til alternativer til frokost, kan jeg foreslå havregrynsgrøt. Går fort, smaker godt og holder deg mett lenge. Det beste er å bare kjøpe en stor pakke med Bjørns Havregryn å fylle en bolle med 2-3 dl havregryn, ha vann i og litt salt og varm den i mikrobølgeovnen. Etterpå kan man ha på sukker og kanel etter behov, og evt. frukt - blåbær er kjempegodt. Man kan bytte ut sukker med f.eks. blåbær og andre søte frukter/bær.

Skrevet
tusen takk for svar :)

Jah..smoothie har jeg som mellom måltid på jobb...de selger det på senteret hvor jeg jobber... men #kremt# den består jo kun av frukt... kanskje jeg skal prøve din miks også... så lenge fargen/lukten er og, skal jeg alltid få det ned.. selv om utfordringen er litt større for tiden ;)

Skal du prøve så er i allefall mitt blandingforhold slik:

3 egg

1 ss olje

2 ss vaniljekesam

1 tsk splenda

100 g frosne bringebær

Det er godt altså :ler:

Gjest Elfrida
Skrevet

Beklager å avspore tråden litt, jeg ville bare nevne at kroppen visstnok bare klarer å ta opp halvparten av proteinene i rå egg, i motsetning til kokte eller stekte. Hvis det er proteinene du er ute etter kan du vurdere proteinpulver i stedet for rå egg.

Skrevet
Beklager å avspore tråden litt, jeg ville bare nevne at kroppen visstnok bare klarer å ta opp halvparten av proteinene i rå egg, i motsetning til kokte eller stekte. Hvis det er proteinene du er ute etter kan du vurdere proteinpulver i stedet for rå egg.

Hun var ute etter en næringsrik frokost hun orket å spise :)

Skrevet

KG hadde også en test av frokostblandinger, du finner det under tester :)

Gjest Gjest_Tuppelure_*
Skrevet

Gode, gamle 4-korn frokostblanding inneholder ikke sukker, og smaker veldig godt med melk og en neve rosiner oppi. De selger den overalt.

Skrevet

supert folkens.. :) nå har jeg noe å prøve :) tusen takk for alle svar... og du har helt rett suzy, noe næringsrikt siden det skal være dagens viktigste måltid ;) da er det jo viktig å faktisk få det i seg ;)

Gjest Elfrida
Skrevet

Joa, men noe sier meg at å bytte ut råe egg med litt proteinpulver og vann heller gjør smoothien bedre på smak og appetittlighet. Nå er ikke jeg så veldig begeistret for rå eggehviter, så det er jo bare min mening.

Skrevet
Joa, men noe sier meg at å bytte ut råe egg med litt proteinpulver og vann heller gjør smoothien bedre på smak og appetittlighet. Nå er ikke jeg så veldig begeistret for rå eggehviter, så det er jo bare min mening.

Der er vi vel inne på smak og behag, rett og slett. Jeg foretrekker rå egg en høy gang fremfor proteinpulver - du gjør det motsatte.

Skrevet

Havregrøt - ikke direkte frokostblanding kanskje, men kjempegodt, og sunt, med kanel og sukrin på :)

Weetabix - sunt, godt og metter lenge. Jeg har på jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker og bruker skummet melk.

Firkornblanding - blandet med yoghurt og bær eller melk og litt syltetøy kanskje?

All bran er jo god, men full av sukker..

Skrevet

Jeg synes Axa Go'dag frukt er en god frokostblanding. Pleier å blande inn soyaflak for å få opp proteininnholdet, og solsikkefrø for litt sunne fettsyrer. Synes det smaker godt med skummet melk eller Biola. Spiste firkorn tidligere, men jeg synes det blir for smakløst i lengden.

Ellers slår jeg et slag for havregrøten. Ha gjerne opp i cottage cheese når den er ferdigkokt; da varer mettheten lengre, og du får opp proteininnholdet. Jeg bruker sukker og kanel på, men sukkeret kan selvfølgelig erstattes/kuttes ut.

Skrevet

Lag din egen frokostblanding?

Jeg bruker å ta havregryn og linfrø, og så tilsette frisk frukt (det jeg har for hånden, men oftest banan).

Og med melk blir det veldig godt.

Og man har full kontroll på hva man har i seg.

Kan jo også tilsette rosiner og annen tørket frukt dersom man ønsker variasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...