Gå til innhold

Spørsmål om True Blood (ingen spoilers takk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg bare si at jeg vil ikke ha noen spoilers.

Jeg bare lurer på hvordan vampyrene er. Er de sånn som de vanligvis er i vampyrfilmer, at de ikke tåler sol, blir drept av tre i hjertet og blir til støv eller brenner opp når de dør?

Kan vampyrene sammenlignes med vampyrene i Buffy og/eller Blade?

Og tror du at en person som liker Buffy/Angel og Blade vil like True Blood?

Og hvordan er episodene bygd opp, er det kun enkeltepisoder eller er det mer som 24, Lost og Prison Break at episodene, eller hele serien, henger sammen, nesten som som en stor film?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle vanlige vampyrregler gjelder.

De ligner ikke på buffy-vampyrene i det hele tatt. Mye mer menneskelige.

Sammenhengende episoder så man blir skikkelig hekta, tror absolutt du vil like det :)

Skrevet

Noen overraskelser, men ikke så mange "mytebrudd" som Twilight.

Jeg ELSKET Buffy, men er fremdeles skeptisk til True blood. Forstår ikke helt budskapet enda.

Skrevet

Brenner opp i sola, må inviteres inn for å kunne gå inn i hjemmet til folk, sover i kister og ellers alle vanlige vampyrregler.

Jeg er ivrig tilhenger av true blood.

Har akkurat begynt å se "vampire diaries" og den fenger ikke like mye...

Skrevet

Forskjeller fra buffy er f.eks. at de må sove om dagen, ellers blir de syk, de "healer" mye fortere, de har speilbilde, de gråter blodtårer;).. lurer på om kors går greit for de også, husker ikke helt:) Flyr/svever gjør vel noen av de også når jeg tenker meg om!

Jeg selv har alltid elsket Buffy, og elsker også True Blood. At ikke vampyrene er helt like blir du fort vant med! Anbefaler alle å se denne serien:)

Skrevet
Forskjeller fra buffy er f.eks. at de må sove om dagen, ellers blir de syk, de "healer" mye fortere, de har speilbilde, de gråter blodtårer;).. lurer på om kors går greit for de også, husker ikke helt:) Flyr/svever gjør vel noen av de også når jeg tenker meg om!

Jeg selv har alltid elsket Buffy, og elsker også True Blood. At ikke vampyrene er helt like blir du fort vant med! Anbefaler alle å se denne serien:)

Jeg likte absolutt denne serien, og jeg eier hele buffy serien. De tåler både kors og hvitløk :gjeiper:

Gjest redstar
Skrevet

True Blood serien ROCKER!

Og dere som liker denne serien bør få med dere Being Humans

Det er en skambra serie som er helt genial! (kan jo ikke røpe noe)

Men det som er skikkelig nedtur med denne serien, er at den kun har kommet ut i 6 episoder, stoppa opp helt plutselig... men gleder meg virkelig til nye episoder!

Ellers har jeg også begynt å se Vampires Diary, men må si at det ble litt for "highschool" opplegg,men kan jo ikke slutte å følge med på den uansett:p *thihi*

Men som sakt, få med dere Being Human, helt genial!

Skrevet

Jeg ELSKER Buffy-serien, ser den igjen og igjen uten å bli lei, og har også Angel komplett, liker den også godt.

Men er veldig skeptisk til True Blood. Nå har jeg bare sett en episode, men:

-lyssetting/sminke/skuespillerprestasjoner minner meg for mye om dårlige såpeserier a la Glamour, Young and the Restless, etc.

-stort fokus på erotikk/sex, og spiller mye på dette. For meg tyder dette på at de må kompensere for svakt innhold ellers

Så har jeg litt problem med å venne meg til rollen til vampyrene her. De er så underdanige, og undertrykt av menneskene. De nye negrene, på en måte. Vampyrene i Buffy er mer dumme (intellektuelt sett), og ligner derfor mindre på mennesker, men ville aldri finne seg i å bli kuet av mennesker, når de tross alt er såpass mye fysisk sterkere.

Hittil virker serien som en vilken som helst romantisk såpeopera, og de kunne godt byttet ut vampyren med f.eks. en neger, homofil, sosialklient eller en annen som ikke har høyeste status i redneck-land i USA.

Skrevet

Som sagt, du har bare sett en episode;)

I True Blood vet jo alle mennesker at vampyrer finnes, i Buffy aner jo nesten ingen dette..

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Jeg ELSKER Buffy-serien, ser den igjen og igjen uten å bli lei, og har også Angel komplett, liker den også godt.

Men er veldig skeptisk til True Blood. Nå har jeg bare sett en episode, men:

-lyssetting/sminke/skuespillerprestasjoner minner meg for mye om dårlige såpeserier a la Glamour, Young and the Restless, etc.

-stort fokus på erotikk/sex, og spiller mye på dette. For meg tyder dette på at de må kompensere for svakt innhold ellers

Så har jeg litt problem med å venne meg til rollen til vampyrene her. De er så underdanige, og undertrykt av menneskene. De nye negrene, på en måte. Vampyrene i Buffy er mer dumme (intellektuelt sett), og ligner derfor mindre på mennesker, men ville aldri finne seg i å bli kuet av mennesker, når de tross alt er såpass mye fysisk sterkere.

Hittil virker serien som en vilken som helst romantisk såpeopera, og de kunne godt byttet ut vampyren med f.eks. en neger, homofil, sosialklient eller en annen som ikke har høyeste status i redneck-land i USA.

Det er jo bittelitt av poenget da, at det har en politisk undertone, er en avspeiling av dagens sørstats-USA. Den er jo også skrevet av mannen som skrev American Beauty.

Vampyrene er ikke bare smelt inn for actionfaktoren, så sånn sett kunne de ha vært byttet ut med noe annet. For dette er ikke billig underholdning, det er dypere og bedre laget enn det meste av vampyrdritt jeg har sett i mitt liv. Jeg liker ikke vampyrfilmer/serier spesielt godt engang, og likevel liker jeg denne.

Jeg elsker karakterene og filmingen, det er veldig vakkert og bra gjort. Du kan ikke ha sett mange såpeserier eller ha spesielt peiling på tv-produksjon hvis du sammenligner film/klipp derfra med True Blood! Det er jo en totalt annen estetikk.

Karakterene er også mye dypere og mer interessante enn alle de endimensjonale toskene i Buffy til sammen. Man merker rett og slett veldig godt at den er produsert av geniet bak Six Feet Under.

Jeg liker serien ganske godt, den er ikke like bra som Siz Feet Under men den er evig mye bedre enn Booby the vampire slayer.

Skrevet
True Blood serien ROCKER!

Og dere som liker denne serien bør få med dere Being Humans

Det er en skambra serie som er helt genial! (kan jo ikke røpe noe)

Men det som er skikkelig nedtur med denne serien, er at den kun har kommet ut i 6 episoder, stoppa opp helt plutselig... men gleder meg virkelig til nye episoder!

Ellers har jeg også begynt å se Vampires Diary, men må si at det ble litt for "highschool" opplegg,men kan jo ikke slutte å følge med på den uansett:p *thihi*

Men som sakt, få med dere Being Human, helt genial!

Being human kommer tilbake i Januar=)

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Forøvrig så er vel skuespillerprestasjonene det beste med hele serien, synes alle er veldig dyktige. Spesielt hovedrolleinnehaveren, som forøvrig har vunnet en oscar.

Morsomt at en Buffy-fan skal klage på det, skuespillet i den serien er jo latterlig dårlig. Men det er kanskje en del av kult/kitsch-greia som de kjører, at man skal se på serien med en god porsjon ironi.

Alt i alt anbefaler jeg altså True Blood, men du må se et par episoder før du blir hekta

Skrevet

Jeg fulgte aldri med på Buffy, men jeg må si at jeg her helt hekta på true blood. Det er en slik serie hvor hver episode ender med et PANG, og du bare MÅ se neste episode med en gang! (jeg har sett begge sesongene på to uker :sjenert: )

Det eneste negative jeg kan komme på er at det i blant kan bli litt for mye overnaturlig for min smak..

Skuespillerne er helt utrolige, og jeg er fjortisforelska i 3-4 stykker allerede :fnise:

Skrevet

Jeg er totalt hektet på True Blood.

Det er kjærlighet (litt type romeo og julie) mellom Sookie og Bill, spenning og litt tull :P

Blir litt i overkant noen ganger, men er morsomt å leve seg inn i en annen verden:D

Elsker serien, og tror man bare må ta den for det den er - en serie som er til for at vi ikke skal kjede oss:P

Skrevet
Jeg liker serien ganske godt, den er ikke like bra som Siz Feet Under men den er evig mye bedre enn Booby the vampire slayer.

Hehe, da er det ikke så rart vi har ulike meninger her. Vi har visst helt ulik smak i serier - jeg kjeder vettet av meg ved Six Feet Under, og irriterer meg over de tafatte hovedpersonene, selv om jeg har prøvd å se mange episoder. Liker godt helteskikkelser i film og på tv, selv om de kan bli noe endimensjonale, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...