lillebolla Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Vi er i pp2 nå og har veldig lyst til å dra til Thailand i julen. Men hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid før jul *krysser fingrene* er det da farlig å reise til Thailand? Har begynt å tenke at det kanskje ikke er så lurt å bestille noen tur alikevell. Noen som har noen tanker rundt dette?
honning Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tenkte på dette sist vår før vi bestilte sommerferie i fjor, og så spurte jeg fastlegen min om jeg bør begrense hvor jeg drar på ferie i tilfelle jeg skulle bli gravid. H*n sa at jeg ikke burde tenke på det, og at jeg måtte bare bestille tur hvor vi ville. Nå ble det bare Italia på oss uansett (og jeg har enda ikke blitt gravid), men jeg var veldig i tvil på hva jeg skulle gjøre siden man ikke er anbefalt å dra til mange steder som gravid. Det er ikke lett det der... Om dere bestiller tur, så tror jeg bare at du må nyte det og ikke bekymre deg! Men jeg forstår godt om du er i tvil også, for mange klaffer det jo for innen få måneder
LindaL Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Siden man trenger mange vaksiner så fikk en kollega beskjed om og ikke dra..siden de prøvde.Men det menes sikkert mye og mangt om akkurat det..
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 jeg ville ikke bestilt. vi snakker om sydentur i november, men vi tar en hoppepåtur hvis jeg ikke er gravid. nå er det spesilt stor fare for å få svineinfluensa og greier og
Gjest Glør Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 De fleste vaksiner holder i ett til to år, så du kan jo snakke med legen om muligheten for å ta dem nå, dersom du ikke er gravid allerede.
Gjest Alabama Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Det anbefales ikke å reise utenfor vesten, men jeg vet ikke med Thailand. Det er vel blitt relativt trygt? Hva sier legen din? Man må vel ikke vaksinere seg for å reise til Thailand?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 var i akoratt samme situasjon da vi bestillte.vi reiser til thailand om en måned og bestillte før sommeren.det eneste som er litt dumt er dersom dere tenker på å dra laaang tid frem dersom du skulle fort bli gravid nå å du da ville vert langt på vei og kanskje høygravid da reisen begynner.dette ville blitt veldig lang flytur for deg da.men dersom dere tenker på julen i år vil du uansett vær kort tid på vei om du skulle bli gravid snart.så dette hadde ikke jeg bekymra mg for.tenkte over det vi også,men er fortsatt ikke gravid og om jeg hadde vert hadde dte gått helt fint.vaksiner trenger man ikke for å reise til thailand. go tur å lykke til=)
lillebolla Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2009 Takk for svar Tror vi har kommet frem til at vi venter og ser, sånn som gjest her sa. Hvis vi ikke er gravide når vi evt. skal dra så prøver vi å bestille tur da. Tror ikke det blir så gøy på tur hvis man skal gå rundt og bekymre seg for alt mulig. Så da får vi bare vente og se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå