Traxa Skrevet 5. oktober 2009 #1 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg har kjøpt meg et par Dr Martens støvler, og har si vidt begynt å bruke de. Gikk en liten tur fra bussen ista, og jeg har diigre gnagsår allerede. Vet at dette er helt vanlig, å få gnagsår av nye skinnsko, men har dere noen tips?? Akkurat nå gruer jeg meg til neste gang Hvor lenge må jeg gå i smerte, før de blir så gode som folk sier de blir? http://www.drmartens.com/images/products/lg/11822006.png img-tagger fjernet iht reglene Mrs Shorty, mod Endret 6. oktober 2009 av Mrs Shorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 6. oktober 2009 #2 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Har også samme erfaring som deg. DM skoene er ofte ganske harde i overlæret, og da tar det litt tid før skoen passer helt til foten. Husker at jeg gikk i helt nye 20 hulls DM i London i en hel dag. Det var forferdelig vondt å ta dem av seg, og jeg satt med føttene i lindrende bad i timesvis etterpå. Det hjelper å gå opp en størrelse, og det har jeg gjort på mine nyeste DM. De blir ellers helt nydelige å gå i etterhvert. Jeg lover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. oktober 2009 #3 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg fikk også skitvondt av å gå inn mine. Heldigvis er det verdt det: nå er de det mest komfortable skoparet mitt. Jeg brukte gnagsårplaster på de verste stedene og bet tenna sammen. Et triks jeg har hørt er å gå med bløte, tjukke ullsokker i dem i flere timer, det skal visstnok vær veldig effektivt for sko av lær (men ikke andre materialer). Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traxa Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ah, en hel dag! Det hørtes ikke godt ut Jeg hadde en str større først, men bytta inn til en mindre, for de ble så altfor store. Når jeg snørte de helt igjen, og hadde vanlige sokker + ullsokker så kunne jeg rive de av meg. Og halve størrelser finnes det vel ikke.. Men kanskje jeg skulle beholdt de større likevel :s Ja, de fleste sier de blir ganske gode å gå i, så jeg skal ikke gi opp :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traxa Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg fikk også skitvondt av å gå inn mine. Heldigvis er det verdt det: nå er de det mest komfortable skoparet mitt. Jeg brukte gnagsårplaster på de verste stedene og bet tenna sammen. Et triks jeg har hørt er å gå med bløte, tjukke ullsokker i dem i flere timer, det skal visstnok vær veldig effektivt for sko av lær (men ikke andre materialer). Lykke til Ja, det har jeg fått høre nå også, så spørst om jeg skal prøve det. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 6. oktober 2009 #6 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ah, en hel dag! Det hørtes ikke godt ut Jeg hadde en str større først, men bytta inn til en mindre, for de ble så altfor store. Når jeg snørte de helt igjen, og hadde vanlige sokker + ullsokker så kunne jeg rive de av meg. Og halve størrelser finnes det vel ikke.. Men kanskje jeg skulle beholdt de større likevel :s Ja, de fleste sier de blir ganske gode å gå i, så jeg skal ikke gi opp :D De 20 hulls jeg har er uten glidelås på siden så dermed er det jo en hel jobb og få dem både på seg og av seg. Gjett om jeg var fristet noen ganger i løpet av den dagen! Kjøpte dem på DM butikken i Neal Street tidlig om morgenen, og gikk på shopping til klokka var over 6 om kvelden. Akkurat det gjør jeg aldri i livet opp igjen! Vendte meg til å bruke dem kort tid av gangen, og å smøre dem med skokrem ganske ofte. Det med å bruke våte ullsokker hørtes faktisk smart ut! Har et par hjemme som føles et nummer for små så jeg skal jammen forsøke! Kanskje de kan komme i skikkelig bruk. De er så fine, og jeg har ikke kunnet bruke dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traxa Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 6. oktober 2009 De 20 hulls jeg har er uten glidelås på siden så dermed er det jo en hel jobb og få dem både på seg og av seg. Gjett om jeg var fristet noen ganger i løpet av den dagen! Kjøpte dem på DM butikken i Neal Street tidlig om morgenen, og gikk på shopping til klokka var over 6 om kvelden. Akkurat det gjør jeg aldri i livet opp igjen! Vendte meg til å bruke dem kort tid av gangen, og å smøre dem med skokrem ganske ofte. Det med å bruke våte ullsokker hørtes faktisk smart ut! Har et par hjemme som føles et nummer for små så jeg skal jammen forsøke! Kanskje de kan komme i skikkelig bruk. De er så fine, og jeg har ikke kunnet bruke dem. Ja, det er synd om de bare står der å ser pene ut Jeg skal prøve med våte ullsokker når blemmene har blitt litt bedre Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 6. oktober 2009 #8 Del Skrevet 6. oktober 2009 Noen generelle skotips dersom skoen er av ekte skinn. 1. Smør inn skoen med fett, og la dette trekke godt inn. Fettet mykgjør læret, og holder det mykt over tid. 2. Bruk minst to par sokker på foten mens skoen blir gått inn. Da gnisser sokkene mot hverandre, og du får ikke så store gnagsår. 3. Å gå med våte sokker fungerer sikkert helt fint, men på sikt så ødelegger det skinnet. Da er det bedre å følge punkt 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 7. oktober 2009 #9 Del Skrevet 7. oktober 2009 Au, huff. Jeg kjenner så godt til det. Jeg har dessverre ingen tips. Mine DM støvler, 20-hulls har jeg hatt i 3 år og fortsatt om jeg er uforsiktig får jeg gnagsår på hælene... men jeg gir meg ikke. De har da blitt så bra nå at det tar lenger og lenger tid før jeg får vondt. Det går vel bort til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 7. oktober 2009 #10 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bruk to par sokker. da vil det yttereste sokkeparet ta i mot gnaget fra skoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traxa Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 7. oktober 2009 Takk for tips, å smøre de inn med fett skal jeg prøve. Hadde to par sokker den dagen jeg fikk så vonde gnagsår, vanlig + ullsokker. men kanskje to tynne er bedre..må testes. 3 år hørtes kjipt ut, 3 år med gnagsår! :o Nei, skal prøve hardt alle tips jeg får så jeg får gooode favorittsko! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 8. oktober 2009 #12 Del Skrevet 8. oktober 2009 jeg har de med remmer istedenfor snøring, fikk de i juli og brukte gnagsårplaster fram til for et par 3 uker siden, og de er blitt brukt hver dag! AU! Vonde sko, men så fine, og endelig ikke vonde mer :D (jo, de er det nå, for jeg gikk med de til butikken og tilbake i plaskregn og har gnagasårigjen! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 8. oktober 2009 #13 Del Skrevet 8. oktober 2009 var litt utydelig i svaret mitt ser jeg.. nylonsokker innerst og ullsokker ytterst. nylon sitter stramt på huden, og friksjonen skjer mellom nylon og ull. vet mange staute fjellvante karer som har på damenylonsokker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traxa Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 13. oktober 2009 var litt utydelig i svaret mitt ser jeg.. nylonsokker innerst og ullsokker ytterst. nylon sitter stramt på huden, og friksjonen skjer mellom nylon og ull. vet mange staute fjellvante karer som har på damenylonsokker Alltid lurt å høre på erfarne fjellfolk! Nå står skoene mine å "koser" seg med skofett De har allerede blitt litt bedre også, etter noen dagers småbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå