Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelpløs
Skrevet

Hei alle sammen!

Aller først vil jeg nevne at jeg er en person som ikke er flink til å sette ord på følelsene, men j prøver å skrive kort og meningsfult her:

Jeg er en jente som har blitt stygt svikta av nære personer i de siste årene, spesielt av kjærsten. jeg ble lurt av han i årvis, og avslørte han med utroskap, og dermed fant jeg ut flere negative saker han drev med bak ryggen min mens vi var sammen, det endte med at hver av oss gikk sin vei.

Dette er flere måneder siden, men jeg klarer ikke å glemme det. jeg hater han personlig, men jeg tenker fortsatt på all den kjærligheten jeg hadde for han, tenker tilbake på de planen vi hadde for ekteskap, barn, bosetting. Jeg har elsket han fra mitt innerste hjertet, og føler derfor at livet er tungt, det er vanskelig å begynne på nytt igjen...

Så jeg vurderer å ta mitt liv / ta meg gift rett og slett for å komme meg ut av alt. men dette vil ikke skje før jeg skriver ned i et brev all de hemmelighetene alle bør vite.

Jeg har båret på urettferdigheten hans alene pga "ære". Hadde jeg avslørt han fremfor familien og omgivelsene så ville han også fortelle den fysiske kontakten mellom oss, jeg ble rett og slett lurt, såret og knust etterlatt.

Dette har jeg ikke bestemt meg for enda, MEN om jeg virkelig gjør det så skal min historie komme på allers lepper, skal avsløre både mine og hans hemmeligheter, så alle vet om det tøffe livet jeg har. Ikke minst vil jeg gi han dårlig samvittighet samtidig vil jeg slappe av fra alt sammen.

Jeg trenger ingen råd her, men vil bare høre hva tenker dere rundt saken. Kun synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ikke evner til å føle dårlig samvittighet.

Bearbeid dette sammen med en psykolog, hev deg selv over mennesker som sviktet deg, legg planer for fremtiden og inse at du egentlig er heldig som slapp unna ett liv i løgner.

Gjest milkyway
Skrevet

er det ikke bedre å observere ulykken hans, enn å aldri få sett den fra grava?

Ikke gidd å kverk deg selv, det er MYE mer enn sånne fjols å oppleve :)

(kort skrevet, men antar dette innlegget blir fjernet ganske kjapt.)

Skrevet

Kjære Gjest "Hjelpløs".

Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummer dit er 810 30 030, telefonen er døgnåpen. Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Tråden stenges.

Mvh,

Bond, mod

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

En kamerat av meg tok livet sitt pga eksen for mange år siden.

Han etterlot brev, og hadde sannsynligvis håpet at det ville ha samme effekt som du håper et evt brev vil ha.

I hans tilfelle funket det ikke.

Eksen hans fikk all sympati, og alle syntes det var bedritent av ham å prøve å gi henne dårlig samvittighet.

Hun hadde dårlig samvittighet og gikk i terapi en stund, men nå er hun over det for lenge siden, og er lykkelig gift med barn...

Jeg vet ikke hva din eks har gjort mot deg, men vil ikke den ultimate hevn heller være at du går videre i livet og finner en som er bedre enn ham?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...