Gå til innhold

Nå er det faen meg nok!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ikke ut til at et fornuftig slankeopplegg funker for meg(ned en kilo i uka opplegg).Har gått fire Grethe Roede kurs og kun gått ned fem kilo etter alle disse kursene.Hvert kurs er på åtte uker...Sprekker så lett når jeg slanker meg over lengre tid.Tidkrevende og kjedelig å telle kalorier også.Jeg husker en gang

for syv-åtte år siden at jeg var smådeppa og bare drakk kaffe en hel uke.Da jeg trådde på vekta etter at den uka var forbi var jeg tre og en halv kilo lettere.Ikke gikk jeg opp igjen heller.Har slitt med vekta kun de siste to årene.Er så lei av alle snusfornuftige mennesker som sier at råslanking ikke lønner seg og derfor har jeg bestemt meg for å følge dette hjemmelagde slankeopplegget i to uker med formål å gå ned syv kilo:

Maten er ikke inndelt i frokost,lunsj,middag og kvelds da regelmessige måltider ikke funker for meg.

Daglig inntak:

Et glass juice.

Et lite beger yoghurt.Et eple.

En brødskive med valgfritt pålegg eller en kyllingpølse i lompe

uten tilbehør.

Svart kaffe,lettbrus og te uten sukker i ubegrensede mengder.

Har som sagt ikke nytte av "fornuftige" slankekurer og gjør et siste slankeforsøk med denne kuren.Håper på oppmuntring og støtte her inne og ikke formaninger og latterliggjøring av slankeopplegget mitt.

Dersom jeg ikke har gått ned syv kilo etter disse to ukene så kan dere le og skrive "hva var det vi sa" og lignende.Ikke alle har like slankeerfaringer.Noen går ned på fornuftige kurer med mye mat,andre må sulte for å gå ned,og jeg er blant sistnevnte.Skal gi daglig rapport om hvordan det går.Kommer imidlertid ikke til å veie meg før det har gått to uker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet
Det ser ikke ut til at et fornuftig slankeopplegg funker for meg(ned en kilo i uka opplegg).Har gått fire Grethe Roede kurs og kun gått ned fem kilo etter alle disse kursene.Hvert kurs er på åtte uker...Sprekker så lett når jeg slanker meg over lengre tid.Tidkrevende og kjedelig å telle kalorier også.Jeg husker en gang

for syv-åtte år siden at jeg var smådeppa og bare drakk kaffe en hel uke.Da jeg trådde på vekta etter at den uka var forbi var jeg tre og en halv kilo lettere.Ikke gikk jeg opp igjen heller.Har slitt med vekta kun de siste to årene.Er så lei av alle snusfornuftige mennesker som sier at råslanking ikke lønner seg og derfor har jeg bestemt meg for å følge dette hjemmelagde slankeopplegget i to uker med formål å gå ned syv kilo:

Maten er ikke inndelt i frokost,lunsj,middag og kvelds da regelmessige måltider ikke funker for meg.

Daglig inntak:

Et glass juice.

uten tilbehør.

Har som sagt ikke nytte av "fornuftige" slankekurer og gjør et siste slankeforsøk med denne kuren.Håper på oppmuntring og støtte her inne og ikke formaninger og latterliggjøring av slankeopplegget mitt.

Dersom jeg ikke har gått ned syv kilo etter disse to ukene så kan dere le og skrive "hva var det vi sa" og lignende.Ikke alle har like slankeerfaringer.Noen går ned på fornuftige kurer med mye mat,andre må sulte for å gå ned,og jeg er blant sistnevnte.Skal gi daglig rapport om hvordan det går.Kommer imidlertid ikke til å veie meg før det har gått to uker.

Jeg er på ingen måte en ekspert, men generelt vil jeg si at du gjør en hel masse feil.

Du slanker deg på "ukeblad" måten, mao det funker ikke.

1. Du må øke matintaket kraftig, lite karbo, mye protein, rundt 2500 kalorier pr. dag

2. Du må drikke mye vann ca. 2-3 liter

3. Du MÅ spise til regelmessige tidspunkt.

4. Du MÅ trene og det relativt ofte. Styrketrening et par ganger i uka pluss kardio så mange ganger i uka du klarer, minst annenhver dag.

