Gå til innhold

Visa og USA

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lilla_*
Skrevet

Til våren skal jeg ha et lengre opphold (5-6 mnd) i California. Derfor lurer jeg på hvordan der med Visa (betalingskortet) og USA. De bruker det der borte også? Går det fint å bruke norsk bankkort (har Skandiabanken)?

Lurer på å bestille meg et kredittkort også - for sikkerhets skyld. Det er vel igrunn ganske standard for alle reiser, uansett hvor langt tidsrom det strekker over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte mitt vanlige Visa-kort til å ta ut penger med i USA for 5 år siden. Mannen min betalte vel også et par ganger med kortet. Fungerte helt greit for en to ukers tur i hvert fall.

Skrevet

Ikke noe problem. Det kan hende du har lyst å opprette en amerikansk bankkonto også, så slipper du gebyrer og har litt mer oversikt enn man har når man må forholde seg til vekslende kurser, men det er ikke noe praktisk problem å bruke visakort fra skandiabanken når man er i USA i lengre perioder.

Skrevet

Noen butikker tar ikke VISA i USA (bare American Express og MasterCard), men det er ikke et utbredt problem.

Gjest Gjest_Lilla_*
Skrevet

Ok, takk for svar. Da satser jeg på vanlig bankkort og kredittkort ved siden av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...