Gå til innhold

Irland/Dublin

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg drar om ca 14 dager til Dublin, og skal være der i litt under en uke!

Er det noen som har noen tips om hva jeg burde få med meg? Og kanskje noen plasser utenfor Dublin som også er verdt å få med seg? Skal jo være der noen dager, og har relativt godt tid:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg drar om ca 14 dager til Dublin, og skal være der i litt under en uke!

Er det noen som har noen tips om hva jeg burde få med meg? Og kanskje noen plasser utenfor Dublin som også er verdt å få med seg? Skal jo være der noen dager, og har relativt godt tid:)

Jeg kan anbefale en tur til Malahide Castle, hvis du vil reise en tur ut av byen. http://www.malahidecastle.com/.

Dersom du vil oppleve god Irsk musikk og dans kan jeg anbefale en middag med show på Arlington Hotell. Her får du en tre retters middag samtidig som det er Riverdance show på scenen.Siden dette er ett populært sted, lønner det seg å bestille på forhånd. http://www.arlington.ie/

Vil du etterpå gå ut og nyte livet på en skikkelig Irsk pub, hvor du får enda mer live musikk og høy stemning anbefales Oliver St John Gogarty. Dette ble vårt stamsted da vi var der. Ligger midt i Temple Bar hvor det også er mange flere artige og typisk Irske Puber. God tur!!

http://www.gogartys.ie/pub/

Skrevet

takk fro fine tips:)Gleder meg masse til å dra :jepp:

Skrevet

Guiness-bryggeriet! Unn deg en halvliter i tårnet, der du har knall utsikt over byen.

Reiser du med barn eller barnslige personer? Viking Crash Tour er gøy. :fnise:

Det er veldig flott å ta toget ut til Howth (tar ca 15 min tror jeg), spesielt etter en slitsom dag i Dublin (irene er innmari høylydte...). Der kan man nyte stillheten, utsikten, sjølukta og spise verdens beste fish n'chips.

Skal du være lenge, anbefaler jeg en tur over til vestkysten (tar 3-4 timer å kjøre) og sjekke ut Cliffs of Moher.

Skrevet
Guiness-bryggeriet! Unn deg en halvliter i tårnet, der du har knall utsikt over byen.

Du behøver ikke "unne deg" - den er inkludert i billettprisen, og Guinness smaker aller best i Irland!

Liker du publiv, så anbefaler jeg en "Litterary Pub Crawl", det er en litt annen måte å se litt av Dublin på.

Reiser du med barn eller barnslige personer? Viking Crash Tour er gøy. :fnise:

Jeg tror det heter Viking Splash Tour :ler:

Det er veldig flott å ta toget ut til Howth (tar ca 15 min tror jeg), spesielt etter en slitsom dag i Dublin (irene er innmari høylydte...). Der kan man nyte stillheten, utsikten, sjølukta og spise verdens beste fish n'chips.

Skal du være lenge, anbefaler jeg en tur over til vestkysten (tar 3-4 timer å kjøre) og sjekke ut Cliffs of Moher.

Helt enig, men jeg ville kanskje valgt å legge turen til Belfast heller enn til vestkysten, det er spennende å se kontrasten mellom Irland og Nord-Irland.

God tur!

Skrevet
Du behøver ikke "unne deg" - den er inkludert i billettprisen, og Guinness smaker aller best i Irland!

Eh...beklager da, men jeg sa vel ikke noe om det var inkludert eller ikke heller...?

Liker du publiv, så anbefaler jeg en "Litterary Pub Crawl", det er en litt annen måte å se litt av Dublin på.

Jeg tror det heter Viking Splash Tour :ler:

Beklager igjen. Nå hadde hun jo ALDRI kommet med. Holdet på å ødelegge hele turen jeg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...