Du må også sette av en kose dag en gang i uken eller hver fjortende dag avhengig av din viljestyrke ellers så kommer du til å sprekke med et brak.

Det opplegget du driver med nå er idiotisk og ikke helt ufarlig om du holder på med det over en lengre periode.

Jeg anbefaler iform.no og aller helst at du tar kontakt med en ernæringsfysiolog og en personlig trener.

Lykke til

Skrevet
Jeg er på ingen måte en ekspert, men generelt vil jeg si at du gjør en hel masse feil.

1. Du må øke matintaket kraftig, lite karbo, mye protein, rundt 2500 kalorier pr. dag

4. Du MÅ trene og det relativt ofte. Styrketrening et par ganger i uka pluss kardio så mange ganger i uka du klarer, minst annenhver dag.

Du må også sette av en kose dag en gang i uken eller hver fjortende dag avhengig av din viljestyrke ellers så kommer du til å sprekke med et brak.

Det opplegget du driver med nå er idiotisk og ikke helt ufarlig om du holder på med det over en lengre periode.

Jeg anbefaler iform.no og aller helst at du tar kontakt med en ernæringsfysiolog og en personlig trener.

Lykke til

Har forsøkt trening,regelmessige måltider osv..uten å lykkes tidligere.Jeg vet at jeg går ned på en sultekur og vil derfor prøve å råslanke meg i to uker nå.Dersom det ikke går(ved at jeg sprekker

eller ved at jeg ikke går ned med slankeopplegget mitt) så skal jeg forsøke det du foreslår.

Skrevet

Leste akkurat om Sykehusdietten(suppedietten) i en annen tråd nå.

Så at flere gikk ned fem-seks kilo i løpet av en uke.Kan tenkes at jeg prøver den istedet for.Vil gå ned RASKT!!!

Skrevet

Daglig inntak:

Et glass juice.

uten tilbehør.

Ta kontakt med en homopat så får du god veiledning og vite hva kroppen din mangler. Det kan være mineraler, vitaminer eller urter.

Anbefales. Jeg gikk ned flere kilo med noen få justeringer i matveien.

Lykke til

Skrevet

Problemet med en slik sultekur er jo at du mister mye muskler og vann, men lite fett. Når du mister muskler senkes forbrenningen din. Menmen, alle gjør som de vil med kroppen sin, bare vær klar over at det skal mye trening til for å bygge opp muskelmassen igjen.

Gjest Mann på 44
Skrevet

Så at flere gikk ned fem-seks kilo i løpet av en uke.Kan tenkes at jeg prøver den istedet for.Vil gå ned RASKT!!!

De funker ikke... , men det vil du jo ikke høre på.

Det eneste som vil funke er at du legger om livsstilen din. Gjest_Kim skriver mye fornuftig.

Dersom du følger diett etter diett blir fettprosenten din stadig større og muskelmengden mindre. Etter hvert står du på kø for gastric bypass (slankeoperasjon).

Skrevet
De funker ikke... , men det vil du jo ikke høre på.

Det eneste som vil funke er at du legger om livsstilen din. Gjest_Kim skriver mye fornuftig.

Dersom du følger diett etter diett blir fettprosenten din stadig større og muskelmengden mindre. Etter hvert står du på kø for gastric bypass (slankeoperasjon).

Enig med dette. Når du går så lenge på så lite mat vil du også klusse til forbrenningen din, slik at når du begynner å spise igjen legger du antakelig mye fortere på deg igjen, fordi kroppen er i "sultkrisemodus"...

Nei, hør på Gjest_Kim du! Det handler om sunn fornuft.

Lykke til!

Skrevet

Lykke til

Veldig enig med deg, bortsett fra 2500 kalorier om dagen. Er man kvinne skal det litt til før man går ned i vekt på en diett på 2500 kalorier, jeg hadde lagt kraftig på meg med et slikt inntak. Men matinntaket bør absolutt økes :Nikke:

Skrevet

Et fornuftig slankeopplegg kan være så mangt - det du skisserer at du skal gjøre er bare tull som på sikt kommer til å gjøre deg tjukk. Enkelt og greit.

