Gå til innhold

Kommer dere til å ta H1N1 -vaksine?

Gjest Chiffon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen mener at man gambler med egen helse ved å ikke ta vaksinen.

Har det kanskje slått dere at vi föler det samme om dere som velger å ta vaksina - at dere også gambler med egen helse ved å risikere både det ene og det andre av å putte stoffer i kroppen?

Kan hende vi gambler med vår egen helse, men risikoen for komplikasjoner eller død er mindre enn ved selve sykdommen, tror du krisemaksimerer litt her.

Men du gambler ikke bare med din egen helse, med med alle du kjenner og kommer i kontakt med som ikke er vaksinert. Det kan hende at du blir direkte ansvarlig for at noen dør fordi du ikke klarte å ta en vaksine som landets mest kyndige skriker deg i ansiktet om at du må ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kastet deg utfor en klippe dersom staten mente det var det eneste riktige, og om du ikke gjorde det så kunne folk rundt deg muligens bli syke?

Ja jeg er egoistisk. Jeg vil ikke ta vaksiner som eg föler at jeg ikke har behov for, og som jeg mener kan före til andre sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kastet deg utfor en klippe dersom staten mente det var det eneste riktige, og om du ikke gjorde det så kunne folk rundt deg muligens bli syke?

Ja jeg er egoistisk. Jeg vil ikke ta vaksiner som eg föler at jeg ikke har behov for, og som jeg mener kan före til andre sykdommer.

Da er vi enige da.

Å hoppe utenfor en klippe er godt dokumentert at ikke er bra for deg, jeg hører på ekspertene, og Norges Klatreforbund sier klart og tydelig at å kaste seg utfor klipper ikke er sunt.

Så når Folkehelseinstituttet sier at man burde ta vaksinen, ja da tar jeg vaksinen. Hva staten sier i seg selv er ganske lite viktig, hvis ikke de er backet opp av et flertall av de folka som kan mest på emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre deg om noe, har du noen forutsetninger til å mene noe om dette? Er du utdannet på feltet? Eller setter du deg over folk som har drevet med dette i atskillige år, og som har solid kunnskap om temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forutsetning å mene noe om dette fordi det er MIN kropp, og jeg velger selv hva jeg vil gjöre med MIN kropp.

Når det dukker opp historier om vaksiner som slår helt feil, leger som velger å ikke vaksinere seg, andre som også kaller seg eksperter sier at vaksinen ikke er noe bra, hvorfor skal jeg stole på de som dere mener er riktig.

Gidder egentlig ikke diskutere denne saken noe mer, föler det er nytteslöst når man ikke respekterer andres valg.

Jeg respekterer de som velger å vaksinere seg og krever samme respekt tilbake.

Dette blir bare lavmålt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle må gjøre det dem føler er riktig.

Fagfolk er bare mennesker dem også,og har like mange egne meninger som "vanlige" folk.

Men skal man se litt på enkelte fakta her nå:

Noe av det som er mest diskutert her er jo Skvalen og kvikksølvet som finnes i vaksinen.

Skvalen er en olje.Skvalen skal fremme kroppens immunrespons.Stoffet finnes allerede i kroppen,men når det blir injisert oppfører dette seg noe annerledes.

Det er mistenkt ifra før av at dette forårsaker f.eks. kronisk utmattelsessykdom,multippel sklerose og den lammende guillain-barre sykdom.

Er deriblant dette man prater på når man prater på senvirkninger.

Så prate om 10 eller ni fingre og tær blir på en måte litt uvitende.

Vaksinen er tilsatt polysorbat 80 slik at skvalen og den vandige fasen som inneholder virusantigen kan blandes sammen til en emulsjon.

polysorbat kan forårsake allergisjokk.

myndighetene avtalte at vaksinen skulle fylles i glass som inneholder 10 doser i hvert glass.Det kan forekomme kontaminasjon av vaksinen når det trekkes opp flere ganger av glassene,derfor må flergangsinjeksjoner tilsettes ett konserveringsmiddel.i dette tilfellet kvikksølv.

enkelte Andre land avtaler nå innkjøp av renere,men dyrere endose vaksiner som er uten kvikksølv eller skvalen.

De inneholder en sterkere konsenrasjon av virusantigen,derfor blir det nødvendig med kun en dose.

Verdens helseorganisasjon anbefaler gravide og bruke den renere vaksinen dersom dette er mulig.En vaksine som helt klart er bedre for alle som vaksineres.

Folkehelseinstituttet har nå ikke så stor anledning til og kjøpe inn de renere vaksinene og forsøker nå og bruke de allerede innkjøpte vaksinene.

De helsefarlige konsekvensene av kvikksølv og skvalen inntak gjennom mat eller i form av injeksjon kan ikke sammenlignes.

Kvikksølv i mat og injeksjon er i forskjellige former.

skvalen og kvikksølv oppfører seg helt annerledes og er adskillig mer helsefarlig når de injiseres enn når det inntas med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forutsetning å mene noe om dette fordi det er MIN kropp, og jeg velger selv hva jeg vil gjöre med MIN kropp.

Når det dukker opp historier om vaksiner som slår helt feil, leger som velger å ikke vaksinere seg, andre som også kaller seg eksperter sier at vaksinen ikke er noe bra, hvorfor skal jeg stole på de som dere mener er riktig.

Gidder egentlig ikke diskutere denne saken noe mer, föler det er nytteslöst når man ikke respekterer andres valg.

Jeg respekterer de som velger å vaksinere seg og krever samme respekt tilbake.

Dette blir bare lavmålt

Å trekke diskusjonen ned i et utsagn om statlig overformynderi i dette tilfellet synes jeg blir lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helene_*

Selv er jeg sykepleier og ifølge flere skal min stemme for eller imot vaksinen telle mer enn "mannen i gata". Det synes jeg blir helt feil. Jeg har ikke satt meg inn i denne eller andre vaksiners virkning på gravide og deres foster. Det jeg kan komme med er min synsning og hva jeg er kommet fram til jeg vil gjøre. Jeg har etter mye fram og tilbake bestemt meg for å ta vaksinen. Jeg har aldri vært imot vaksiner, eller andre legemiddel (som er faglig godkjente) og er fullvaksinert som barn.

Jeg tror at mye av det som gjør at mange er skeptiske til vaksinen er at hvert virkestoff i denne er trekket fram og alle bivirkninger også. Om en går inn i www.felleskatalogen.no vil man se at for hvert enkelt medikament er det lange lister over virkestoff og bivirkninger. Tror det samme hadde skjedd dersom et "vanlig medikament" som en gir ungene sine og seg selv hadde blitt trukket så godt fram som denne vaksinen er blitt. Dette er selvfølgelig et "nytt" produkt som hele landets befolkning anbefales og det er helt naturlig å bli skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...