Gå til innhold

Loppemarked - noen regler, faste holdepunkt å følge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å avholde loppemarked i foreningen.

Ettersom dette er noe vi aldri har gjort før, håper vi det er noen som har tips her.

Hva skal vi tenke på mtp tidspunkt, lopper, priser, lokale etc?

Skrevet

Et råd: Når du finner noe du liker, spør en (eldre) mann som jobber der hva det koster. Ikke en dame som ser ut som hun kan være litt interessert i interiør. Jeg får i allefall alltid bedre priser hos menn en hos damer, og det er mye lettere å prute hos dem (og da spiller jeg IKKE på sjarm eller kvinnelist, men jeg tror rett og slett de ikke er så oppdaterte på hvilke ting som kan ha samleverdi og slikt).

Dette gjelder selvfølgelig loppis som skoleklasser eller fotballlag har, og ikke antikvitetsmesser, der det gjerne jobber menn som har GOD peiling. :)

Skrevet
Et råd: Når du finner noe du liker, spør en (eldre) mann som jobber der hva det koster. Ikke en dame som ser ut som hun kan være litt interessert i interiør. Jeg får i allefall alltid bedre priser hos menn en hos damer, og det er mye lettere å prute hos dem (og da spiller jeg IKKE på sjarm eller kvinnelist, men jeg tror rett og slett de ikke er så oppdaterte på hvilke ting som kan ha samleverdi og slikt).

Dette gjelder selvfølgelig loppis som skoleklasser eller fotballlag har, og ikke antikvitetsmesser, der det gjerne jobber menn som har GOD peiling. :)

Ooops, nå ser jeg at dere skal AVHOLDE loppemarked! Da vet jeg ikke så mange råd. Hehe, ikke sett altfor hyggelige menn på jobb i avdelingen med de mest dyrebare tingene? :-)

Jeg går ofte på loppemarked, ser i lokalavisen etter annonser, og kjører dit det skal være. Men ofte er skiltingen VELDIG dårlig, slik at vi rett og slett ikke finner fram. Viktig å være nøye med det, altså.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men de første tankene som slår meg er

- Tidspunkt: det vanlige er lørdag og søndag ca 10-16. Det lønner seg nok å ha det da.

- Lopper: Legg ut lapper i lokalmiljøet om at lopper kan leveres der og der da og da, evt hentes da og da. Alt som er i stand er av interesse.

- Pris: Billig. Loppemarked er bruktmarked, dere har fått loppene gratis, kundene skal gjøre "kupp" der. 5-10-20-30 kr er fine priser på det meste av småting og klær. Sjelden jeg gidder å bruker mer på rask, selvom det er i god stand.

- Lokale: Foreningslokalet? Gymsal på skole, klubbhus el.l. Enig med svaret du har fått over, skilt godt! Annonse i avisa, lapper i postkassene, stort skilt i rundkjøring/på bro på en stor vei i nærheten, og god skilting fram til stedet.

Skrevet

Sjekk med kommunen. I og med at det foregår kjøp/salg er det mulig du må ha en eller annen form for tillatelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...