Vil du gjøre noe som virkelig nytter - gå på South Beach, Ketolysediette eller en annen lavkarbodiett. Det er mulig å holde ut over lengre tid på disse og de nytter virkelig - uten å bryte ned muskelmasse eller ødelegge forbrenninga di fulstendig.

Håper du tar til vettet og lykke til!

Skrevet

Fort ned, fort opp igjen.

Skrevet

Man går ned i førsten, så etter noen uker så går man opp. Det som er lurt er faktisk å spise ganske mye, men kutte ned på mat med mye sukker. Legg heller om til protein rik mat, kylling og fisk. Mye grønnsaker. Samtidig gå noen turer og tren mere. Da kommer resultatet.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Daglig inntak:

Et glass juice.

uten tilbehør.

Tviler ikke for at du vil gå ned på de 2 ukene, det vil vel være nærmest umulig, men hvilke gjøremål har du f.eks i den perioden?

Har du arbeid/studier, familie/barn,- har du tenkt å omgås folk?

Tipper du vil være i vedvarende dårlig form både fysisk og psykisk gjennom begge ukene, slapp/energiløs og ikke i stand til å utføre særlig mye fornuftig, og selv den mentale kapasiteten vil nok bli tregere og du vil kanskje føle deg omtåket og rar dagen lang..

Om det er verdt det, er jo opp til deg selv :)

(Vet for min egen del at jeg ville gjort det glatt om jeg f.ex var garantert å gå ned utrolige 10 kg på 2 uker, og ha disiplinen til å faktisk gjennomføre det.. Tror nok 5-7 kg er mulig, alt etter hvor mye du har å miste, selv om mesteparten bare vil være væske, men det var dette med viljestyrken som er og alltid har vært svakheten her.)

Skrevet

Jeg vil også anbefale South Beach dietten...

Der kan du spise deg mett hver dag,og likevel gå ned i kilo.

Mannen min gikk ned 6 kilo på to uker, uten å sulte seg det grann. Det er mer en livsstilsendring enn en diett.

Du bør vere glad i kjøtt og egg for å gå på South Beach da...

Enig med alle de andre her, en "sultekur" er bortkasta...du går ned, og så går du rett opp igjen. Dette vet du nok selv også. Jeg føler med deg, det er kjipt å ikke klare å gå ned i vekt når en så sårt trenger det. Og viljestyrke er jo et kapittel for seg.. man må vel egentlig bare finne ut av hva som er viktigst for en selv... å finne drømmevekten, eller å kunne spise akkurat hva man vil,når man vil, med følgende dårlig samvittighet...

Skrevet
Ta kontakt med en homopat så får du god veiledning og vite hva kroppen din mangler. Det kan være mineraler, vitaminer eller urter.

Anbefales. Jeg gikk ned flere kilo med noen få justeringer i matveien.

Lykke til

Med Homopat?!

Vil heller si en ernærings-ekspert.

Gjest Gjest_kim_*
Skrevet
Veldig enig med deg, bortsett fra 2500 kalorier om dagen. Er man kvinne skal det litt til før man går ned i vekt på en diett på 2500 kalorier, jeg hadde lagt kraftig på meg med et slikt inntak. Men matinntaket bør absolutt økes :Nikke:

Det var kanskje noen hundre kalorier for høyt estimat, men det spørs jo selvfølgelig også hvordan disse kaloriene skaffes da.

Til deg som anbefaler homeøopati: Homeøpatiens grunnlegger Samuel Friedrich Christian Hahnemann sin tanke bak metoden sin er at likt kurerer likt. Prosessen drier seg om å vanne ut medisin så mye at det knappt er et molekyl igjen i oppløsningen du blir gitt, altså jo mere oppløst medisinen er jo bedre virker den. Virkningen skal i følge Hahnemann skyldes ressonans i vannet. Ingen empirisk forskning har noen gang konkludert med at homeoøpati har annen virkning enn placebo, jeg vil tilslutt minne om at Hahnemann var født i 1755, hans teorier har altså versert i ca 200 år uten noen som helst bevis for at det fungerer, hvis skolemedisin skulle ha like slappe krav til bevisbyrden kunne vi like gjærne holdt på med årelating enda...

Homeoøpati er på det beste selvbedrag, på det verste kvakksalveri og bør forbys.

Gjest Snart tynn
Skrevet

Heihei ^^

Må bare si at jeg akkurat nå holder på med noe lignende. Jeg har holdtpå i snart en uke, og har gått ned ca 1 kilo hver dag, ved å spise midre og å trene. Jeg går heller ikke ned bare ved å spise sunt og trene, etter 6 måneder med sunn mat, null godis og 1-2 timer trening HVER dag (både kondisjon og styrke) hade jeg fortsatt ikke gått ned et gram. Så utrolig deilig at noe fungerer!

Skrevet

Kjempeide! :duskedame: Her er du virkelig på rett spor, det er jo faktisk så enkelt som at man raser ned i vekt når man slutter å spise eller spiser minimalt med mat. Har selv gjort dette med stor suksess, gikk ned 12 kilo på seks-syv uker, og har aldri hatt det bedre enn akkurat da. Det er den mest effektive slankekuren jeg har forsøkt i alle fall!

Å ja, kanskje jeg skal nevne at jeg 11 år senere fremdeles sliter med spiseforstyrrelser? At jeg totalt ødela forbrenningen min og i dag legger på meg av samme mengde kalorier som andre mennesker har en sunn vektnedgang av? At immunforsvaret mitt takket for seg lenge før jeg stoppet å gå ned, og fremdeles ikke er i nærheten av det det skulle vært? Og ikke minst - at jeg la på meg noe voldsomt med en gang jeg begynte å spise normalt (sunt og kalorifattig) igjen?

Skrevet

For å legge om kostholdet burde du spise ca 1800kalorier per dag, og trene regelmessig, da vil du sakte men sikkert gå ned i vekt. Jeg ser du vil raskt ned i vekt, og tro meg, jeg vet litt om hvordan der er å ønske det. Prøver selv å gå ned i vekt nå, tenkte å starte på nutrilett- kur hvor man får i seg ca 600kcal hver dag, men shakene smakte så vondt at jeg prøver å sette opp min egen plan.

Du kan jo prøve å spise iallefall 600kcal hver dag.

To knekkebrød med magert pålegg til frokost

Nutrilett suppe til middag, evnt annen middag med ca 115kcal

to mellommåltid - smoothies/frukt/salat med ca 100kcal pr måltid

to Knekkebrød til kvelds med magert pålegg.

Jeg prøver på dette nå, og kan ikke si jeg vet om det fungerer, men håper på det beste. Jeg har akkurat startet.

I tillegg går/jogger jeg en tur hver dag, trener styrke hver kveld og pilates et par dager i uken.

For å få max utbytte av slanking bør man trene kardio i tillegg, som en del skriver, problemet mitt er at jeg er altfor dårlig til å motivere meg selv, og har ikke treningsstudio tilgjengelig, så om jeg klarer den planen jeg har satt opp bør jeg være fornøyd. I tillegg bør man ikke trene altfor hardt når man er på en så lav kalori diett, fordi kroppen vil forbrenne muskler, og spare på fettet.

Og, om du lever på det du har tenkt i løpet av en dag, så vil forbrenningen bli lavere enn normalt. Jeg hadde spiseforstyrrelser i 5 år og levde på mer eller mindre ingenting. Da jeg begynte å spise igjen gikk jeg raskt opp i vekt, ikke fordi jeg spiste usunt, men fordi jeg hadde ødelagt forbrenningen. Nå, to år etterpå, er fremdeles ikke forbrenningen tilbake til normalen, så jeg anbefaler deg virkelig ikke å prøve å ødelegge den på å prøve å slanke seg. Det ender med at du sprekker og legger på deg, eller pådrar deg en spiseforstyrrelse...

Skrevet

Lykke til

Du har mange gode poeng. Det er imidlertid ikke nødvendig å drikke to til tre liter vann. Tvert imot er det usunt å tvinge i seg for mye å drikke. Man drikker når man er tørst, pluss litt til eventuelt, og det er nok.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...